  • 1. Data: 2002-02-03 21:30:05
    Temat: Inteligo - zlodziejstwo
    Od: "Michaska" <m...@p...com>

    po powrocie z gor - ale pogoda - odebralam mail o zmianie serwisu SMS - z
    ktorego nie korzystalam z odeslaniem do tabeli oplat i prowizji.
    wrodzona babska ciekawosc kazala mi tam zerknac - i dzieki Bogu
    wprowadzane oplaty - no to od razu hop na pbb
    a przy okazji nasunelo mi sie pytanie - a co jesli mam i konto firmowe i
    indywidualne
    no to telefon do ilinki
    i co sie okazuje - jesli mamy konto firmowe i indywidualne, to oplaty bede
    wynosily:
    za prowadzenie rachunku firmowego - 3,99PLN
    za wydanie karty do rachunku indywidualnego 1,59 PLN
    za wydanie karty do rachunku firmowego 1,59 PLN (bo jest to kolejna karta do
    konta)
    za uzytkowanie karty do rachunku indywidualnego 0,99 PLN
    za uzytkowanie karty do rachunku firmowego 0,99 PLN (i znowu - jest to
    kolejna karta)

    czyli - poniewaz posiadama rachunek indywidualny i firmowy to mnie 2 razy w
    leb
    tak zeby mi sie w glowie nie przewrocilo

    a przy okazji - gdy dowiadywalam sie o sposob zamkniecia konta, to ilinka
    poinformowala mnie, ze jesli zamkna rachunek, to za pierwszy miesiac nowe
    oplaty nalicza - chyba ze wspomne ze zamykam z powodu niezaakceptowania
    zmian w TOiP.
    o tym nadmienieniu przypominam wszystkim chcacym zamykac rachunki.

    michaska

  • 2. Data: 2002-02-03 21:33:24
    Temat: Re: Inteligo - zlodziejstwo
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    Sorki, ale uważaj na to co mówisz lub piszesz

    podobnie jak tobie nie podobają mi się zmiany (bo idą na gorsze)

    jeszcze bardziej nie podoba mi się sposób ich wprowadzenia (radosny mail o
    zmianach na lepsze w sytuacji gdy wszystko zmienia się na gorsze)

    ale ze złodziejstwem nie ma to nic wspólego, nie jest to nawet próba
    oszustwa - poprostu niekorzystne zmiany i tyle

    po mojemu to zbyt wiele osób ostatnio reaguje emocjonalnie, tymczasem co jak
    co ale pieniądze wymagają spokoju i rozwagi a emocje przeważnie są złym
    doradcą

  • 3. Data: 2002-02-03 21:41:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Michaska" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > poinformowala mnie, ze jesli zamkna rachunek, to za pierwszy miesiac nowe
    > oplaty nalicza - chyba ze wspomne ze zamykam z powodu niezaakceptowania

    Mam wrazenie, ze taka interpretacja Inteligo jest nieco naciagana. Poniewaz
    ktos pisal, ze rachunek jest blokowany natychmiast to zastanawiam sie na
    jakiej podstawie chca pobierac oplate ze usluge, ktorej de facto juz nie
    swiadcza?
    Zastanawiam sie jeszcze nad tym czy w ogole legalne jest zaslokowanie
    mozliwosci dokonywania transakcji przed wygasnieciem umowy? Klient powinien
    miec mozliwosc dokonywania transakcji do ostatniego dnia waznosci umowy,
    dlatego bo wlasnie ta umowa obliguje bank do wykonywania pewnych czynnosci.
    Mysle, ze w przypadku gdy bank bedzie chcial pobrac oplate nalezy domagac
    sie swiadczenia uslug do czasu jej wygasniecia.

    Maciej

    Na jakim banku ostatnio najbardziej się zawiodłam/łem? - Ankieta
    http://faq4pbb.netforia.pl/ankieta/
    Opis:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=15398997

    Glosow zarejestrowanych: 47
    Potwierdzonych: 38
    Liderzy:
    Inteligo 39,47%
    mBank 13,16%
    Fortis Bank 13,16%

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 4. Data: 2002-02-03 21:50:11
    Od: "Michaska" <m...@p...com>

    jesli ktos ukrywa informacje o wprowadzeniu oplat, ktore mnie dotkna
    nieuchronnie, to jest to zlodziejstwo

    m.

  • 5. Data: 2002-02-03 22:21:26
    Od: DA_none <d...@e...webmedia.pl>

    Michaska <m...@p...com> wrote:

> [...]
    > za uzytkowanie karty do rachunku indywidualnego 0,99 PLN
    > za uzytkowanie karty do rachunku firmowego 0,99 PLN (i znowu - jest to

    no to mnie znowu nabrali w infolini ze dla rachunkow firmowych uzytkowanie
    kart 0 pln

    czyli tzeba bedzie firmowy zamknac .. :(
    a juz sie zastanawialem czy nie zostawic firmowego z karta

    DA_none

  • 6. Data: 2002-02-03 22:35:25
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    Tak przy okazji, jest na rynku jakiś tańszy firmowy rachunek ?

  • 7. Data: 2002-02-03 23:49:06
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Michaska" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > za uzytkowanie karty do rachunku indywidualnego 0,99 PLN
    > za uzytkowanie karty do rachunku firmowego 0,99 PLN (i znowu - jest to

    Nie wydaje mi sie zeby byla mozliwa taka interpretacja. Konto indywidualne i
    konto firmowe to dwa rozne konta.

    marekzet

  • 8. Data: 2002-02-04 00:25:04
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

> [...]
    > ktos pisal, ze rachunek jest blokowany natychmiast to zastanawiam sie na
    > jakiej podstawie chca pobierac oplate ze usluge, ktorej de facto juz nie

    Ludzie!

    Tablea Opłat i Prowizji obowiązuje do dnia rozwiązaia umowy. W okresie
    wypowiedzenia są świadczone usługi i bank ma prawo pobierać za nie opłaty.

    Nie wnikam która TOiP, ale zablokowanie dostępu nie równa się zaprzestaniu
    świadczenia usług, ani rozwiązaniu umowy.

    Przykład pierwszy z brzegu - w okresie wypowiedzenia dostajesz uznanie
    SWIFTem. I niby dlaczego ma nie zostać pobrana opłata za ten przelew zgodnie
    z TOiP?

> [...]
    > Mysle, ze w przypadku gdy bank bedzie chcial pobrac oplate nalezy domagac
    > sie swiadczenia uslug do czasu jej wygasniecia.

    Zgodziłeś się na regulamin, który jest integralną częścią umowy, a on jasno
    to opisuje.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 9. Data: 2002-02-04 08:51:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3kkkq$gq3$4@news.onet.pl...

    > Tablea Opłat i Prowizji obowiązuje do dnia rozwiązaia umowy. W okresie
    > wypowiedzenia są świadczone usługi i bank ma prawo pobierać za nie opłaty.

    Jasne. Dlatego do dnia rozwiazania umowy jest zoobowiazany do swiadczenia
    WSZYSTKICH uslug, a nie tylko wybranych. Jezeli powie mi, ze zablokuje mi
    karte i pobierze prowizje trzeba skladac reklamacje. Jezli to nie pomoze,
    nalezy sie zwrocic do Arbitra Bankowego.
    Niestety takie praktyki sa stosowane w wielu bankach i mysle, ze trzeba na
    to reagowac.

    Maciej

  • 10. Data: 2002-02-04 09:41:42
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

> [...]
    > karte i pobierze prowizje trzeba skladac reklamacje. Jezli to nie pomoze,
    > nalezy sie zwrocic do Arbitra Bankowego.

    Ależ powiem to - zablokuje i pobierze opłatę. :))

    Chyba, że sam wcześniej zablokujesz ją ręcznie... To jest wyjątek z powodu
    konstrukcji systemu. To jest - inaczej mówiąc dziura.

    Ale pobranie opłaty za kartę jest poprawne - zacząłeś dany okres
    rozliczeniowy i za te dni pobrana jest opłata, mimo, że karta jest POTEM
    zablokowana.

    W cenniku pisze - za każdy ropoczęty okres rozliczeniopwy. Czyli nie musisz
    go skończyć...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara