  • 11. Data: 2002-02-04 09:58:22
    Temat: Re: Inteligo - zlodziejstwo
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3ll13$jub$1@news.onet.pl...

    > W cenniku pisze - za każdy ropoczęty okres rozliczeniopwy. Czyli nie
    musisz
    > go skończyć...

    Rece juz mi opadaja. Karta jest tu szczegolnym przypadkiem, bo w umowach
    banki najczesciej sobie zastrzegaja, ze mowa ja zablokowac bez podania
    przyczyn, ale w przypadku ktory zorpatrujemy wyglada to nieco inaczej.
    Skladam wypowiedzenie umowy 30 dnia x miesiaca, bank blokuje karte 21 za
    kolejny miesiac oplaty pobrac juz nie powinien jesli to zrobi to bez
    skrupolow mozna uzyc slowa ktora znajduje sie w tytule.
    Natomiast problem na ktory chcialem zwrocic uwage jest nieco szerszy. Bank w
    chwili otrzymania wypowiedzenia przestaje sie wywiazywac z obowiazujacej
    umowy. Jezeli zwroce sie do banku po 29 dniach od zlozenia wymowienia i
    zlece wykonanie przelewu to banku MUSI go zrealizowac, bo umowa ciagle
    obowiazuje. No, chyba ze np. na rachunku nie bylo odpowieznich srodkow.
    Prowizje maja tu marginalne znaczenie, jednakze jezeli bank nie wywiazuje
    sie sie z obowiazkow na nim ciazacych to jasne jest ze nie moze rowniez
    korzystac z praw [czyli w naszym przypadku pobierac prowizji].

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 12. Data: 2002-02-04 10:20:08
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

> [...]
    > kolejny miesiac oplaty pobrac juz nie powinien jesli to zrobi to bez
    > skrupolow mozna uzyc slowa ktora znajduje sie w tytule.

    Owszem. Za rozpoczęty okres rozliczeniowy bank pobiera opłatę. Mimo, że
    karta nie był aktywna przez cały ten okres.

    Jeśli wypowiedzenie byłoby powiedzmy roczne, to za restę okresu NIE MOŻE
    pobrać tej opłaty,l gdyż usługa nie była aktywna w żadnym momencie danego
    okresu rozliczeniowego...

    Teraz chyba dorze Cię zrozumiałem. :)

    > Natomiast problem na ktory chcialem zwrocic uwage jest nieco szerszy. Bank
    > chwili otrzymania wypowiedzenia przestaje sie wywiazywac z obowiazujacej
    > umowy.

    Nie, regulamin jest integtralną częścią umowy. Akceptujesz go.
    A regulamiun, czyli także UMOWA mówi o blokadzie dostępu w takim wypadku.
    Jedynie dostępu - bank nie zaprzestaje świadczenia usług.

    > Jezeli zwroce sie do banku po 29 dniach od zlozenia wymowienia i
    > zlece wykonanie przelewu to banku MUSI go zrealizowac, bo umowa ciagle
    > obowiazuje.

    Ale zgodziłeś się akceptując regulamin, że bank nie wykona takiej dospozycji
    w okresie wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 13. Data: 2002-02-04 10:24:37
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3ln95$npd$1@news.onet.pl...

    > Nie, regulamin jest integtralną częścią umowy. Akceptujesz go.
    > A regulamiun, czyli także UMOWA mówi o blokadzie dostępu w takim wypadku.
    > Jedynie dostępu - bank nie zaprzestaje świadczenia usług.

    ... ale świadczy je dalej w takim zakresie, jak uzgodniłeś to z bankiem
    akceptując regulamin.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 14. Data: 2002-02-04 10:49:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3lnhi$o5r$1@news.onet.pl...

    > ... ale świadczy je dalej w takim zakresie, jak uzgodniłeś to z bankiem
    > akceptując regulamin.

    To znaczy, ze jakie uslugi w zakresie karty swiadczy? Transakcji dokonac nie
    moge, slada podejrzec nie moge, nie mowiac juz o dokonywaniu platnosci...
    Oki, nie chce sie wdawac w kolejna dyskusje mogaca trwac tygodniami, chocby
    dlatego, ze nie jestem klientem Inteligo a tylko na zapisy tego banku sie
    powolujesz. Napisalem jakie jest moje zdanie i na tym poprzestane :)

    Maciej

  • 15. Data: 2002-02-04 11:27:16
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > To znaczy, ze jakie uslugi w zakresie karty swiadczy? Transakcji dokonac
    nie

    Ale ja się z Toba zgadzam! Jeśli bank deaktywuje kartę lub inne usługi, to
    nie może pobrać za nie opłaty w okresie, którym były nieaktywne!

    Warunek - nie mogą być aktywne nawet jeden dzień w danym okresie
    rozliczeniowym! Inaczej zostanie pobrana opłata.

    Bank ZAMYKA kartę, ale na koniec danego okresu rozliczeniowego pobierze
    opłatę, bo w danym okresie rozliczeniowym karta była jeszcze aktywna.
    Za następne już nie może!

    Powiadam - powiedzmy gdyby okres wypowiedzenia był roczny, to tylko za
    pierwszy miesiąc bank pobierze opłatę. Za resztę już nie, bo karta VE nie
    była w tych okresach miesięcznych aktywna nawet przez chwilkę.

    To nie są moje przypuszczenia, na temat pobierania opłat za VE po
    wypowiedzeniu rozmawiałem bite dwie godziny z działem reklamacji przez
    komórkę...

    Ciekawe, czy dostanę raka. ;)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 16. Data: 2002-02-04 11:32:02
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    To możesz zablokować kartę niezależnie od wypowiedzenia umowy - to nic nie
    kosztuje.
    Właśnie przed chwilą zablokowałem swoją kartę telefonicznie (i tak jej nie
    używałem).
    A konto sobie zostawię - tym bardziej, że może % się utrzyma wysoki. Saldo
    mam >100zł :))))

    ERY

  • 17. Data: 2002-02-04 11:49:38
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "ERY" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > To możesz zablokować kartę niezależnie od wypowiedzenia umowy - to nic nie
    > kosztuje.

    I od tego momentu nie będzie pobrana żadna opłata - masz rację.

    Mimo, że teoretycznie powinna zostać pobrana, bo zacząłeś już dany okres
    rozliczeniowy.

    I wydaje mi się, że zostanie to zmienione, bo taka sytuacja prowadzi do
    powstania dziur, z których umiejętnie można korzystać.

    Jeśli będzie ta dziura usunięta, to opłata 0,99 PLN będzie naliczona na
    koniec danego okresu miesięcznego, ale później już nie.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 18. Data: 2002-02-04 11:50:16
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

> [...]
    > używałem).
    > A konto sobie zostawię - tym bardziej, że może % się utrzyma wysoki. Saldo

    A gdy nagle zechcesz kartę, to 1,50 za wydanie nowej nie jest żadnym
    problemem...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 19. Data: 2002-02-04 12:34:10
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 3 Feb 2002 22:33:24 +0100, w <a3kaft$nk5$1@news.tpi.pl>, "pablos"
    <d...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > ale ze złodziejstwem nie ma to nic wspólego, nie jest to nawet próba
    > oszustwa - poprostu niekorzystne zmiany i tyle

    To jest "celowe wprowadzanie w błąd" -- czyn karalny jak najbardziej.

  • 20. Data: 2002-02-04 13:00:41
    Od: "Skalar" <a...@a...krakow.pl>

> [...]
    >
    > Warunek - nie mogą być aktywne nawet jeden dzień w danym okresie
    > rozliczeniowym! Inaczej zostanie pobrana opłata.

    Ale przecież trzeba mieć na uwadze, że nowa TOiP obowiązuje od 15 lutego.
    A więc jeżeli ktoś ma okres rozliczeniowy np. do 27 dnia każdego miesiąca, i
    np. dzisiaj (4 lutego) wyśle wypowiedzenie umowy, które trafi do Inteligo
    przed 15 lutego, to IMHO bank nie może zainkasować prowizji za kartę.
    Bowiem pomimo iż karta była aktywna przez około połowę okresu
    rozliczeniowego, to w tym czasie obowiązywała przecież stara TOiP.
    Jeżeli Inteligo ma inne zdanie, to ten bank już mnie niczym nie zaskoczy
    :-(((

    Pozdrawiam
    Arek