  • 1. Data: 2002-12-10 12:10:00
    Temat: Kredyt walutowy a konto walutowe
    Od: "Upiter PBK" <u...@i...pl>

    Hej!

    Poradźcie ...
    Będę miał kredyt w $ w wysokości ok 35000$.
    Czy warto założyć konto walutowe w banku, w którym mam spłacać ten kredyt ?
    Czy wówczas będę mógł skupować dolary kiedy to będzie dla mnie korzystne ?

    Proszę o inne cenne uwagi dotyczące kredytów walutowych.
    Kredyt będzie w BOS-iu.

    Pozdrawiam
    PJ

  • 2. Data: 2002-12-10 12:24:22
    Temat: Re: Kredyt walutowy a konto walutowe
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Upiter PBK" <u...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy wówczas będę mógł skupować dolary kiedy to będzie dla mnie korzystne ?
    >
    > Proszę o inne cenne uwagi dotyczące kredytów walutowych.

    nie bierzesz kredytu walutowego tylko denominowany kursem waluty

    więc spłacasz w PLN

    w PKOBP jest możliwość spłaty w walucie, ale dajesz wtedy nieodwołalną
    dyspozycję pobierania kolejnej raty z twojego konta walutowego A

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2002-12-10 12:26:42
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > Czy wówczas będę mógł skupować dolary kiedy to będzie dla mnie korzystne ?

    Pewnie że tak - tylko nie kupuj waluty w banku (zwlaszcza w dniu rozliczenia
    raty) bo banki podciągają wtedy swoje kursy walut

  • 4. Data: 2002-12-10 12:52:39
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    W wiadomości news:5887.00000132.3df5dd82@newsgate.onet.pl,
    Użytkownik <s...@o...pl> napisał(a):
    > Pewnie że tak - tylko nie kupuj waluty w banku (zwlaszcza w dniu
    > rozliczenia raty) bo banki podciągają wtedy swoje kursy walut

    To kazdego dnia podciagaja te kursy - przeciez termin splaty rat nie jest
    dla wszystkich kredytow jednakowy :>

    Przemek

  • 5. Data: 2002-12-10 20:17:16
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    <s...@o...pl> wrote in message
    > Pewnie że tak - tylko nie kupuj waluty w banku (zwlaszcza w dniu
    rozliczenia
    > raty) bo banki podciągają wtedy swoje kursy walut

    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    a które to banki tak robią ?:)))))))))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2002-12-12 09:31:17
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Tue, 10 Dec 2002 13:24:22 +0100, "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote:

    >?

    >nie bierzesz kredytu walutowego tylko denominowany kursem waluty
    >więc spłacasz w PLN

    Nieprawda. W PKOBP jak najbardziej bierzesz kredyt w walucie i splacasz w
    walucie. Masz do wyboru: zalozyc konto walutowe, z ktorego beda ci pobierac albo
    z ktorego bedziesz robil przelewy, splacac w zlotowkach przelewem z konta lub
    wplacac w kasie (tylko musisz uwazac na kurs - w dniu ksiegowania wplaty, kwota
    w przeliczeniu na walute nie moze byc mniejsza niz rata - to oczywiste) lub
    UWAGA: mozesz wplacic w walucie w kasie w banku! (teoretycznie niedozwolone, ale
    praktycznie mozna, przynajmniej we Wroclawiu w pewnym oddziale). I jest to
    rozwiazanie najbardziej oplacalne, bo kurst waluty w kantorze jest z reguly
    mniejszy niz kurs banku :)

    >w PKOBP jest możliwość spłaty w walucie, ale dajesz wtedy nieodwołalną
    >dyspozycję pobierania kolejnej raty z twojego konta walutowego A

    W PKOBP tak czy inaczej oplaca sie dawac taka dyspozycje, bo marza kredytu jest
    mniejsza. Ale nikt nie broni splacic rate przelewem, nieco wczesniej, np.
    przewidujac wzrost kursu.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------