  • 11. Data: 2002-10-11 18:27:24
    Temat: Re: Grupowicze z USA
    Od: z...@p...onet.pl

    > Hej,
    > konto mozesz zalozyc tutaj http://www.thebancorp.com jest to bank
    > ubezpieczony przez F.D.I.C
    > mozna zalozyc to konto poprzez internet z Polski, bedziesz musial tylko
    > przeslac odpowiednie dokumenty
    > ze jestes Polakiem (chodzi o IRS).

    a jak mam ITIN (wypełniłem i wysłałem druk W-7) to też musze to coś wysyłać (we
    wniosku na ITIN podałem, że jestem polakiem)?

    > Nie jestem pewien tylko co do wieku, nie wiem czy nie trzeba miec czasem 18
    > lat
    >
    > Pytanie do ciebie co to jest ITIN ??? SSN dla osob indywidualnych EIN dla
    > firm a ITIN ?
    > nigdy o tym nie slyszalem, ale cala historia kredytowa opiera sie na SSN,
    > ktory to kazdy otrzymuje
    > niezaleznie od wieku.

    ITIN to Indywidual Taxpayer Identyfication Number (wydawany zamiast SSN
    nierezydentom(wygląda identycznie jak SSN i banki ich nie odróżniają, odróżnia
    je tylko IRS))

  • 12. Data: 2002-10-11 18:40:45
    Od: o...@w...pl (Marecki)

    > Hej,
    > gdzie to jest napisane ze sa ubezpieczeni F.D.I.C ? nie
    > moglem tego znalezc na stronie

    Sa ubezpieczeni na 100%, mam u nich dwie lokaty terminowe oraz savings i na
    certyfikacie oraz w ksiazeczce jest wyraznie napisane, ze maja ubezpieczenie
    F.D.I.C.

    > będziesz
    >
    > to nie jest prawda, oplaty sa ale troche przesadziles. Na
    > ogol oplata jest miesieczna (mowie o kontach checking,
    > savings nigdy nie mialem) gdy nie masz minimalnego stanu
    > konta utrzymanego. Ja np. w Bank One mam oplate $8 gdy stan
    > konta jest mniejszy od $750 (polecam Bank One, Wells Fargo, i
    > trzymajcie sie z daleka od Bank Of America). Poza tym na
    > kontach checking raczej nie ma oprocentowania, oprocentowane
    > sa konta savings (jak sama nazwa wskazuje do oszczedzania)

    Tu jest $20 ale ROCZNIE, czylo mniej niż $2 miesiecznie, a pokaz mi taki bank w USA
    gdzie jak będziesz miał kilka stowek na koncie nie zaplacisz $8 i to miesiecznie
    czyli prawie $100 rocznie.

    > Polsce to już
    > >

    > co do SSN to sie zgadzam... raczej bardzo ciezko bedzie bez
    > numeru, co do prawo jazdow i wizy to nie powiniennes miec
    > problemow bo mozesz pokazac inny dokument tozsamosci niz DL
    > (prawo jazdy) a wizy to banki wogole nie chca ogladac
    > (przynajmniej w IN i FL)

    Bez S.S. to w renomowanym banku, a nie jakiejs internetowej podrobce zupelnie nie
    realne.
    Ale samo S.S to tez za malo, musisz mieć do tego jeśli nie D.L. to chociaz paszport z
    wazna wiza.

  • 13. Data: 2002-10-11 19:13:36
    Od: "eSERWERY" <t...@e...com.SPAM>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a jak mam ITIN (wypełniłem i wysłałem druk W-7) to też musze to coś
    wysyłać (we
    > wniosku na ITIN podałem, że jestem polakiem)?

    bedziesz musial wyslac formularz W8BEN.

    W Twoim przypadku mozesz wybrac dwie drogi:

    1. zakladasz konto w banku mowiac ze jestes Polakiem, podajesz adres w
    Polsce
    i wypelniasz formularz W8BEN

    2. Jak masz TIN, do tego adres w usa (mozesz uzyc jakiejs formy
    forwardujacej - niektore
    dzialaja tak ze skanuja twoja korespondencje i mozez ja szybko przez
    internet zobaczyc)
    we wniosku w banku (czy to online) podajesz sie po prostu za 'rezydenta' USA
    podajesz
    Twoj adres w USA

    Pamietaj tylko by nie przekombinowac za bardzo, mozesz zrobic wiele rzeczy w
    USA
    bedac w Polsce np. otworzyc korporacje (INC czy to LLC), zalozyc konto
    bankowe
    (personal , business) ale pamietaj ze jak w przyszlosci bedziesz podrozowal
    do USA
    i pierwszy urzedniki imigracyjny wysle cie do "drugiego" to oni wszystko o
    tobie beda wiedziec,
    a posiadanie firmy w usa itp. moze swiadczyc o celach imigracyjnych i moga
    cie cofnac...

    Pozdrawiam,
    Tomek O.

    --
    eSERWERY.com - Web Hosting
    Serwery Wirtualne - 200MB, DARMOWA DOMENA, CGI, PHP, MySQL, Super Cpanel !

  • 14. Data: 2002-10-11 19:30:00
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > internet zobaczyc)
    > we wniosku w banku (czy to online) podajesz sie po prostu za 'rezydenta' USA

    może 3. mam TIN, podaje adres w polsce. czy tak wolno zrobić?

  • 15. Data: 2002-10-11 19:55:33
    Od: "eSERWERY" <t...@e...com.SPAM>

    USA

    > może 3. mam TIN, podaje adres w polsce. czy tak wolno zrobić?

    pewnie tez mozesz ale moga od ciebie chciec tez W8BEN... wiec wyjdzie na to
    samo.
    bedzie to zalezalo od banku, bo bedzie to badz co badz indywidualna sprawa.

    Tomek O.

  • 16. Data: 2002-10-11 20:49:12
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "eSERWERY" <t...@e...com.SPAM> napisał w wiadomości

    > (..) mozesz zrobic wiele rzeczy w USA
    > bedac w Polsce np. otworzyc korporacje (INC czy to LLC)

    A to bardzo ciekawe - możesz podać jakieś szczegóły albo rzucić linkiem jak
    się zabrać za coś takiego ?

    pozd.Pix

  • 17. Data: 2002-10-11 23:19:23
    Od: "eSERWERY" <t...@e...com.SPAM>

    > A to bardzo ciekawe - możesz podać jakieś szczegóły albo rzucić linkiem
    jak
    > się zabrać za coś takiego ?

    http://www.bizfilings.com/
    https://www.ailcorp.com (moge polecic)
    nawet register.com swiadczy takie uslugi http://www.register.com/

    Na ogol firmy proponuja cale pakiety takie jak:

    - zalatwienie korporacji (najczesciej w Delaware lub Nevadzie ze wzgledu na
    sprzyjajace prawo stanowe)
    - agent
    - mail forwarding
    - business checking account (biznesowe konto bankowe)
    - zalatwienie EIN (Employer Identification Number)
    - merchant account (jesli chcesz akceptowac karty kredytowe)

    Pozdrawiam,
    Tomek O.

  • 18. Data: 2002-10-12 22:05:03
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > samo.
    > bedzie to zalezalo od banku, bo bedzie to badz co badz indywidualna

    A powiedzcie, prosze, czy należy obawiać się zapisu:
    -----------
    Purpose of Form. Foreign persons are subject to U.S. tax at a 30% rate on
    income they receive from U.S. sources that consists of:
    . Interest (including certain original issue discount (OID));
    . Dividends;
    . Rents;
    . Royalties;
    . Premiums;
    . Annuities;
    . Compensation for, or in expectation of, services performed;
    . Substitute payments in a securities lending transaction;
    or
    . Other fixed or determinable annual or periodical gains, profits, or
    income.
    -------------
    z instrukcji w sprawie Form W-8BEN
    http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/iw8ben.pdf ?

    BaLab

  • 19. Data: 2002-10-22 01:30:23
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <aoa67d$kce$1@news.tpi.pl>, b...@p...com says...
> [...]
    > or
    > . Other fixed or determinable annual or periodical gains, profits, or

    Polska ma podpisana umowe o unikaniu podwoijnego opodatkowania. Jesli
    dobrze rozumiem zapis w informacji z IRS to dochody odsetkowe dla
    Polakow to 0%. Kwestia tylko czy dobrze czytam zapis (czy to nie jest w
    druga strone).

    AP