  • 1. Data: 2003-10-31 20:50:36
    Temat: Ile trzeba mieć, żeby utrzymać się z inwestowania?
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Jakim kapitałem trzeba dysponować, aby zapewnić sobie roczną
    kwotę, którą można wycofać bez zmniejszania kapitału na poziomie 20 000
    zł? Zakładając, że inwestor nie jest geniuszem finansów, nie dysponuje
    poufnymi informacjami itp. ale nie jest też ciapą.

  • 2. Data: 2003-11-01 11:34:39
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    Populares <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zł? Zakładając, że inwestor nie jest geniuszem finansów, nie dysponuje
    > poufnymi informacjami itp. ale nie jest też ciapą.
    Zależy w co inwestor chce zainwestować;)
    Lokaty bankowe?
    Fundusze inwestycyjne?
    Giełda?

    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl
    http://www.cuf.prv.pl
    http://www.zdrapka.gsm.prv.pl

  • 3. Data: 2003-11-01 11:38:50
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bo05of$bp9$...@i...gazeta.pl,
    Marcin Dominiak <m...@N...gazeta.pl>:
> [...]

    Liczac roczna stope zwrotu 5%, ktora jest realistyczna na dzien dzisiejszy,
    bedzie to 20 razy tyle, ile chcesz uzyskac, czyli dla Twoich danych 400 tys.
    zl.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-11-01 11:57:08
    Od: Sztoker <s...@a...pl>

    On Fri, 31 Oct 2003 21:50:36 +0100, Populares wrote:

> [...]
    >zł? Zakładając, że inwestor nie jest geniuszem finansów, nie dysponuje
    >poufnymi informacjami itp. ale nie jest też ciapą.

    W lutym br. aktywowałem w mBanku SFI i od tego czasu jestem tam jakieś
    40% do przodu. Początkowo też byłem dość zielony w tematyce, ale
    stosowałem prostą zasadę kupowania, co odradzane, i vice versa, toteż
    świetnie wyszedłem na giełdowej hossie.

    Teraz gram głównie na Amerykę i zobaczymy, czy fart potrwa dalej :-)

    Sztoker

  • 5. Data: 2003-11-01 17:24:35
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    Robert wrote:

> [...]
    > bedzie to 20 razy tyle, ile chcesz uzyskac, czyli dla Twoich danych 400 tys.

    Przy zalozeniu rocznego zwrotu z inwestycji na poziomie 5% nie trzeba byc
    inwestorem aby taki zysk wypracowac. Mysle, ze jesli ma sie jakies ambicje 20%
    rocznie to cel do jakiego nalezy dazyc.

  • 6. Data: 2003-11-01 17:47:27
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Pawel Sztabinski napisał:

    > Przy zalozeniu rocznego zwrotu z inwestycji na poziomie 5% nie trzeba byc
    > inwestorem aby taki zysk wypracowac. Mysle, ze jesli ma sie jakies ambicje 20%
    > rocznie to cel do jakiego nalezy dazyc.

    W pewnym sensie lokata tez jest inwestycja. Poza tym im wiecej chcesz
    wydusic, tym wieksze ponosisz ryzyko. 5% rocznie to bardzo bezpieczna
    stawka. Taka akurat dla emeryta bez jaj. ;-)))))

    Co do wypowiedzi Twojego przedpiszcy dodalbym, ze powinno sie jeszcze
    uwzglednic inflacje, tak by kapital nie malal realnie, a nie tylko
    nominalnie. W tej sytuacji przy inflacji np. 3% i zakladanym zwrocie 5%,
    dla 20 kzl rocznie kapital powinien wynoscic 640 kzl. Chodzi o to, ze po
    roku bedziesz mial 20 kzl do kieszeni + 640 kzl kapitalu + 12 kzl na
    zachowanie realnej wartosci kapitalu.

    Jezyk finansowy to dla mnie czarna magia, wiec nie krzyczcie na mnie. ;-)

    Bartol

  • 7. Data: 2003-11-01 18:44:18
    Od: "marcin" <marcin_mazurek@_wywal_to_op.pl>

    Pawel Sztabinski <p...@i...pl> napisal:

    > Przy zalozeniu rocznego zwrotu z inwestycji na poziomie 5% nie trzeba byc
    > inwestorem aby taki zysk wypracowac. Mysle, ze jesli ma sie jakies
    ambicje 20%
    > rocznie to cel do jakiego nalezy dazyc.

    Jestem ciekaw, jak bys obecnie zainwestowal rzeczone 400kzl, aby uzyskac
    stope zwrotu 20%, przy zalozeniu, ze jest to Twoj wlasny kapital majacy
    zabezpieczac Cie na przyszlosc.

    Marcin

  • 8. Data: 2003-11-01 19:43:03
    Temat: Re: Ile trzeba miež, Ŕeby utrzymaž si z inwestowania?
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

  • 9. Data: 2003-11-01 20:09:44
    Temat: Re: Ile trzeba miež, Ŕeby utrzymaž si&#65533; z inwestowania?
    Od: e...@p...onet.pl

    w takim razie, geniuszu finansow, lec szybko do Londynu - z takimi
    umiejetnosciami dostaniesz prace w kazdym banku inwestycyjnym i juz po roku
    zarobisz grubo ponad te 400 tys. za 10% premii gotow jestem zasponsorowac
    przelot (w jedna strone :-)

  • 10. Data: 2003-11-01 21:50:08
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@g...pl>

> [...]
    > świetnie wyszedłem na giełdowej hossie.
    >
    > Teraz gram głównie na Amerykę i zobaczymy, czy fart potrwa dalej :-)
    Wielu tobie podobnych zarobiło po kilkaset procent w początkach giełdy ....
    psychicznie nie wytrzymali dołka i większość stracili bo trzymali za długo.
    Dlatego uważaj ... do tej pory było OK i każdy na funduszach zarobił. Gorzej
    gdy będzie chodziło o przyszły rok ...

    Tomasz
    < NOTO >