  • 11. Data: 2019-06-23 22:15:44
    Temat: Re: Idealny wiat -- grupowe zwolnienia
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-06-23 o 20:16, J.F. pisze:

> [...]
    i masz jakieś złoto kruszcowe?

    inwestuję, ale jedynie w FI lub ew. parę XAUUSD, w ostatnim miesiącu
    +15%, ale zamykam pozycję, bo jak wojny nie będzie to cena złota spadnie

    nie wiem jakie byłyby koszty i opłacalność inwestycji, gdybym faktycznie
    jakieś monety lub podobne kupił

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2019-06-23 22:24:28
    Od: ń <...@...n>

    Część wydać na kobiety, część na alkohol, a resztę przehulać.
    Po co chcesz odkładać konsumpcję, skoro jutro może Ci na głowę cegła spaść?

    -----

  • 13. Data: 2019-06-23 22:26:14
    Od: ń <...@...n>

    Jak urósłby i komu dług, gdybym wykopał milion ton ropy/złota/diamentów/rogów
    nosorożca?

    -----

  • 14. Data: 2019-06-24 11:58:52
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > i masz jakieś złoto kruszcowe?

    Owszem, mam kilka fizycznych uncji kupionych z 10 lat temu. Nie traktuje
    tego jako spekulacji. Nie sledze szalonych wzrostow i spadkow. W krotkim
    okresie mozna by zwariowac. W dlugim okresie na pewno na tym nie strace. Z
    plynnoscia kruszcu nie ma problemu, spred jest rzedu 10% (sprzedaz 5% ponad
    spot, skup 5% ponizej). Oczywiscie zawsze mozna znalezc kogos z kim sie
    zawrze transakcje po cenie spot.
    Do spekuly jak najbardzie wystarczy papierowe zloto, choc jest to
    zaprzeczeniem tego z czym sie zloto kojarzy, czyli bezpieczenstwem :)

  • 15. Data: 2019-06-24 12:26:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >traktuje tego jako spekulacji. Nie sledze szalonych wzrostow i
    >spadkow. W krotkim okresie mozna by zwariowac. W dlugim okresie na

    Hm, dzis zloto wyjatkowo drogie, 1400$, ale w 2011 bylo juz po 1800$

    >plynnoscia kruszcu nie ma problemu, spred jest rzedu 10% (sprzedaz 5%
    >ponad spot, skup 5% ponizej). Oczywiscie zawsze mozna znalezc kogos z
    >kim sie zawrze transakcje po cenie spot.

    Ale gdzie szukac ... i sie nie oszukac ?

    A 10% spreadu ... sporo.
    Jak nie trafisz z zakupem w dołek, to mozesz dlugo plus sobie w brode
    :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-06-24 15:50:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >Jak urósłby i komu dług, gdybym wykopał milion ton
    >ropy/złota/diamentów/rogów nosorożca?
    -----
    > jesli ktos ma pieniadze, to ktos inny musi miec dlug

    No to przeciez chcialbys to spieniezyc ... ktos dostanie zloto, ty
    dostaniesz pieniadze, a skad on wzial pieniadze ? :-)

    Poza tym zaraz Cie namowia do zainwestowania w banki, bank te twoje
    pieniadze pozyczy 10 razy,
    i bedzie 10 nowych dluznikow :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-06-24 17:18:44
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Ale gdzie szukac ... i sie nie oszukac ?

    e-numizmatyka, a we Wrocku np Goldenmark na krawieckiej, od zaufanych
    znajomych... Z kupnej i sprzedaza nie ma problemu, problem jest zeby to
    zrobic z jak najmniejszym spreadem.

    > A 10% spreadu ... sporo.
    > Jak nie trafisz z zakupem w dołek, to mozesz dlugo plus sobie w brode :-)

    Jesli sie zloto traktuje jak szybka inwestycje to na pewno :)

    Ciekawa jest sytuacja platyny, ceny szoruja historyczne doly, w
    nieskonczonosc to nie moze spadac, bo nikt za takie pieniadze nie bedzie
    wydobywal rudy z glebokosci 2km, nawet w RPA. Platyna kosztuja już połowe
    ceny zlota i palladu. Paranoja. Okazja do zakupow?

  • 18. Data: 2019-06-24 18:22:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-06-24 o 17:18, miumiu pisze:

> [...]
    > wydobywal rudy z glebokosci 2km, nawet w RPA. Platyna kosztuja ju? po?owe
    > ceny zlota i palladu. Paranoja. Okazja do zakupow?

    najwidoczniej ten metal traktowany jest bardziej jak surowiec do
    przemysłowego wykorzystania (jak np. miedź) czyli w okresie recesji
    (mniejsze zakupy, produkcja) cena będzie niższa...

    do tezauryzacji służy stricte złoto

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2019-06-24 18:47:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >bedzie wydobywal rudy z glebokosci 2km, nawet w RPA. Platyna kosztuja
    >już połowe ceny zlota i palladu. Paranoja. Okazja do zakupow?

    Gdzies tam czytalem analize: platyna wystepuje razem z palladem.
    Pallad akurat bije szczyty - wiec moze sie oplacac wydobywac ... i
    platyna do sejfu.

    Oba sa uzywane na katalizatory do samochodow, a tu swiat postawil na
    elektryki.

    A jeszcze pallad lepiej pasuje do benzyny, platyna do diesli, a swiat
    wlasnie wycofuje diesle i wraca do benzyny.

    A jesli wycofuje nie tylko z nowej produkcji, ale tez stare na zlom,
    to duzo platyny jest z odzysku.
    I cena spada.

    Jeszcze poczekac na minimum i zainwestowac na wiele lat ?

    Czy ... cena moze i wzrosnie, ale tylko wyrownujac inflacje, bo jak
    bedzie po dzisiejszej wartosci, to znow sie bedzie oplacac kopac :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-06-26 19:39:55
    Temat: Re: Idealny świat -- grupowe zwolnienia
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." svmqa54sqjj6$.git5gmvqbmlb$....@4...net

    > Raczej stracil ... wizerunkowo.

    Co i jak AGlapiński stracił wizerunkowo?

    --