  • 1. Data: 2005-11-16 20:55:19
    Temat: Hipoteka a udział we własności hali garażowej
    Od: "Łukasz" <l...@w...pl>

    Witam!
    Kupuje właśnie mieszkanie i biorę na nie kredyt hipoteczny. Chciałbym
    równiez aby ten kredyt pokrył miejsce parkingowe w hali garazowej. Problem w
    tym że mieszkanie i hala garazowa mają 2 rózne księgi wieczyste. Bank
    twierdzi ze nie moze zalozyc hipoteki na miejsce parkingowe, gdyż nie ma ono
    wyodrebnionej ksiegi wieczystej, w związku z tym aby dostac kredyt musze
    powolac rzeczoznawce który wyceni samo mieszkanie na kwote rowna sumie ceny
    mieszkania i miejsca parkingowego.
    I teraz moje pytanie - czy naprawde jest tak ze nie mozna zalozyc hipoteki
    na księdze wieczystej nieruchomości której jestem tylko wspolwlascielem?
    Skadinad wiem ze przeciez mozna zalozyc hipoteke np. na udział we własnosci
    domu. A przeciez duuuzo łatwiej pozniej sprzedać miejsce parkingowe na
    osiedlu na ktorym mieszkan jest 10 razy wiecej niz miejsc, niż 1/4 własnosci
    domu z lokatorami.
    pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedz
    Łukasz

  • 2. Data: 2005-11-16 21:02:57
    Temat: Re: Hipoteka a udział we własności hali garażowej
    Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl>

    Witam
    z tego co sie orientuje mozna zalozyc KW na nieruchomosci ktorej jest sie
    wspolwlasciwielem. Problem powstaje wtedy, ze obciazenie (hipoteka) nie jest
    zakladana tylko na Twoim udziale, ale na calosci, wiec pozostali musza
    wyrazic zgode na to.

    Pozdrawiam
    KK

  • 3. Data: 2005-11-16 21:12:46
    Od: "Łukasz" <l...@w...pl>

> [...]
    > wspolwlasciwielem. Problem powstaje wtedy, ze obciazenie (hipoteka) nie
    > jest zakladana tylko na Twoim udziale, ale na calosci, wiec pozostali

    A jest możliwość założenia hipoteki tylko na moim udziale?
    Pzdr
    Ł.

  • 4. Data: 2005-11-17 00:33:52
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    A po co sie kłócisz z bankiem?
    Mało to banków?
    JaC
    PS. Wiem, że za mało, niestety...

  • 5. Data: 2005-11-17 12:35:44
    Od: Łukasz <l...@w...pl>

    Art. 65. ustawy o księgach wieczystych i hipotece:
    1. W celu zabezpieczenia oznaczonej wierzytelności można nieruchomość obciążyć
    prawem, na mocy którego wierzyciel może dochodzić zaspokojenia z nieruchomości bez
    względu na to, czyją stała się własnością, i z pierwszeństwem przed wierzycielami
    osobistymi właściciela nieruchomości (hipoteka).
    2. Część ułamkowa nieruchomości może być obciążona hipoteką, jeżeli stanowi udział
    współwłaściciela.

    I tym sposobem sam odpowiedziałem sobie na pytanie...:)
    Zgoda innych właścicieli jest potrzebna wówczas gdy nie jest określony udział
    poszczególnych włascicieli.
    A skoro mój udział wynosi dokładnie 1/18 miejsca w hali garażowej, jako taki moze byc
    obciążony hipoteką.
    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 6. Data: 2005-11-17 18:09:46
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    2. Część ułamkowa nieruchomości może być obciążona hipoteką, jeżeli stanowi
    udział współwłaściciela.

    I tym sposobem sam odpowiedziałem sobie na pytanie...:)

    Tylko że banki nie chcą bawić się w egzekucję takiej hipoteki - żeby
    egzekucja był skuteczna musieliby wydzielić ulamkową część nieruchomości. A
    ze to trwa więc sie w to nie bawią

    ps. Nie uzywaj HTML na grupach.

    Darek