  • 11. Data: 2002-02-04 08:47:49
    Temat: Re: Inteligo opłaty
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    news:fbds5uokgfdhe9g2hberojha0hsf6se55t@4ax.com...

    > I ból w tym, żeby nie wprowadził nagle 10 000zł za prowadzenie
    > rachunku, jak ktoś wspominał.

    Zabroni mu tego prawo obowiązujące w Polsce. Ale podstaw nie dam, bo nie
    znam...

    Możemy tak gdybać w nieskończoność...
    A gdyby tak wszyscy producenci pieczywa nagle zaczęli sprzedawać bułki po
    100 PLN, a chlebki po 200 PLN?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 12. Data: 2002-02-04 10:15:26
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Możemy tak gdybać w nieskończoność...
    > A gdyby tak wszyscy producenci pieczywa nagle zaczęli sprzedawać bułki po

    Tylko że bułeczki to zjadamy po zaplacie.
    Nikt nikt płaci w trakcie jedzenia

    Inteligo sprzedając kolejną bułke chce pieniądze za
    sposób zjadania poptrzedniej (saldo < 100).
    i twierdzi że tą nową musimy kupić. :-((

    BAH
    PS.
    kupujemy mąkę i sami pieczemy.

  • 13. Data: 2002-02-04 10:22:41
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko że bułeczki to zjadamy po zaplacie.
    > Nikt nikt płaci w trakcie jedzenia
    >
    > Inteligo sprzedając kolejną bułke chce pieniądze za
    > sposób zjadania poptrzedniej (saldo < 100).
    > i twierdzi że tą nową musimy kupić. :-((

    Wychodzi DOKŁADNIE na to samo, co pobieranie opłaty z dołu za dany miesiąc.

    > kupujemy mąkę i sami pieczemy.

    Jak ktoś potrafi. ;)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 14. Data: 2002-02-04 11:34:36
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    > Użytkownik "BAH" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Wychodzi DOKŁADNIE na to samo, co pobieranie opłaty z dołu za dany
    miesiąc.

    Niestety nie.
    Inteligo bierze z góry za nowy okres ale
    podstawą jest zachowanie w poprzednim okresie.

    Jak ktoś ma datę rozliczania 16-go,
    to bank zabiera pobierać opłatę z góry
    w zależności od postępowania klienta
    w okresie w którym, takie regulacje nie obowiązywały.

    20-go stycznia nie wiedział że
    jak jest "cienki", to "nie ma" dla niego miejsca w inteligo :-(

    I to rozwiązanie jest nie fair w stosunku do klientów.
    Również tych którzy chcą/muszą zaakceptować nowe warunki.

    Dodatkowy smaczek, to właśnie podział klientów ze wzgledu na
    datę rozliczania. /osobiście mam 14-go czyli optymalnie. /

    > Jak ktoś potrafi. ;)
    Za takie pieniądze, to sie nauczy :-)

    BAH

  • 15. Data: 2002-02-04 11:46:22
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > Niestety nie.
    > Inteligo bierze z góry za nowy okres ale
    > podstawą jest zachowanie w poprzednim okresie.

    Ano.

> [...]

    Ano.

    > 20-go stycznia nie wiedział że
    > jak jest "cienki", to "nie ma" dla niego miejsca w inteligo :-(

    Ano. Ale wtedy może się nie zgodzić na nowy cennik. jednak to inny temat i
    dyskusja jest sporo wyżej.

    > I to rozwiązanie jest nie fair w stosunku do klientów.
    > Również tych którzy chcą/muszą zaakceptować nowe warunki.

    No to zróbmy tak, jak chcesz, żeby było:

    15 lutego jest wprowadzana opłata za prowadzenie rachunku w wysokości 5 PLN,
    naliczana jest w dniu pobierania opłat w cyklach miesięcznych, ale z dołu za
    dany okres miesięczny.

    Masz 16 lutego pobieranie opłat. Bank I TAK naliczy opłatę za prowadzenie
    rachunku 16 lutego [jeśli saldo było mniejsze od 100 PLN], ale będzie to
    opłata pobrana z dołu za poprzedni okres rozliczeniowy...
    Dlatego, iż od 15 lutego będzie już obowiązywał nowy cennik...

    W sumie wyjdzie DOKŁADNIE na to samo, jeśli aptrzeć na same pieniążki...

    Kiedyś niestety musi nastapić magiczna data zmiany cennika i zawsze znajdzie
    się ktoś poszkodowany "bo on kupił dzień wcześniej i zapłacił mniej"...

    > Dodatkowy smaczek, to właśnie podział klientów ze wzgledu na
    > datę rozliczania. /osobiście mam 14-go czyli optymalnie. /

    Ja mam drugiego. :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 16. Data: 2002-02-04 13:08:13
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    > No to zróbmy tak, jak chcesz, żeby było:

    Ja chcę by klient (nie bedący wróżką) mógł prognozować swoje koszty.

    > Kiedyś niestety musi nastapić magiczna data zmiany cennika i zawsze
    znajdzie
    > się ktoś poszkodowany "bo on kupił dzień wcześniej i zapłacił mniej"...

    Opłata winna byc pobierana z pełny okres rozliczeniowy
    nie jest istotne czy z góry czy z dołu.
    Istotne jest by jej wysokość nie była uzależniona od
    zachowania klienta w okresie gdy nowe stawki
    (nie chodzi o wysokość ale o zasadę)
    nie były znane.

    Można wprowadzić (dla pierwszego rozliczenia)
    - srednie saldo od dnia ogłoszenia
    - średnie saldo od dnia wejścia nowej TOiP

    przeciw temu bym nie protestował

    BAH

  • 17. Data: 2002-02-04 16:20:37
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > Można wprowadzić (dla pierwszego rozliczenia)
    > - srednie saldo od dnia ogłoszenia
    > - średnie saldo od dnia wejścia nowej TOiP
    >
    > przeciw temu bym nie protestował

    Aaaa. Mówimy o kulturze wprowadzania zmian. To się zgadzam! Myślałem, że
    mówimy tylko o aspektach prawnych. :)

    Czyli coś w stylu serwisów SMS - bezpłatne przez dwa okresy rozliczeniowe?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 18. Data: 2002-02-04 16:44:55
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    > Użytkownik "BAH" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Aaaa. Mówimy o kulturze wprowadzania zmian. To się zgadzam! Myślałem, że
    > mówimy tylko o aspektach prawnych. :)

    "Mówimy", że nie jest tak że musi istnieć data graniczna dzieląca klientów.

    Aspekty prawne są mocno wątpliwe
    i przeciw nim protestuję.

    Podaję przykład nie budzącego wątpliwości (prawnych) sposobu
    przejścia do nowej taryfy.

    Kultura wprowadzenia zwykle idzie w parze z poszanowaniem prawa.

    > Czyli coś w stylu serwisów SMS - bezpłatne przez dwa okresy rozliczeniowe?

    dobry przykład, ze jak chcą to potrafią :-)

    pozdrawiam
    BAH

  • 19. Data: 2002-02-04 17:50:08
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > dobry przykład, ze jak chcą to potrafią :-)

    Ale nawet wtedy znajdzie się ktoś, kto powie, że jeden miał dłużej od
    drugiego za darmo, bo jeden miał trzeci z kolei koniec okresu
    rozliczeniowego później od pierwszego...

    Ale fakt - można było...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 20. Data: 2002-02-04 18:00:37
    Od: Maciej <m...@a...skrzynka.pl>

    In article <a3khj5$e3c$1@news.onet.pl>, Wojciech Nawara wrote:
    > Użytkownik "Bob" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Bank ma prawo zmienić cennik w każdym momencie.

    Klient ma rozwniez prawo zrezygnowac z tego Banku w kazdym momencie,
    jednak okres zamykania itd trwa dokladnie 30 dni (miesiac)
    Czy rowniez nie tak powinnien postapic Bank? Czy zmiana regulaminu, okres
    przejsciowy pozwlajaacy sie w odpowiednim momencie wycofac co niektorym
    klientom banku nie powinien rowneiz trwac 30 dni?