  • 11. Data: 2020-07-16 15:39:23
    Temat: Re: IdeaBank - obniżki oprocentowania i zmiany informacyjne przy zakładaniu lokat
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Jul 2020 15:32:29 +0200, Robert_DF napisał(a):

    > a w jaki sposób sprzedaż te obligacje jak będziesz chciał na szybko
    > odzyskać kasę?

    https://www.obligacjeskarbowe.pl/oferta-obligacji/ob
    ligacje-10-letnie-edo/edo0730/

    "W razie konieczności wcześniejszego zakończenia oszczędzania
    (przedterminowy wykup) można wycofać wpłacone pieniądze (zwrócić dowolną
    liczbę posiadanych obligacji). W przypadku skorzystania z tej możliwości,
    wartość narosłych odsetek zostanie pomniejszona o opłatę, która wynosi 2,00
    zł od każdej obligacji dziesięcioletniej. Opłata jest pobierana w pełnej
    wysokości (gdy wartość narosłych odsetek jest większa od wartości opłaty)
    lub do wysokości narosłych odsetek (gdy wartość narosłych odsetek jest
    mniejsza od wartości opłaty).

    Jak?

    Składając tzw. dyspozycję przedterminowego wykupu."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2020-07-16 15:48:18
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 16.07.2020 o 15:39, Olin pisze:

> [...]
    > mniejsza od wartości opłaty).
    >
    > Jak?
    >
    > Składając tzw. dyspozycję przedterminowego wykupu."

    czyli opłata "likwidacyjna" 2 zł za każdą obligację?
    dobrze kojarzę, że one mają nominał 100 zł więc ta opłata wyniesie 2%?

    opłatę poniesiesz jeżeli będziesz chciał sprzedać obligi przed upływem
    terminu wykupu czyli 10 lat?

    jak coś źle piszę to mnie proszę popraw...

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 13. Data: 2020-07-16 16:08:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Jul 2020 15:48:18 +0200, Robert_DF napisał(a):

    > czyli opłata "likwidacyjna" 2 zł za każdą obligację?
    > dobrze kojarzę, że one mają nominał 100 zł więc ta opłata wyniesie 2%?

    Tak.
    Zanim odsetki urosną do 2 procent, dostaniesz nazad stówkę.

    Dla 4-latków prowizja to 70 groszy, czyli jest lepiej, ale za to procenty
    słabsze.

    > opłatę poniesiesz jeżeli będziesz chciał sprzedać obligi przed upływem
    > terminu wykupu czyli 10 lat?

    Tak.

    Tu jest wszystko napisane.
    https://www.obligacjeskarbowe.pl/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2020-07-16 16:24:59
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 16.07.2020 o 16:08, Olin pisze:

> [...]
    > Zanim odsetki urosną do 2 procent, dostaniesz nazad stówkę.
    >
    > Dla 4-latków prowizja to 70 groszy, czyli jest lepiej, ale za to procenty

    no to już chyba sobie przypomniałem dlaczego ostatnio fizycznie w
    obligacje skarbowe zainwestowałem jak jeszcze była na nie ulga
    podatkowa, nie jest to coś płynnego

    podejrzewam, że pewnie można nimi również obracać na catalyst, ale
    oczywiście trzeba założyć rachunek maklerski, zdeponować i wtedy złożyć
    zlecenie sprzedaży

    dlatego też preferuję (i polecam) fundusze inwestujące w obligacje,
    można wpłacić np. 100 zł i po tygodniu wypłacić, nie będzie żadnych opłat

  • 15. Data: 2020-07-16 16:27:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]

    >opłaty)
    >lub do wysokości narosłych odsetek (gdy wartość narosłych odsetek

    A nie lepiej sprzedac na gieldzie ?
    Prowizja DM ok 0.2% ...

    Oczywiscie na gieldzie cena moze byc chwilowo nizsza, albo trzeba
    bedzie poczekac, albo widelki wsrod samych klientow ...

    J.

  • 16. Data: 2020-07-16 16:33:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Robert_DF <r...@g...com> writes:

    [...]
> [...]
    >
    > dlatego też preferuję (i polecam) fundusze inwestujące w obligacje,
    > można wpłacić np. 100 zł i po tygodniu wypłacić, nie będzie żadnych

    Ale przepraszam, mówimy o odpowiedniku lokat czy spekulacji na giełdzie?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 17. Data: 2020-07-16 16:35:16
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 16.07.2020 o 16:27, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiscie na gieldzie cena moze byc chwilowo nizsza, albo trzeba bedzie
    > poczekac, albo widelki wsrod samych klientow ...

    też o tym napisałem, ale żeby sprzedać musi być kupujący, obligacje mają
    małą płynność

    i serio dla kogoś kto zakładał lokaty na 3 m-ce alternatywą będą
    10-letnie obligacje przy których trzeba płacić opłatę za zbycie lub
    czekać na kupca na catalyst?

  • 18. Data: 2020-07-16 16:42:55
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 16.07.2020 o 16:33, Kamil Jońca pisze:

    > Ale przepraszam, mówimy o odpowiedniku lokat czy spekulacji na giełdzie?
    > KJ

    fundusze inwestujące w bony skarbowe lub obligacje są IMHO
    odpowiednikiem (no nie dosłownym) depozytów bankowych

    a obrót nimi na giełdzie już zdecydowanie nie

  • 19. Data: 2020-07-16 16:47:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >też o tym napisałem, ale żeby sprzedać musi być kupujący, obligacje
    >mają małą płynność

    trudno powiedziec
    https://gpwcatalyst.pl/notowania-obligacji-obligacje
    -skarbowe?letter=S

    Oferty kupna tam sa, od 111% ceny nominalnej, do 96%.

    Tez nie bardzo wiadomo ile tych ofert - bo jest liczba ogolna i cena
    najlepszej, moze sie okazac, ze jedna sprzedasz, a reszta duzo taniej.

    Obrot faktycznie malutki ... ale moze wszycy czekaja na okazje.
    Kto dobrze trafil przy zakupie, ma teraz zysk.

    >i serio dla kogoś kto zakładał lokaty na 3 m-ce alternatywą będą
    >10-letnie obligacje przy których trzeba płacić opłatę za zbycie lub
    >czekać na kupca na catalyst?

    A to tez nie wiadomo - moze mial jakis cel i potrzebe szybkiego zbycia
    w razie dojscia do celu,
    a moze zakladal na 3m, bo tak sie najlepiej oplacalo ...

    J.

  • 20. Data: 2020-07-16 16:52:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Robert_DF <r...@g...com> writes:

    > fundusze inwestujące w bony skarbowe lub obligacje są IMHO
    > odpowiednikiem (no nie dosłownym) depozytów bankowych
    Zwłaszcza te inwestujące w obligacje korporacyjne (jakiś DWS pieniężny
    mi się przypomina)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/