  • 11. Data: 2002-01-04 06:34:49
    Temat: Re: Ile znaków powinno mieć hasło do banku?
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    > w konfrontacji z 4 znakowym
    >
    > Do tokena ? a co e-kontem Lukasa

    Do bankomatu.

    > A ja prosze abys sprecyzował o który bank ci
    > chodzi, bo w w prawie każdym jest to inaczej
    > rozwiązane

    Każdy znany mi bank zablokuje konto po kilkukrotnym wprowadzeniu
    nieprawidłowego hasła.

    > podejrzał w kafejce internetowej
    >
    > A to dlaczego, nie nauczysz sie 20 znakowego hasła
    > na pamieć. Czy tez zakładasz ze w każdej
    > kawiarance podsłuchają to co wprowadzasz z
    > klawiatury. Tylko że wtedy należałoby napisac że
    > bez sensu jest korzystanie z kafejek w tym ostanio
    > wprowadzanych przez mBank czy w punktach
    > Multibanku.

    Dokładnie to zakładam, nie w każdej ale w niektórych na pewno. Sam
    widziałem. Poza tym komputery w kafejkach są często zarażone
    wirusami/trojanami.

    > A nie obawiasz się że ktoś porzuci ci trojana i
    > też cię podsłucha ?

    Obawiam się, ale rozmawiamy na temat długości hasła. W przypadku trojana
    długość hasła nie ma znaczenia.

    > Ja nie uważam aby, w ramach 4 znaków, dało sie
    > stworzyć hasło skomplikowane; aZ19 czy może 8zK3
    > jest dla mnie tak samo łatwe do zapamiętania czy
    > podglądnięcia z zapamiętaniem.
    >
    > Przeskoczyłeś też nad sytemem przekazywania
    > niektórych znaków z hasła przy logowaniu.

    To są banki, które przekazują hasło poza sesją SSL? Powiedz jakie,
    natychmiast likwiduję tam konto.
    Są sytuacje, kiedy prawdopodobieństwo podejrzenia hasła jest znikome.
    Zakladam, że w takiej sytuacji krótkie hasło będzie tak samo bezpieczne?
    Zgodzisz się?

    --
    Jan Werbinski +48 68 3630000 +48 606 269777
    j...@p...pl ....._[:]) bul, bul, bul, bul

  • 12. Data: 2002-01-04 21:36:48
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@h...com> napisał w wiadomości
    > hasło jest skomplikowane a nie np. aZor.

    aZor jest wystarczająco skomplikowane i różne od AZOR, azor, AZ0R, az0r.....
    i lepsze od 1234 :-)))

  • 13. Data: 2002-01-05 07:49:38
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "inkoguto" <p...@b...pl> (news:a157ca$ner$1@news.onet.pl):

    > aZor jest wystarczająco skomplikowane i różne od AZOR, azor, AZ0R,
    az0r.....
    > i lepsze od 1234 :-)))

    Fajne hasło, zaraz sobie pozmieniam na aZor - dotychczas zawsze miałem 1234
    :))