  • 1. Data: 2002-07-05 07:49:37
    Temat: Hotel skubnął mi 100 USD z konta
    Od: "marjus" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Nocowałem ostatnio w hotelu za granicą i zdarzył mi się przykry wypadek. Gdy
    wróciłem do kraju okazało się, że hotel obciążył moje konto kwotą ponad
    100USD. Wyjechałem z hotelu 30.06.2002r., a obciążenie miało miejsce
    01.07.2002r., z konta kaska zeszła 04.07.2002 - czyli wczoraj. Co mogę
    zrobić, do kogo się zwrócić z reklamacją??? Jak się meldowałem Hotel
    zarządał karty celem gwarancji pokrycia nieprzewidzianych transakcji -
    mogłem dać gotówkę ale nie miałem zamiaru blokować 50 USD, na kaucję. Przy
    wymeldowywaniu oddali mi nadpłatę, która powstała przy płaceniu (z góry) za
    hotel, w związku z brakiem dodatkowych wydatków.

    Kroki, które na razie podjąłem to zwróciłem się do banku (mBanku) (zgłosiłem
    nieprawidłową transakcję) i hotelu - poprosiłem o wyjaśnienia.

    Czy ktoś miałe kiedykolwiek podobne przeżycia? Do kogo ewentualnie się
    zwrócić?

    Za ewentualne wskazówki będę wdzięczny.

    Pozdr
    Marek

  • 2. Data: 2002-07-05 08:23:55
    Temat: Re: Hotel skubnął mi 100 USD z konta
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "marjus" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > 100USD. Wyjechałem z hotelu 30.06.2002r., a obciążenie miało miejsce
    > 01.07.2002r., z konta kaska zeszła 04.07.2002 - czyli wczoraj.

    Hmmm - ale byla balanga - co ?
    Jedyne co pamietasz, to kiedy wyjechales - i tak niezle :-)
    Acha - gratuluje oszczednosci - tylko $100 - no no ... :-)

  • 3. Data: 2002-07-05 09:02:13
    Od: "marjus" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ijon" <i...@b...pl> napisał w wiadomości
    > "marjus" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Hmmm - ale byla balanga - co ?
    > Jedyne co pamietasz, to kiedy wyjechales - i tak niezle :-)
    > Acha - gratuluje oszczednosci - tylko $100 - no no ... :-)

    Widzę, że dowcipniś raczył odpisać. Mnie to jakoś nie śmieszy. Za takie
    komentarze bardzo dziękuję, obejdzie się.

    Bez pozdrowień
    Marek

  • 4. Data: 2002-07-05 09:08:49
    Od: " " <f...@N...poczta.gazeta.pl>

    marjus <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nieprawidłową transakcję) i hotelu - poprosiłem o wyjaśnienia.
    >
    > Czy ktoś miałe kiedykolwiek podobne przeżycia? Do kogo ewentualnie się

    Ja miałem następującą systuację: przy zameldowaniu do hotelu (Niemcy)
    poproszono mnie o kartę (wypukłą) i dokonali autoryzacji. W momencie wyjazdu
    okazało się, że limit kredytu na karcie został przekroczony i musiałem biegać
    do bankomatu (prowizja ok 15 PLN), bo elktronów nie honorowali. Po mniej
    więcej tygodniu limit kredytu na karcie wzrósł o kwotę autoryzowaną w hotelu
    (bo nie było potwierdzenia autoryzacji - przy zameldowaniu niczego nie
    podpisywałem). Wniosek jest taki, że aby płacić kartą w hotelu należy mieć
    dostępny limit conajmniej dwa razy większy niż kwota, którą należy zapłacić
    za pobyt.
    MFR

  • 5. Data: 2002-07-05 09:33:42
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > nieprawidłową transakcję) i hotelu - poprosiłem o wyjaśnienia.
    >
    > Czy ktoś miałe kiedykolwiek podobne przeżycia? Do kogo ewentualnie się

    Cos dla mnie nie jest jasne ... jaka to karta robiles ? Electronem ?
    Do gwarancji w Hotelu sie uzywa na ogol wypukłych - zostawiaja sobie druczek
    na wszelki wypadek, i wypełniaja jak musza..
    Jesli pokryles wszystko przy zwalnianiu pokoju, to powinni go wyrzucic.
    Jesli dawałeś electrona jako gwarancje - to Ci zciagneli kase ( z
    opoznieniem) i z takim samym opoznieniem odblokuja.
    Najlepiej w Hotelu mowic - nie mam kart ... i nie zamierzam korzystac z
    dodatkowych uslug, to na ogol zamyka gebe...
    W Mariottcie w Wawie wystarcza 3 zolnierskie slowa, zeby zrezygnowali z
    kaucji...

    Wojtek

  • 6. Data: 2002-07-05 09:40:45
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    "marjus" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam!

    Trzeba bylo dawac karte ? A mogles dac 50 baksow, myslal indyk o niedzieli
    ... ;)

  • 7. Data: 2002-07-05 10:36:29
    Od: <p...@p...com>

    > Witam!
    >
    > Jak się meldowałem Hotel
    > zarządał karty celem gwarancji pokrycia nieprzewidzianych transakcji

    co to znaczy zażądał karty? podpisywałeś coś (slipa) na tę kwotę? jeśli nie to
    reklamacja w mBanku powinna wystarczyć (aczkolwiek pewnie trochę potrwa)

    Przemek

  • 8. Data: 2002-07-05 10:58:47
    Od: "marjus" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jesli dawałeś electrona jako gwarancje - to Ci zciagneli kase ( z
    > opoznieniem) i z takim samym opoznieniem odblokuja.

    To by wyjaśniało sprawę, niech to się dobrze zakończy:) Dałem electrona.
    Jestem po złożeniu reklamacji i jak na razie zwrócili mi pobrane pieniądze
    do momentu wyjaśnienia sprawy.

    Zakładając, że faktycznie hotel zechce zwrócić kasę z opóźnieniem to byłoby
    wszystko OK. Jednak podkreślam: zapłaciłem z góry w dniu zameldowania.
    oddali mi resztę przy wymeldowaniu. Autoryzację dziewczyna zrobiła w dniu
    przyjazdu na 10 dolców (jak się dowiedziałem z działu reklamacji banku), a
    po wyjeździe skasowała ponad 100. Założywszy, że to ponad 100 to była
    prowizja to mogła się walnąć o jedno zero. Bagatelka!

    > Najlepiej w Hotelu mowic - nie mam kart ... i nie zamierzam korzystac z
    > dodatkowych uslug, to na ogol zamyka gebe...

    Tam chcieli 50 USD i niepotrzebnie pożałowałem. Mogłem dać kasę, odebrać
    przy wyjeździe i mogliby całować psa w nos. Nigdy więcej karty nie dam!!!
    Mam nauczkę.

    > W Mariottcie w Wawie wystarcza 3 zolnierskie slowa, zeby zrezygnowali z
    > kaucji...
    >
    > Wojtek

    Pozdr
    Marek

  • 9. Data: 2002-07-05 11:11:06
    Od: "marjus" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <p...@p...com> napisał w wiadomości

    > co to znaczy zażądał karty? podpisywałeś coś (slipa) na tę kwotę? jeśli
    nie to
    > reklamacja w mBanku powinna wystarczyć (aczkolwiek pewnie trochę potrwa)

    Nic nie podpisywałem. Reklamacja w toku, zobaczymy.

    > Przemek

    Pozdr
    Marek