  • 1. Data: 2009-02-07 13:51:03
    Temat: "Cudaczna polityka gospodarcza"
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    http://www.gazetafinansowa.pl/index.php/wydarzenia/k
    raj/1843-cudaczna-
    polityka-gospodarcza.html

    Ktoś chciałby skomentować? Wiem, że pierwszy komentarz będzie: związany z
    PiSem. Dla mnie bardzo przekonywujące.

  • 2. Data: 2009-02-08 09:46:27
    Temat: Re: "Cudaczna polityka gospodarcza"
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > polityka-gospodarcza.html
    >
    > Ktoś chciałby skomentować? Wiem, że pierwszy komentarz będzie: związany z

    1. Z 19,5 mld PLN oficjalnych oszczędnośći 10 mld to jest w rzeczywistości
    przesunięcie deficytu budżetowego na zewnątrz, do funduszu drogowego który
    będzie chyba emitował obligacje albo brał kredyty gwrantowane przez państwo.
    Ostatnio mówi się o większym deficycie ZUS, który zapewne będzie finansowany
    tak jak zwykle tj. "pożyczką" ze składek należnych OFE (z złymi
    konsekwencjami dla GPW). Mamy więc w rzeczywistości tylko 10 mld
    oszczędności i 20 mld PLN zwiększenie deficytu publicznego. W takim razie o
    ile zdaniem opozycji powinien być zwiększony deficyt ? O 50 mld, o 100 mld
    PLN ?

    2. Podatek PIT został obniżony przez poprzedni rząd co jest wychwalane w
    spotach reklamowych, a jeszcze 0,5 roku temu PIS domagał sie radykalnej
    obniżki akcyzy na paliwo, więc krytyka obniżek podatków jest skierowana
    chyba w złą stronę.

    3. Gigantyczna pomoc finansowa występuje w USA i w krajach UE, którym grozi
    lub już występuje głęboka recesja, a wcześniej groził całkowity krach
    systemu bankowego. Przy prognozach wzrostu 1-2% co najwyżej obniżano stopy
    %. Poza tym strefa USD i EUR to są miejsca do którego ucieka kapitał z
    całego świata i zgadza się lokować oszczędności nawet na poziomie bliskim
    0%. Polska ze strefą PLN należy do krajów z których kapitał ucieka i to przy
    rentowności euroobligacji zbliżonej do 5%-6%. Radykalne zwiększenie emisji
    zapewne spowoduje konieczność zwiększenia tej rentowności.

    4. Zwiększenie potrzeb pożyczkowych w PLN o kilkadziesiąt mld wydrenuje
    natomiast rynek kredytów detalicznychi i firmowych do reszty i na pewno
    powiększy rynkowe oprocentowanie kredytów i lokat.

    5. Pozostaje drukowanie waluty przez NBP (a nie przez rząd), ale to bedzie
    grozić - poza Trybunałem Stanu - kontynuacją dewaluacji PLN z odpowiednimi
    skutkami dla posiadaczy kredytów dewizych i opcji walutowych.

    Anatol

  • 3. Data: 2009-02-08 17:17:22
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > polityka-gospodarcza.html
    >
    > Ktoś chciałby skomentować? Wiem, że pierwszy komentarz będzie: związany z

    A co tu komentować. Kilkanaście lat w tej zmierzchłej Polsce rządów różnych
    POPiS- ów doprowadziło, że już Rumunia i Bułgaria ma więcej autostrad niż my.
    Ilość bezrobotnych później emigrantów świadczy tylko o marnotrawstwie na nie
    bywałą skalę w dziejach tego kraju. Niby działalność między innymi pana B. miała
    przynosić efekty w przyszłości. Pytam gdzie one są. Jakaś Słowacja(ile psów na
    niej wieszano onegdaj), Rumunia a nie długo pewnie i Albania pozostawiają nas w
    tyle. No ale cóż podobno naród wie co czyni, a jeżeli nie to świadczy tylko o
    tym, że jest zniewolony.

  • 4. Data: 2009-02-08 20:13:28
    Temat: Re:
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    > A co tu komentować. Kilkanaście lat w tej zmierzchłej Polsce rządów różnych
    > POPiS- ów doprowadziło, że już Rumunia i Bułgaria ma więcej autostrad niż
    my.

    Niepotrzebnie się zacietrzewiasz. Wiadomo, że jedno to dżuma, a drugie
    cholera. Chodzi o merytoryczne pokazanie, która choroba jest gorsza.

  • 5. Data: 2009-02-09 10:51:07
    Od: "Duch" <n...@n...com>

    "Anatol" <c...@u...pl> wrote in message

    > 1. Z 19,5 mld PLN oficjalnych oszczędnośći 10 mld to jest w rzeczywistości
    > przesunięcie deficytu budżetowego na zewnątrz, do funduszu drogowego który

    o to chodzi. De facto, 10 mld to KREDYT :)
    Niezalezne i obiektywne media zapomiały o tym wspomnieć.

    A tak przy okazji jeszcze tekst:
    http://www.gazetafinansowa.pl/index.php/component/co
    ntent/article/32-temat-tygodnia/1850-polska-pynie-po
    d-prd.html

    Duch