    From: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inteligo - slepa uliczka?
    Date: Thu, 10 Apr 2003 14:23:46 +0200

    Użytkownik <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:7b02.000009b2.3e9465bc@newsgate.onet.pl...
    > Tak sobie patrze na to co ostatnio wyprawia Inteligo i zaczynam sie
    zastanawiac
    > czy ktokolwiek ma jakakolwiek wizje przyszlosci tego tworu.

    Ja mam - wlasnie ja pisze (praca magisterska)

    > Inteligo poszlo inna droga i zaczelo ostro
    > podnosic prowizje. Sytuacja obecnie jest taka, ze poziom oplat w Inteligo
    > jest "marmurkowy", a oferta w stosunku do bankow "w realu" zadna.

    IMHO poziom opłat jest "półmarmurkowy", bo jednak niższy niż w niektórych
    marmurkach. Mimo to jak ktoś ma do wyboru Inteligo lub mBank i ważne dla
    niego jest oprocentowanie i opłaty to z pewnością wybierze mBank. Tylko czym
    teraz Inteligo bedzie zwabiać klientów? Ofertą? Mimo wszystko oferta mBanku
    jest szersza (kredyt, FI etc). Oplatami czy oprocentowaniem? (no comment)
    Jedyne co w miarę mogłoby mnie zachęcić do założenia konta w Inteligo są
    bezprowizyjne bankomaty PKO BP. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? (poza serwisem
    SMSowym i VE do IO/MO/TO).

    > Inteligo jest teraz de facto oddzialem PKO BP i jako taki
    > powinno byc traktowane

    Tak na marginesie wprowadz to niezly balagan w mojej pracy, bo raz pisze o
    IFS, a gdzie indziej o oddziale PKO pod nazwa Inteligo i czasem używam
    okreslenia marka Inteligo. Które z dwóch ostatnich jest Waszym zdaniem
    trafniejsze?

    >. Ze bedzie kredyt odnawialny? Wow. Gratulacje.
    > Jeszcze troche, a moze ofertowo Inteligo zblizy sie do poziomu banku
    > spoldzielczego, i to z tych mniejszych.

    Bez przesady. Az tak zle to nie jest.

    >. Im szybciej w
    > Inteligo pojawi sie pelna oferta PKO BP, tym lepiej.

    Chyba, ze z pojawieniem sie pelnej oferty PKO BP pojdzie pojawienie sie
    pelnych oplat PKO BP. Wtedy pewnie nei nadaza z drukowaniem formularzy
    zamkniecia konta.

    > Wady Inteligo mozna by jeszcze dlugo wyliczac.
    > Najgorsze jest to, ze obecnie "scisle kierownictwo" nie ma pomyslu na to
    czym
    > Inteligo powinno byc. Samoobslugowym oddzialem dla bardziej wymagajacych
    > klientow? Marketingowa flaga?

    Moim zdaniem wlasnie taka niestety jest koncepcja. PKO BP czuje siepewnie na
    swojej pozycji i potrzebowalo tylko swego rodzaju poswiadczenia swojej
    nowoczesnosci, a przeciez najlepszym na to sposobem jest zakup marki
    kojarzacej sie szaremu uzytkownikowi bankow z najnowszymi technologiami.

    > Ktos cos slyszal, ktos cos wie? Bo ja z czasem wiem coraz mniej i szukam
    > bardziej powaznej instytucji finansowej...

    Dowiemy sie pewnie za pare miesiecy, a prace musze oddac za 2 tygodnie, wiec
    bede zgadywal i snul wlasne koncepcje :)

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )