  • 1. Data: 2002-12-10 13:45:49
    Temat: Inteligo - naliczanie prowizji. Długie.
    Od: "Jurgen Toja" <j...@p...fm>

    Witam !!

    Chciałbym poznać wasze komentarze na temat poniższego problemu.

    W połowie listopada założyłem konto indywidualne w Inteligo - już po
    przejęciu go przez PKO BP. Potrzebna była mi właściwie tylko karta -
    do realizacji transakcji internetowych.
    Po usunięciu kilku problemów otrzymałem pakiet startowy i umowę do
    podpisania. W dniu 6 grudnia przelałem 135 PLN na to konto, tak na
    dobry początek. Tego samego dnia musiałem kwotę 130 PLN wypłacić, co
    też uczyniłem w bankomacie PKO. W dniu 9 grudnia otrzymałem na adres
    e-mail wyciąg operacji dokonanych w okresie 09.11 do 08.12, czyli za
    okres rozliczeniowy. Była tam prowizja za kartę VISA 0.99 PLN, której
    oczekiwałem oraz prowizja za prowadzenie rachunku 4.99, raczej nie
    oczekiwana.
    Zgłosiłem reklamację, za pierwszy miesiąc mieli nie pobierać
    prowizji - a za kolejny jeżeli średnie saldo nie przekroczy 100 PLN.
    Dziś zatelefonowali do mnie z informacją o rozpatrzeniu reklamacji.
    Miłym kobiecym głosem otrzymałem informacje, że jeśli średnie saldo
    mojego rachunku w okresie 09.11 do 08.12 nie przekroczy 100 PLN (a tak
    się stało) to zostanie z końcem tego okresu pobrana prowizja na poczet
    nie przekroczenia salda 100 PLN w okresie 09.12 do 08.01 zgodnie z
    "Tabelą prowizji i opłat". Link :
    http://www.inteligo.pl/_download/download.php/toip_0
    92002.pdf

    Punkt :
    "Opłaty miesięczne naliczane są osobno dla każdego konta i pobierane z
    góry ostatniego dnia poprzedniego okresu miesięcznego za każdy
    rozpoczęty następny okres miesięczny. Okres miesięczny liczony jest od
    daty otwarcia rachunku głównego." oraz :
    "Opłata za prowadzenie konta jest pobierana na podstawie wysokości
    średniego miesięcznego salda na wszystkich rachunkach konta za
    poprzedni okres miesięczny."

    Jak najbardziej z tym się zgadzam. Ale najciekawsze było przede mną.
    Otrzymałem informacje, że jeśli w okresie 09.12 do 08.01 średnie saldo
    konta przekroczy 100 PLN to w następnym okresie nie będzie pobrana
    prowizja za prowadzenie konta - jest to raczej oczywiste działanie.
    A co będzie z tą prowizją, pobraną na poczet nie przekroczenia salda
    100 PLN w okresie 09.12 do 08.01 w sytuacji gdy jednak to saldo przekroczę ?

    Odpowiedź była rozweselająca - "prowizja nie będzie zwrócona".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Więc moje pytanie do was jest następujące :
    Jak należy to zdarzenie interpretować ????
    Przecież jeśli przekroczę saldo nie powinienem płacić prowizji ??
    A jeśli oni pobierają prowizję na początku okresu rozliczeniowego to
    w sytuacji gdy to saldo przekroczę powinienem otrzymać zwrot tej
    prowizji pod koniec tego okresu, czy też kwota ta przepada ????

    Czekam na wasze interpretacje. Oczywiście publicznie.

    Jurgen Toja

  • 2. Data: 2002-12-10 13:52:44
    Temat: Re: Inteligo - naliczanie prowizji. Długie.
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:at4r67$9hn$1@news.onet.pl, Jurgen Toja wrote:

> [...]
    > "Opłata za prowadzenie konta jest pobierana na podstawie wysokości
    > średniego miesięcznego salda na wszystkich rachunkach konta za

    No to gdzie postąpili wbrew temu?
    Nie pobrali Ci za pierwszy okres nic, pobrali za drugi okres (z góry),
    ponieważ w pierwszym okresie nie uzyskałeś średniego salda 100 PLN.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2002-12-10 14:04:58
    Od: "Jurgen Toja" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie pobrali Ci za pierwszy okres nic, pobrali za drugi okres (z góry),
    > ponieważ w pierwszym okresie nie uzyskałeś średniego salda 100 PLN.
    ---------------
    Z tym się zgadzam. Nie przekroczyłem salda więc pobrali prowizję na
    przyszły okres.

    Ale jak powinni postąpić gdy w tym okresie 09.12 do 08.01 przekroczę
    saldo ?? Nie pobiorą za następny miesiąc okres. Zgadza się.
    Ale czy zwrócą prowizję pobraną miesiąc wcześniej, gdy planowali że
    nie przekroczę salda ? Z informacji jakie otrzymałem wynika że nie.
    A moje pytanie dlaczego ???

    Jurgen Toja

  • 4. Data: 2002-12-10 14:34:27
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:at4sa4$e04$1@news.onet.pl, Jurgen Toja wrote:
> [...]
    >
    > Ale jak powinni postąpić gdy w tym okresie 09.12 do 08.01 przekroczę
    > saldo ?? Nie pobiorą za następny miesiąc okres. Zgadza się.

    Tak.

    > Ale czy zwrócą prowizję pobraną miesiąc wcześniej, gdy planowali że
    > nie przekroczę salda ?

    Ale co "planowali"? Gdzie tam jest napisane, że coś antycypują. Wysokość
    prowizji za dany okres determinowana jest saldem przeszłym - czyli za
    poprzedni okres.

    > Z informacji jakie otrzymałem wynika że nie.
    > A moje pytanie dlaczego ???

    Dlatego że ciągle za pierwszy okres miałeś śr. saldo < 100. Przyszłe salda
    nie mają wpływu na średnie saldo za ten pierwszy okres.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2002-12-10 19:37:01
    Od: Karol Szklarski <k...@m...univ.gda.pl>

    Użytkownik Jurgen Toja napisał:

    > Ale czy zwrócą prowizję pobraną miesiąc wcześniej, gdy planowali że
    > nie przekroczę salda ? Z informacji jakie otrzymałem wynika że nie.
    > A moje pytanie dlaczego ???

    Przedstawię inny punkt widzenia na problem.
    Zasady określone przez Inteligo są równoważne zdaniu:

    "Jeżeli w danym miesiącu rozliczeniowym twoje średnie saldo nie
    przekroczy 100 zł, to ostatniego dnia pobierzemy za ten miesiąc prowizję."

    Karol

  • 6. Data: 2002-12-10 19:48:57
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Użytkownik "Karol Szklarski" <k...@m...univ.gda.pl> napisał w
    wiadomości
    > Przedstawię inny punkt widzenia na problem.
    > "Jeżeli w danym miesiącu rozliczeniowym twoje średnie saldo nie
    > przekroczy 100 zł, to ostatniego dnia pobierzemy za ten miesiąc prowizję."

    czasem smiejemy sie z czyjegos pomyslu, a on okazuje sie byc wartym
    zastanowienia
    niekoniecznie Twoje zdanie musi byc rowne temu w regulaminie - tym bardziej,
    że zapisłeś je swoimi słowami
    Przyznaje, ze nie czytalem reg w inteligo - dla mnie to byla zwykla
    zooo-logiczna spoleczka (do przejecia przynajmniej), ale fakty wskazuja, ze
    sa tacy co czytac potrafia miedzy wierszami :-) dowodem niech bedzie
    dzisiejsze orzeczene TK w sprawie oplat za parkowanie w centrum, czy
    zupelnie niedawne w sprawie zakladania blokad na kola - a wynika z tego
    porównania tylko tyle, ze, to iż tzw "wszyscy" płacą nie oznacza wcale, że
    płacić musieli - bo okazuje się, że gdyby nie płacili i się postawili to
    sprawę by wygrali
    Tu troche niby inna sytuacja, oplate sami sobie biora z konta, ale moga
    okazac ie wygranymi Ci, co sie sprzeciwia
    Oczywiscie moje dywagacje byly czysto teoretyczne - to ta pod wrazeniem TK i
    nic wiecej nie znacza, bo nie mam w tej materii swojego zdania
    :-))

  • 7. Data: 2002-12-11 08:40:56
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Jurgen Toja wrote:

> [...]
    > "Opłata za prowadzenie konta jest pobierana na podstawie wysokości
    > średniego miesięcznego salda na wszystkich rachunkach konta za

    http://www.inteligo.pl/oferta/regulamin.html#rozdzia
    l9

    § 58

    1. Bank pobiera dwa typy opłat i prowizji:
    1. Opłaty i prowizje pobierane bezpośrednio w momencie
    dokonywania operacji lub korzystania z danej usługi,
    2. Opłaty i prowizje okresowe pobierane na koniec określonego
    okresu.
    2. Opłaty i prowizje, o których mowa w ust.1 pkt. 2 są naliczane w
    dniu kapitalizacji odsetek na danym rachunku.

    Czyli ja rozumiem ich TOiP jest niezgodna z ich regulaminem? Wymiękam.

    pzdr

    Tomek

  • 8. Data: 2002-12-11 08:53:57
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:3DF6F8A0.B20F2844@poczta.fm, Tomasz Staszewski wrote:

> [...]
    > dniu kapitalizacji odsetek na danym rachunku.
    >
    > Czyli ja rozumiem ich TOiP jest niezgodna z ich regulaminem? Wymiękam.

    W sumie słuszna uwaga, bo ta prowizja pobierana jest z góry.

    --
    Robert

  • 9. Data: 2002-12-11 15:08:49
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czyli ja rozumiem ich TOiP jest niezgodna z ich regulaminem? Wymiękam.

    W gruncie rzeczy tak. Przyznali mi to ichni pracownicy w rozmie
    telefonicznej, ma to być zmienione przy najbliższej zmianie regulaminu.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782