  • 1. Data: 2014-02-24 21:27:30
    Temat: Inteligo - ciekawy case - przelew
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

    Zauważyłem ciekawą rzecz w Inteligo.
    Przelew zrobiony dzis o godz. 19 zostanie zrealizowany dopiero jutro (widze
    go w oczekujących).
    Jednak pieniądze znikają z mojego konta juz teraz czyli o godz, 19. Nie mam
    ich już na koncie.
    Tym samym inteligo ma ma MOJE pieniadze w obrocie. Jeśli przelew wyjdzie
    jutro o 7 rano to znaczy, ze bank obraca moimi pieniedzmi przez 12 godzin za
    darmo.
    Czy to jest normalne? Czy w innych bankach jest tak samo?
    Czy nie powinno byc tak, ze dopiero jak pieniadze wychodza z konta to
    znikaja z mojego konta?

  • 2. Data: 2014-02-24 21:47:27
    Temat: Re: Inteligo - ciekawy case - przelew
    Od: "Cutivate" <C...@i...pl>

    Użytkownik "Sawesk" napisał w wiadomości grup
    .pl...

[...]
    ==========================
    Po zmianie oprogramowania przez Inteligo jest automatycznie robiona
    blokada na kwotę przelewu. Nie widać tej opcji przy sporządzaniu przelewu.
    Dopiero jak się kliknie "popraw" to się pojawia.

  • 3. Data: 2014-02-24 22:24:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Feb 2014 21:27:30 +0100, Sawesk napisał(a):
> [...]
    > jutro o 7 rano to znaczy, ze bank obraca moimi pieniedzmi przez 12 godzin za

    po 18-tej banki nie dzialaja, wiec trudno tu mowic o obrocie :-)

    > Czy to jest normalne? Czy w innych bankach jest tak samo?
    > Czy nie powinno byc tak, ze dopiero jak pieniadze wychodza z konta to
    > znikaja z mojego konta?

    to sie wtedy bedziesz pieklil ze zlecales te przelewy, zlecales,
    zlecales, a w koncu zaden nie wyszedl, bo pieniedzy zabraklo :-)

    W wiekszosci tak jest. pieniadze znikaja od razu, a przelew czeka.

    J.

  • 4. Data: 2014-02-25 05:08:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sawesk" 530bab36$0$2225$6...@n...neostrada.pl

    > Czy to jest normalne? Czy w innych bankach jest tak samo?

    Różnie. W Mille można ustawić blokadę. W PKO BP także.
    W mBanku pieniądze od razu schodzą. W wielu bankach
    można zlecić przelew z wyprzedzeniem, choć w czasie
    zlecania brak zewnętrzy.

    **Chyba** jakoś tak.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2014-02-25 05:11:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > to sie wtedy bedziesz pieklil ze zlecales te przelewy, zlecales,
    > zlecales, a w koncu zaden nie wyszedl, bo pieniedzy zabraklo :-)

    Tak może być w każdym banku, gdy zlecasz przelew odroczony.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2014-02-25 07:24:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-02-24 21:27, Sawesk pisze:
> [...]
    > mam ich już na koncie.
    > Tym samym inteligo ma ma MOJE pieniadze w obrocie.

    A jakie jest saldo rachunku po operacji zlecenia a przed realizacją?
    Bo zawsze pozostawało takie, że w tym czasie pracowały dla Ciebie.
    Zmienili to?

  • 7. Data: 2014-02-25 08:49:06
    Od: J_K_K <j...@i...poczta.fm>

    W dniu 2014-02-24 21:27, Sawesk pisze:
    > Zauważyłem ciekawą rzecz w Inteligo.
    > Przelew zrobiony dzis o godz. 19 zostanie zrealizowany dopiero jutro
    > (widze go w oczekujących).

    Dałeś "przelej natychmiast", czy z datą następnego dnia ?

    --
    Pzdr

    J_K_K

  • 8. Data: 2014-02-26 12:28:06
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

    > Dałeś "przelej natychmiast", czy z datą następnego dnia ?

    nie pamiętam w Inteligo opcji natychamiat albo następnego dnia. Klikam po
    prostu WYKONAj czyj jakoś tak.
    Banki chyba jednak działają całą dobę bo np. w niektórych bankach jest
    overnight.
    I o to mi własnie chodzi. Ze niektóre banki zarabiają na moich pieniadzach.

  • 9. Data: 2014-02-26 12:52:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-02-26 12:28, Sawesk pisze:

    > nie pamiętam w Inteligo opcji natychamiat albo następnego dnia. Klikam
    > po prostu WYKONAj czyj jakoś tak.

    czyli nie ustawiałeś daty przyszłej, więc zleciłeś realizację 'natychmiast'

    > Banki chyba jednak działają całą dobę bo np. w niektórych bankach jest
    > overnight.
    > I o to mi własnie chodzi. Ze niektóre banki zarabiają na moich pieniadzach.

    Kazałeś zlecić przelew 'dzisiaj', więc został wykonany 'dzisiaj'. O co
    masz pretensje?
    Wyobraź sobie, że są sytuacje że przelew _musi_ obciążyć konto, mimo iż
    jest godz. 23:50 i przelew fizycznie wyjdzie dopiero rano.
    A konsekwencja obciążenia konta dzień później (czyli tak, jak Ty byś
    chciał), to np. brak ubezpieczenia zdrowotnego przez 90 dni :(

    --
    Pete

  • 10. Data: 2014-02-26 13:01:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pete" lekkim$ice$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > A konsekwencja obciążenia konta dzień później (czyli tak, jak Ty byś chciał), to
    np. brak ubezpieczenia zdrowotnego przez 90 dni

    Wyobraź sobie, że brak natychmiastowego obciążenia konta poskutkuje
    niecieleniem się krów, i to ta wszystkich pastwiskach wszechświata...

    [jak już puścić wodze fantazji -- to na całego]

    Banki raczej nie troszczą się o takie ubezpieczenia, ale o swoje interesy. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'