  • 1. Data: 2012-12-10 21:35:00
    Temat: IdeaBank - lokata z tabletem
    Od: S <a...@w...pl>

    http://www.ideabank.pl/klienci-indywidualni-lokata-z
    -tabletem

    Czego to jeszcze nie wymyślą w IB ;-) Według ich obliczeń prawie 8%
    wychodzi (brutto, netto?) jeśli liczyć cenę rynkową urządzenia.
    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-12-10 22:44:05
    Temat: Re: IdeaBank - lokata z tabletem
    Od: PKL <s...@i...lublin.pl>

    Dnia 10.12.2012 S <a...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Czego to jeszcze nie wymyślą w IB ;-) Według ich obliczeń prawie 8%
    > wychodzi (brutto, netto?) jeśli liczyć cenę rynkową urządzenia.

    nie jest to takie najgłupsze w sumie ;)
    o ile to tak wygląda jak na pierwszy rzut oka bez czytania regulaminu
    55tys na nawet 7% daje przez 3 miesiące 779.625zł na rękę
    najtańszy w miarę nowy Samsung kosztuje około 830zł

    lokata na 7% prawie jest nie osiągalna poza SKOK Wołomin
    porównując z 6.3% ile teraz dają to mamy tablet za ~702zł
    dla nie vat'owców to nie jest taka najgorsza oferta o ile
    ktoś potrzebuje tablet :)

  • 3. Data: 2012-12-11 01:18:41
    Od: gral <n...@e...pl>

    S napisał(a):
> [...]
    >
    > Czego to jeszcze nie wymyślą w IB ;-) Według ich obliczeń prawie 8%
    > wychodzi (brutto, netto?) jeśli liczyć cenę rynkową urządzenia.

    Cena rynkowa podana w regulaminie chyba jest prawdziwa, np.
    dla Samsung Galaxy Tab 2 7.0! piszą 850 zł i mniej więcej po tyle chodzą
    (na pierwszy rzut oka) na Allegro.

    Aby go otrzymać wystarczy wpłacić 55000 na lokatę 24 miesięczną
    oprocentowaną przez pierwsze 3 miesiące 0,10%, i po tych 3 miesiącach
    można ją zerwać bezkarnie (przy wcześniejszym zerwaniu potrąciliby nam
    850 zł), bo nie ma co trzymać do końca na 4,50%.

    Aby przez te 3 miesiące z tego kapitału uzyskać 850 zł NA RĘKĘ,
    musielibyśmy faktycznie uzyskać mniej więcej 7,95%, tak jak piszą.

    Zatem - wygląda na niezłą ofertę - o ile ktoś akurat chce nabyć tablet :)

    Licząc, że uda nam się dostać za tą kasę 6% po 3 miesiącach na rękę
    dostajemy 659,10. I tyle zapłaciliśmy za tablet.

    Dwieście złotych zysku?
    A może to wynagrodzenie za pranie mózgu, które z pewnością przy okazji
    wizyty w oddziale gwarantowane :)

    Gorzej, że wg regulaminu dają go do 30 dni od założenia lokaty.

  • 4. Data: 2012-12-11 06:43:18
    Od: S <a...@w...pl>

    > Licząc, że uda nam się dostać za tą kasę 6% po 3 miesiącach na rękę
    > dostajemy 659,10. I tyle zapłaciliśmy za tablet.

    Teoretycznie zysk, ale jeśli będziesz chciał sprzedać na allegro,
    doliczysz prowizję, to już zysk żaden. Więc faktycznie chyba tylko dla
    tych, którzy koniecznie chcą mieć tablet.

    > Gorzej, że wg regulaminu dają go do 30 dni od założenia lokaty.

    A ich liczba jest ograniczona ledwie do kilkuset sztuk. Tymczasem według
    ich liczników dziennie potrafią założyć kilka tysięcy lokat. Ciekawe co
    będzie, gdy lokata założona, a tablety się skończyły.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-12-11 07:17:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    S wrote:

    > Teoretycznie zysk

    Zysk (dla klienta) to byłby wtedy, kiedy jest tablet,
    a i odsetki podobne do innych ofert.
    Czyli mam 800zł i tablet.
    Zyskiem banku ma być to, że wybrałem właśnie ich ofertę :-)

  • 6. Data: 2012-12-11 10:12:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-12-11, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Zysk (dla klienta) to byłby wtedy, kiedy jest tablet,
    > a i odsetki podobne do innych ofert.
    > Czyli mam 800zł i tablet.

    A swoją drogą, to jak wygląda w tym przypadku belka?
    Czy ten tablet jest w jakikolwiek sposób opodatkowany?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2012-12-11 11:51:15
    Od: k...@g...com

    > On 2012-12-11, cef <c...@i...pl> wrote:
    > A swoj� drog�, to jak wygl�da w tym przypadku belka?

    cytując regulamin promocji:

    "Uczestnik jest zobowiązany odprowadzić podatek dochodowy od otrzymanej Nagrody
    według zasad właściwych dla działalności gospodarczej."

    http://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin%20Pro
    mocji%20Konto%20z%20Tabletem.pdf

  • 8. Data: 2012-12-11 12:51:25
    Od: gral <n...@e...pl>

    Wojciech Bancer napisał(a):

    > A swoją drogą, to jak wygląda w tym przypadku belka?
    > Czy ten tablet jest w jakikolwiek sposób opodatkowany?

    Zapewne VAT :)
    Cena wynosi 1 PLN brutto.
    Jak to oni sobie rozliczają, to już nie wiem. Może stratę mają, bo
    kupili np. za 600 a sprzedali za 1?
    Nowy sposób na ominięcie Belki? :D

  • 9. Data: 2012-12-11 12:52:14
    Od: gral <n...@e...pl>

    gral napisał(a):

    > Zapewne VAT :)
    > Cena wynosi 1 PLN brutto.
    > Jak to oni sobie rozliczają, to już nie wiem. Może stratę mają, bo
    > kupili np. za 600 a sprzedali za 1?
    > Nowy sposób na ominięcie Belki? :D

    oraz CITu :)

  • 10. Data: 2012-12-11 14:39:23
    Od: gral <n...@e...pl>

    k...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > "Uczestnik jest zobowiązany odprowadzić podatek dochodowy od otrzymanej Nagrody
    według zasad właściwych dla działalności gospodarczej."

    ale to jest Regulamin Promocji ,,Konto Firma to Ja z Tabletem".

    A my tu mówimy raczej o REGULAMIN PROMOCJI
    ,,TABLETY ZA LOKATY" DLA OSÓB FIZYCZNYCH NIEPROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚCI
    GOSPODARCZEJ