  • 21. Data: 2016-05-07 08:44:24
    Temat: Re: Gorący apel do polityków...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 06 May 2016 17:24:44 GMT, W napisał(a):
    > J.F. wystukał, co następuje:

    > "Prawdziwy patriota sam wyprodukuje jak nie znajdzie!"
    > bp,nmsp

    A to jak najbardziej prawidlowe myslenie, ale teraz produkty takie
    skomplikowane, ze patriota nie da rady :-)

    Poza tym jest maly dysonans ... w naszym kraju dobrze sie sprzedaja
    produkty o zagranicznych nazwach :-)
    Taki np K&M ...

    J.

  • 22. Data: 2016-05-07 11:39:22
    Od: W <w...@w...pl>

    J.F. wystukał, co następuje:

> [...]
    > skomplikowane, ze patriota nie da rady :-)
    >
    > Poza tym jest maly dysonans ... w naszym kraju dobrze sie sprzedaja

    I wchodzimy w lekki offtop, bo z lekkiego ironizowania weszliśmy na lekko
    poważny temat...

    IMHO całkiem sensownie byłoby wspierać lokalnych producentów, ale tu pojawia
    się szerego problemów, o których wspomniałeś:
    * ludzie wolą zagraniczne marki (bo nasze jest 'be');
    * nawet jak jest polska firma, to i tak produkuje w chinach i przykleja
    tylko etykietke (też obco brzmiącą)
    * żeby coś produkować lokalnie, trzeba mieć i know-how i możliwości, a z tym
    już bardzo krucho...

    I radośnie jesteśmy w czarnej d...ziurze.

    Dla kontrastu taki radosny kraj jak Szwajcaria - można odnieść wrażenie, że
    tam mają 'wajchę' kompetnie w drugą stronę - niemalże wszystkie produkty są
    lokalne, a jak nie są lokalne to i tak pod lokalnymi szyldami (i tylko na
    przykład na stacji benzynowej Migros jest mały dopisek, że paliwo dostarcza
    Shell).

  • 23. Data: 2016-05-07 20:00:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Co wówczas, jeśli sprzedadzą mi fałszywe? -- tyle teraz oszustów!!!

    :)
    Kup np. w alior kantor czy innym cinkciarzu :)

    > Osiemdziesiąt dolców... Chlip, chlip...

    Czyli spadek wartosci złotówki o 5% to jakies 15zł?

    > [wiedzieli, kogo trzeba oskubać!]

    Osz ty! ;-)

    > Bywa... Czy dodanie informacji o prezencie niewiele daje? ;)

    Chyba nikt nie wierzy ze to rzeczywiscie prezent, jak informacja o tym jest
    wydrukowana wraz z innymi danymi adresowymi i informacyjnymi.
    Gdyby ktos recznie wypisał...

    Tak czy siak - liczyłem się z tym, tragedii nie ma ale fajniej byłoby te
    stówke wydac na cos innego.

  • 24. Data: 2016-05-08 11:32:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 07 May 2016 09:39:22 GMT, W napisał(a):
> [...]
    > się szerego problemów, o których wspomniałeś:
    > * ludzie wolą zagraniczne marki (bo nasze jest 'be');

    Zagraniczno brzmiace marki. Bo marka krajowa.

    > * nawet jak jest polska firma, to i tak produkuje w chinach i przykleja
    > tylko etykietke (też obco brzmiącą)

    Osobna sprawa - u nas sie nie oplaca. Ale chinskie zarobki rosna to
    moze sie bedzie oplacalo. Zreszta zobacz na iPhone - tez made in
    China.

    > * żeby coś produkować lokalnie, trzeba mieć i know-how i możliwości, a z tym
    > już bardzo krucho...

    To jeszcze inna sprawa - nie wiem, czy by sie dzis znalazlo w kraju
    wystarczajaco fachowcow, aby taki telefon zaprojektowac i wdrozyc do
    produkcji.

> [...]
    > przykład na stacji benzynowej Migros jest mały dopisek, że paliwo dostarcza

    No coz - Szwajcaria ropy nie wydobywa. Ma w ogole jakas rafinerie ?
    Samochodow nie robi, telewizorow, telefonow tez
    Ubran pewnie tez nie. Ale moze lokalne marki lubia.

    Silniki okretowe za to robi, kraj o duzych morskich tradycjach :-)

    J.

  • 25. Data: 2016-05-08 15:54:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Czyli spadek wartosci złotówki o 5% to jakies 15zł?

    16...

    > Chyba nikt nie wierzy ze to rzeczywiscie prezent, jak informacja
    > o tym jest wydrukowana wraz z innymi danymi adresowymi i informacyjnymi.
    > Gdyby ktos recznie wypisał...

    Wiara w ręczną robotę jest jakoś lepsza/skuteczniejsz?

    > Tak czy siak - liczyłem się z tym, tragedii nie ma ale
    > fajniej byłoby te stówke wydac na cos innego.

    Może i tak, ale urzędnik musi z czegoś żyć...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 26. Data: 2016-05-08 16:57:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > 16...

    :)

    > Wiara w ręczną robotę jest jakoś lepsza/skuteczniejsz?

    Jest bardziej wiarygodne, ze jak wysyłasz komus prezent, to adresujesz
    koperte recznie, a nie ze masz w komputerze wzór druku adresowego...

    > Może i tak, ale urzędnik musi z czegoś żyć...

    :)
    O tego typu urzednikach mam swoje, niezbyt pochlebne zdanie wiec według
    mnie wcale nie musi zyc *ze mnie* i mojej kasy!

  • 27. Data: 2016-05-08 23:21:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Jest bardziej wiarygodne, ze jak wysyłasz komus prezent, to adresujesz
    > koperte recznie, a nie ze masz w komputerze wzór druku adresowego...

    Może i tak, choć nie wpadłbym na to samodzielnie. ;)

    > :)
    > O tego typu urzednikach mam swoje, niezbyt pochlebne zdanie wiec według
    > mnie wcale nie musi zyc *ze mnie* i mojej kasy!

    Z czyjejś musi; z mojej nie może, więc musi z Twojej.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 28. Data: 2016-05-11 22:41:45
    Od: W <w...@w...pl>

    J.F. wystukał, co następuje:

    > Zagraniczno brzmiace marki. Bo marka krajowa.

    Tak zwany "skrót myślowy".

    > Osobna sprawa - u nas sie nie oplaca. Ale chinskie zarobki rosna to
    > moze sie bedzie oplacalo. Zreszta zobacz na iPhone - tez made in
    > China.

    Dzisiaj czytałem, że już nie będzie 'made in China' (bo za drogo) tylko
    'made in India' (bo taniej)...

    > To jeszcze inna sprawa - nie wiem, czy by sie dzis znalazlo w kraju
    > wystarczajaco fachowcow, aby taki telefon zaprojektowac i wdrozyc do
    > produkcji.

    Jest spora szansa, że już zdążyli uciec...

    > No coz - Szwajcaria ropy nie wydobywa. Ma w ogole jakas rafinerie ?
    > Samochodow nie robi, telewizorow, telefonow tez
    > Ubran pewnie tez nie. Ale moze lokalne marki lubia.

    Ano lubią - i jak mają wybór to zdecydują się raczej na lokalne niż obce. Z
    resztą turystycznie też wolą lokalnie a nie "wielka zagramnica".

  • 29. Data: 2016-05-12 00:09:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "W" X...@a...home

    > Dzisiaj czytałem, że już nie będzie 'made in China'
    > (bo za drogo) tylko 'made in India' (bo taniej)...

    Niebawem będzie Made in Poland -- bo taniej...

    Felgi samochodowe są produkowane w Polsce.
    Prawdopodobieństwo trafienia na inne jest
    (było do niedawna) nikłe.

    http://www.ronal-wheels.com/pl/strona-glowna.html <-- chyba to

    Ipady są chińskiej produkcji; masa telefonów z Androidem -- także.

    http://natemat.pl/74077,tak-wyglada-zycie-chinskich-
    robotnikow-to-oni-produkuja-iphone-y
    http://vod.pl/filmy-dokumentalne/apple-pieklo-chinsk
    ich-fabryk-online-za-darmo/8ggmd0

    A nawet te, które nie są chińskie (Tajwan to też Chiny) są azjatyckie.

    > Jest spora szansa, że już zdążyli uciec...

    Obecnie trudno kupić cokolwiek polskiego, choć chyba
    akurat motoryzacja jest nieźle opanowana przez Polaków.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_

  • 30. Data: 2016-06-03 13:47:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>