  • 1. Data: 2005-11-16 17:47:46
    Temat: fundusze akcji w mBanku
    Od: "BigDario" <b...@s...wp.pl>

    witam,

    czy ktos ma doswiadczenie z tego typu funduszami w tym banku?
    czy jest to dobry sposob na inwestycje kapitalu i jak wyglada sprawa ze
    zbycie jednostek?
    ile to trwa czy jest to wykonywane online?

    z gory dziekuje za kazda sugestie odnosnie inwestycji lub wstrzymania sie
    ktory z funduszy akcji w skali roku zapewnia w miare rozsadny zysk w srednim
    ryzyku a ktory przy duzym i jak to z tym ryzykiem wyglada w praktyce

    pozdr

  • 2. Data: 2005-11-16 17:53:29
    Temat: Re: fundusze akcji w mBanku
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-11-16 18:47- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    BigDario, gdy pisał(a):
> [...]
    > ktory z funduszy akcji w skali roku zapewnia w miare rozsadny zysk w srednim
    > ryzyku a ktory przy duzym i jak to z tym ryzykiem wyglada w praktyce

    Trzy kwestie:
    1. Przy funduszach akcji ryzyko zawsze jest duże.
    2. Jakie będą zyski za rok nikt nie wie. Mogą być straty (indeksy
    giełdowe dopiero w tym roku przekroczyły poziom osiągnięty w 2000).
    3.Jeśli zadajesz takie pytania, to może powinieneś jeszcze raz się
    zastanowić, czy fundusze akcji to właśnie to czego potrzebujesz. Może
    warto trochę poczytać na temat funduszy i ryzyka.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 3. Data: 2005-11-16 19:18:07
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    yayco wrote:

    > 3.Jeśli zadajesz takie pytania, to może powinieneś jeszcze raz się
    > zastanowić, czy fundusze akcji to właśnie to czego potrzebujesz. Może
    > warto trochę poczytać na temat funduszy i ryzyka.

    Na przykład to co "wyprodukował" sam mbank na stronie
    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/abc/

    przyszłość/ Woody Allen

  • 4. Data: 2005-11-16 22:57:57
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisal(a):

    Witam!

    >2. Jakie będą zyski za rok nikt nie wie. Mogą być straty (indeksy
    >giełdowe dopiero w tym roku przekroczyły poziom osiągnięty w 2000).

    Ale BigDario pytal sie o fundusze akcji, a nie akcje. WIG20 faktycznie
    dopiero na przelomie 2004/2005 przeskoczyl notowania z 2000 roku. Ale
    juz fundusz akcji BPH FIO przeskoczyl rok 2000 w polowie 2003. A wiec
    nie po 5 latach ale po 3,5.

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl

  • 5. Data: 2005-11-17 11:21:07
    Od: "dp" <b...@b...pl>

    > czy ktos ma doswiadczenie z tego typu funduszami w tym banku?
    > czy jest to dobry sposob na inwestycje kapitalu i jak wyglada sprawa ze
    > zbycie jednostek?

    w praktyce niestety tyle trwa że sprzedasz bardzo często po najmniej
    korzystnym kursie z przeciągu kilku dni do tygodnia od złożenia dyspozyzcji

    > ile to trwa czy jest to wykonywane online?

    nie, nie jest wykonywane online - wysyłasz zlecenie zakupu - blokują Ci
    pieniądze na koncie - przelewają je funduszowi
    fundusz w ciągu paru dni dostarcza informacje ile masz jednostek itd

    całość działa wybitnie nie-online, np wartość funduszy potrafi być
    uaktualniana po kilku dniach wg kursu sprzed 2-3 dni

    dyspozycja sprzedaży - podobnie, składasz dyspozycję, pieniądze na konto
    wracają po ładnych paru dniach

> [...]
    srednim
    > ryzyku a ktory przy duzym i jak to z tym ryzykiem wyglada w praktyce

    generalnie z tego co ja zauważyłem, jak na rynku nastroje są dobre, wszystko
    idzie w górę to fundusz oczywiście również

    jak jest źle, to i z funduszami jest źle - z jednymi bardziej z innymi
    mniej, ale raczej nie znajdziesz takiego który przy bessie dawałby Ci zyski

    co do pytania o konkretny fundusz który zapewniłby zyski po roku - gdybym to
    wiedział to nie siedziałbym w firmie czekając na klientów tylko wszystko
    opchnał i cała kasę w ten fundusz władował

    w praktyce jest to loteria, reklamy w TV są oparte o wyniki funduszy z
    zeszłego roku, co ma sie nijak do wyników w przyszłym roku bo tego nie wie
    nikt , a jeśli ktoś wie to robi pieniądze a nie doradza innym

  • 6. Data: 2005-11-17 12:45:56
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-11-16 23:57- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Bronislaw Wolyniec, gdy pisał(a):
> [...]
    > dopiero na przelomie 2004/2005 przeskoczyl notowania z 2000 roku. Ale
    > juz fundusz akcji BPH FIO przeskoczyl rok 2000 w polowie 2003. A wiec

    To prawda, ale on pisał o perspektywie jednego roku. A w takiej
    perspektywie odpowiedź pozostaje bez zmian:po pierwsze, trudno
    przewidywać jakie będą zyski, po drugie, zysków może nie być.
    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 7. Data: 2005-11-17 13:41:45
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 16 Nov 2005 18:47:46 +0100, w <dlfrdg$qlf$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "BigDario" <b...@s...wp.pl> napisał(-a):

> [...]
    > ktory z funduszy akcji w skali roku zapewnia w miare rozsadny zysk w srednim
    > ryzyku a ktory przy duzym i jak to z tym ryzykiem wyglada w praktyce

    W skali roku to żaden fundusz akcji nie zapewni *niczego*.
    A archiwalne notowania możesz sobie przejrzeć np. na fundusze.wp.pl

  • 8. Data: 2005-11-17 20:38:06
    Od: "andy" <a...@p...fm>

    Użytkownik "dp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zeszłego roku, co ma sie nijak do wyników w przyszłym roku bo tego nie wie
    > nikt , a jeśli ktoś wie to robi pieniądze a nie doradza innym

    Fundusze SEB w mBanku najszybciej dokonują konwersji i nabycia jednostek:
    zlecenie do godz. 7:00 - cena jednostki w oparciu oceny na giełdzie z godz.
    12:00 w tym samym dniu.

    andy999