    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Gorący apel do polityków...
    From: W <w...@w...pl>
    Date: 11 May 2016 20:41:45 GMT

    J.F. wystukał, co następuje:

    > Zagraniczno brzmiace marki. Bo marka krajowa.

    Tak zwany "skrót myślowy".

    > Osobna sprawa - u nas sie nie oplaca. Ale chinskie zarobki rosna to
    > moze sie bedzie oplacalo. Zreszta zobacz na iPhone - tez made in
    > China.

    Dzisiaj czytałem, że już nie będzie 'made in China' (bo za drogo) tylko
    'made in India' (bo taniej)...

    > To jeszcze inna sprawa - nie wiem, czy by sie dzis znalazlo w kraju
    > wystarczajaco fachowcow, aby taki telefon zaprojektowac i wdrozyc do
    > produkcji.

    Jest spora szansa, że już zdążyli uciec...

    > No coz - Szwajcaria ropy nie wydobywa. Ma w ogole jakas rafinerie ?
    > Samochodow nie robi, telewizorow, telefonow tez
    > Ubran pewnie tez nie. Ale moze lokalne marki lubia.

    Ano lubią - i jak mają wybór to zdecydują się raczej na lokalne niż obce. Z
    resztą turystycznie też wolą lokalnie a nie "wielka zagramnica".