  • 21. Data: 2020-07-16 17:20:14
    Temat: Re: IdeaBank - obniżki oprocentowania i zmiany informacyjne przy zakładaniu lokat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 16.07.2020 o 16:27, J.F. pisze:

    >też o tym napisałem, ale żeby sprzedać musi być kupujący, obligacje
    >mają małą płynność

    No i chcialem sprawdzic kursy ... te obecne obligacje mozna sprzedac
    na gieldzie ?
    Chyba nie.

    Wiec tylko opcja odkupu, ze stratą ?

    J.

  • 22. Data: 2020-07-16 23:13:09
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 16.07.2020 o 16:52, Kamil Jońca pisze:

    > Zwłaszcza te inwestujące w obligacje korporacyjne (jakiś DWS pieniężny
    > mi się przypomina)
    > KJ

    pisałem o tych, które inwestują w bony skarbowe i takież obligacje,
    korporaty to już zupełnie coś innego

    a "świetnym" przykładem był fundusz Idea Premium

    jaka inna alternatywa dla depozytów bankowych z oprocentowaniem ~0,01%?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 23. Data: 2020-07-16 23:14:12
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 16.07.2020 o 17:20, J.F. pisze:

    > No i chcialem sprawdzic kursy ... te obecne obligacje mozna sprzedac na
    > gieldzie ?
    > Chyba nie.
    >
    > Wiec tylko opcja odkupu, ze stratą ?
    >
    > J.

    są notowane na catalyst, ale kupujących ze świecą szukać...

  • 24. Data: 2020-07-17 10:30:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Jul 2020 16:27:02 +0200, J.F. napisał(a):

    > A nie lepiej sprzedac na gieldzie ?
    > Prowizja DM ok 0.2% ...

    Można sprzedać, ale po co?
    Czekasz i masz pełny %, bez potrąceń.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2020-07-17 16:02:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >są notowane na catalyst, ale kupujących ze świecą szukać...

    Juz wiem - te oferowane na obligacjeskarbowe.pl to sa
    "oszczednosciowe" i na gielde nie wchodza.

    Sprzedac mozna w drodze umowy, tylko chetnego trzeba znalezc
    samodzielnie.
    Pozostaje opcja przedterminowego wykupu - za oplatą jak widac.
    Albo allegro ... ale watpie czy to taniej bedzie.

    Na gieldzie sa obligacje "rynkowe", tu z kolei nie wiem jak je kupic -
    tzn takich z nowej emisji. Sa w ogole ?

    A czy tak "ze swieca szukac" ... takie DS0725 maja kurs obecnie ~112%.
    Wiec tak z jednej strony - widac jest na nie popyt, skoro tak wysoka
    cena, z drugiej - sprzedac po 111.6% latwo, bo wisi oferta kupna ...
    tylko ile - a, szczesliwie dla nas jest tylko jedno zlecenie, na 110
    szt - tyle mozna sprzedac w chwile.

    A z trzeciej strony ... one maja odsetki stale, 3.25%.
    Kiedys to bylo tak sobie, moze nawet miernie, dzis swietna oferta.
    Ale jak kupic po 112%, to rentownosc spada w okolice zera.

    Wiec kto to kupuje ?
    I co - nie wierzy, ze stopy przez kolejne 5 lat wzrosną ?

    J.