    From: " " <f...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Hotel skubnął mi 100 USD z konta
    Date: Fri, 5 Jul 2002 09:08:49 +0000 (UTC)

    marjus <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Nocowałem ostatnio w hotelu za granicą i zdarzył mi się przykry wypadek. Gdy
    > wróciłem do kraju okazało się, że hotel obciążył moje konto kwotą ponad
    > 100USD. Wyjechałem z hotelu 30.06.2002r., a obciążenie miało miejsce
    > 01.07.2002r., z konta kaska zeszła 04.07.2002 - czyli wczoraj. Co mogę
    > zrobić, do kogo się zwrócić z reklamacją??? Jak się meldowałem Hotel
    > zarządał karty celem gwarancji pokrycia nieprzewidzianych transakcji -
    > mogłem dać gotówkę ale nie miałem zamiaru blokować 50 USD, na kaucję. Przy
> [...]
    Ja miałem następującą systuację: przy zameldowaniu do hotelu (Niemcy)
    poproszono mnie o kartę (wypukłą) i dokonali autoryzacji. W momencie wyjazdu
    okazało się, że limit kredytu na karcie został przekroczony i musiałem biegać
    do bankomatu (prowizja ok 15 PLN), bo elktronów nie honorowali. Po mniej
    więcej tygodniu limit kredytu na karcie wzrósł o kwotę autoryzowaną w hotelu
    (bo nie było potwierdzenia autoryzacji - przy zameldowaniu niczego nie
    podpisywałem). Wniosek jest taki, że aby płacić kartą w hotelu należy mieć
    dostępny limit conajmniej dwa razy większy niż kwota, którą należy zapłacić
    za pobyt.
    MFR