  • 1. Data: 2003-04-16 13:37:43
    Temat: Gwarancje bankowe - jako wadium do przetargu
    Od: "Atnet" <A...@i...pl>

    Czy jest jakiś bank, który byłby skłonny udzialać gwarancji bankowej na
    niewielkie kwoty 5 000-10 000 na krótki 45-dniowy okres związania ofertą
    jako wadium do przetargu publicznego? jeśli zgadzam się na zablokowanie
    takiej kwoty na koncie firmy?
    oczywiście chodzi mi o rozsądną cenę takiej usługi, a nie piep.. sie z
    papierami jak pod kredyt
    chodzi mi o to, żeby zamiast przelewać pieniądze i czekać aż instytucja mi
    je zwróci móc miec je na koncie i przedstawić gwarancję lub weksel
    potwierdzony przez bank

  • 2. Data: 2003-04-17 08:55:47
    Temat: Re: Gwarancje bankowe - jako wadium do przetargu
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atnet" <A...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niewielkie kwoty 5 000-10 000 na krótki 45-dniowy okres związania ofertą
    > jako wadium do przetargu publicznego? jeśli zgadzam się na zablokowanie

    wydaje mi sie, ze kazdy, jednak dla takich kwot taniej raczej wyjdzie ci
    gwarancja ubezpieczeniowa - wiekszosc bankow ma TOiP oplaty minimalne za
    wystawienie gwarancji i to wcale nie male - oczywiscie klienci znani i
    lubiani moga negocjowac nizsze stawki niz te z TOiP

> [...]
    > chodzi mi o to, żeby zamiast przelewać pieniądze i czekać aż instytucja mi
    > je zwróci móc miec je na koncie i przedstawić gwarancję lub weksel

    musisz sobie pokalkulowac - srodki zablokowane na lokacie w banku dadza ci
    .... taka kwota .... jakies 4,5-5%
    organizatorzy przetargow publicznych sa z reguly wiarygodni i po okresie
    zwiazania oferta zwracaja wadium wiec porownaj koszty zwiazane z
    wystawieniem i zalatwianiem gwarancji (twoj czas, wizyta w banku) z tym co
    zarobisz na zablokowanych u siebie srodkach

    przy takich malych kwotach, jezeli jestes klientem znanym, bank powinien
    zadowolic sie wekslem in blanco + ew. jakas cesja - wazne jezeli zalezy ci
    na plynnosci
    mimo wszystko porozmawiaj tez z ubezpieczycielami

    --
    Matovy