  • 1. Data: 2009-02-06 18:28:06
    Temat: Pawlak uniewaznia kryzys
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    http://waluty.onet.pl/1912094,wiadomosci.html

    Ten facet mi sie podoba. Prosiłbym jeszcze o unieważnienie kredytów w
    walutach albo chociaz unieważnienie spadku wartosci złotówki. Przeciez te
    umowy były zawierane z wyraźnym pogwałceniem równowagi stron. Po jednej
    stronie rzygajacy kasa bank z całym zapleczem specjalistów a po drugiej
    prosty ludź chcacy tylko mieszkania. A przecież każdemu sie nalezy domek.

  • 2. Data: 2009-02-06 18:45:03
    Temat: Re: Pawlak uniewaznia kryzys
    Od: Bronisław Tatul <T...@p...taatul.eu>

    Piotr Maksymowicz pisze:
> [...]
    > stronie rzygajacy kasa bank z całym zapleczem specjalistów a po drugiej
    > prosty ludź chcacy tylko mieszkania. A przecież każdemu sie nalezy domek.

    Ja czekam aż będzie głosowanie nad dobrobytem wprowadzanym od razu

  • 3. Data: 2009-02-06 18:54:02
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > stronie rzygajacy kasa bank z całym zapleczem specjalistów a po drugiej
    > prosty ludź chcacy tylko mieszkania. A przecież każdemu sie nalezy domek.

    co za kretyn... nie wie ze umów sie dotrzymuje ?

  • 4. Data: 2009-02-06 18:55:30
    Temat: Re: Pawlak uniewaznia kryzys [unieważnienie umów na opcje walutowe]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > stronie rzygajacy kasa bank z całym zapleczem specjalistów a po drugiej
    > prosty ludź chcacy tylko mieszkania. A przecież każdemu sie nalezy domek.

    <cytat>
    Pawlak: PSL proponuje unieważnienie umów na opcje walutowe
    (PAP, dd/ 06.02.2009, godz. 17:27)
    Projekt ustawy unieważniającej niekorzystne dla klientów umowy na
    opcje walutowe z bankami zaproponuje rządowi PSL - zapowiedział w
    piątek szef Stronnictwa, wicepremier, minister gospodarki Waldemar
    Pawlak.
    [...]
    PSL chce też wyjaśnienia okoliczności podpisywania umów na opcje. "To
    nie były umowy podpisywane z pistoletem przy głowie, ale ich
    postanowienia są rażąco dyskryminujące jedną ze stron - klienta - i
    zakładają niesymetryczność korzyści. Banki zabezpieczały tu swoje
    możliwe straty np. maksymalną kwotą, która może zostać wypłacona; po
    stronie klientów takiej granicy nie było" - mówił Pawlak.
    [...]
    [Pawlak] Przypomniał, że podstawy prawne dla unieważnienia takich
    umów można wywieść z prawa europejskiego, a nawet kodeksu cywilnego -
    umowy nie mogą prowadzić do wyzysku żadnej ze stron.
    </cytat>

    To zależy jak to ujmą prawnie i propagandowo. Ustawa "zachęcająca"
    klientów banków do uzyskania na drodze sądowej "zrównania" praw i
    obowiązków stron umowy" ma nawet jakieś szanse by przejść (IMHO).
    W prawie były podawane przykłady umów *RAŻĄCO* asymetrycznych
    na korzyść banków i niekorzyść klienta.

    Ustawa mogłaby być przykładowo o przekazaniu sądom funduszy na
    znacząco szybsze rozpatrywanie takich spraw oraz zmniejszająca
    kaucje za wniesienie takiej sprawy przeciw bankowi oraz ustająca
    maksymalną opłatę klienta za koszty prawne banku. A wszystko
    *formalnie* odbywałoby się na podstawie prawa obowiązującego w
    momencie zawierania umowy a ustawa dotyczyła by niby tylko
    "technicznych detali" procedury rozpatrywania skargi sądowej.
    A sądy taką ustawą dostałyby "nieformalny" sygnał że prawo ma
    chronić *KAŻDĄ* ze stron umowy a nie tylko banki :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Każdy dobry uczynek ma swoją nagrodę.

  • 5. Data: 2009-02-06 18:59:35
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > stronie rzygajacy kasa bank z całym zapleczem specjalistów a po drugiej
    > prosty ludź chcacy tylko mieszkania. A przecież każdemu sie nalezy domek.

    szkoda ze nie podał jakie to banki:

    BRE
    BZWBK
    kto jeszcze ?

  • 6. Data: 2009-02-06 19:16:18
    Temat: Re: Pawlak uniewaznia kryzys [nie każdej umowy sąd każe dotrzymywać]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "george" <g...@v...pl> pisze:

    > "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > co za kretyn... nie wie ze umów sie dotrzymuje ?

    Czy *TY* jesteś aż takim kretynem który nawet nie przeczytał dlaczego
    Pawlak uważa że "są podstawy prawne"?
    [Czy sądy je uznają w większości przypadków to osobna kwestia].

    To że *SĄD* może unieważnić/zmienić umowę to nic nowego w prawie
    (rażąco niekorzystną dla jednej ze stron). Dopiero zmienianie umów
    *ustawą* to "coś nowego" (ale nie dla prof. Leszka Balcerowicza),
    a wystarczy parę zmian w procedurach rozpatrywania przez sądy takich
    skarg (szybszy tryb, niższa kaucja, maksymalna kwota zwrotu kosztów
    'na prawników' dla drugiej strony).

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Kto nie umie daleko spoglądać, ten blisko ma kłopoty.

  • 7. Data: 2009-02-06 19:18:21
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Wniosek jest jeden. Wszyscy podatnicy zloza sie na spekulacyjne zabawy
    roznych managerow, bo pewnie teraz Pawlak przeznaczy na wykup opcji nasza
    kase. Kolejnym krokiem bedzie sfinansowanie wszystkich kredyciarzy, glownie
    Warszawki, ktorzy tez chcieli przykozaczyć biorac kredyt w CHF. Zastanawia
    mnie, co za debile wybieraja takiego Pawlaka.

    D.

  • 8. Data: 2009-02-06 19:56:57
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Dieter" <d...@a...pl> pisze:

> [...]
    > Warszawki, ktorzy tez chcieli przykozaczyć biorac kredyt w CHF. Zastanawia
    > mnie, co za debile wybieraja takiego Pawlaka.

    I dlatego zamiast "unieważnić ustawą" czyli wystawić skarb państwa na
    ryzyko płacenia odszkodowań lepiej "ułatwić" *samym* klientom ciąganie
    banków po sądach przez ułatwienie *procedury* sądowej unieważnienia
    "rażąco asymetrycznej" umowy ale ciągle na podstawie prawa
    obowiązującego w momencie zawierania umowy.

    No chyba że masz coś przeciw temu żeby Polskie prawo zgodnie z prawem
    wspólnotowym chroniło polskich klientów banków w Polsce pod zagraniczną
    kontrolą? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Syt będąc, nie odrzucaj chleba.

  • 9. Data: 2009-02-06 20:06:33
    Od: "dino" <d...@f...zoo>

    Odczepcie sie od Balcerowicza.
    On wszystko swietnie robi a w jego teoriach brakuje tylko jednego,
    malutkiego elementu.
    Człowieka.

  • 10. Data: 2009-02-06 20:08:21
    Od: "dino" <d...@f...zoo>

    Użytkownik "Dieter"
    Zastanawia
    > mnie, co za debile wybieraja takiego Pawlaka.

    selde pis (nie zdazyl ale juz mu lizal) i teraz po
    ci wlasnie, nie wiesz?