  • 11. Data: 2015-01-23 17:46:06
    Temat: Re: Głupi przelew a ile problemów.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:m9t51v$su7$...@s...chmurka.net...
> [...]
    >Nie miałem jeszcze czasu aby sobie podefiniować przelewy gdzie
    >indziej więc postanowiłem wykonać go tam, gdzie jest od lat
    >zdefiniowany - mBank.
    >Kolejne problemy:
    >1. Nie wiem gdzie alfabetycznie ułożyło się RTV - na szczęście
    >niedaleko bo pod P (lista na P akurat długa, bo wszystkie Meritum
    >Piotr, Meritum Piotr Oszcz, Meritum Wsp, Meritum Wsp Oszcz, itd.
    >(kolejne banki) nazywają się teraz na P).
    >Pamiętam, że wpłacało się od zawsze na Poczcie, ale myślałem, że
    >adresatem nie jest Poczta, tylko coś od Radia, czy Telewizji.

    Wyszukiwanie jest jakies pelnotekstowe/wielopolowe, moze wystarczy
    wpisac RTV czy Radio ..
    no ale w innym banku i starym interfejsie mialbys chyba ten sam
    problem - gdzies jest, ale gdzie ?

    >2. Jak już go znalazłem, to strzałka po prawej wcale nie oznacza
    >wykonaj.

    A to nie wiem - intuicyjnie: ksiazka odbiorcow, wpisanie slowa,
    pokazuja sie znaleziska, wybranie ... chwila dumania ... po
    rozwinieciu listy kont odbiorcy mamy i "wykonaj przelew".

    >Za drugim podejściem kliknąłem w nr rachunku i jestem gdzie trzeba,
    >ale mam wpisaną starą kwotę - trzeba ją zmienić i tu seria problemów.
    >3. Normalnie stara powinna być zaznaczona i po wpisywaniu nowej
    >zniknąć - ale gdzie tam - byłoby za łatwo.
    >Czyli po wpisaniu nowej mam teraz dwie kwoty ciurkiem

    U mnie kursor stoi na poczatku pola, mozna kasowac po literce.
    Mozna tez Ctrl+A i skasowac ciurkiem

    >4. No to próbuję usunąć starą klawiszem Del - to działa we wszystkich
    >okienkach edycyjnych jakie znam, ale nowy mBank jest wyjątkowy - nie
    >działa!
    >Sprawdzam, czy chociaż backspace działa (kasując sobie to co
    >wpisałem) - działa. Hura! Jesteśmy w domu - będzie prosto - End na
    >koniec tekstu i parę backspace-ów załatwi sprawę.
    >5. No tak nie przewidziałem, że klawisza End mBank też nie lubi.

    A u mnie wszystko dziala. Pod MSIE, bo w Firefox faktycznie kiepsko.

    >Nie wiem co myśleć. Może innowacyjność jest teraz aż tak ważna, że
    >tak przestarzałe rzeczy jak klawisze Del i End nie pasują do obrazka
    >i ich miejsce wg. programistów mBanku jest raczej w muzeum niż w
    >nowoczesnej aplikacji.

    Pasuja, Mozilla nie pasuje. Nie wiem jak Chrome.

    P.S. Mam wlasnie otwarte dwa serwisy rownolegle, no ... ciekawe ...
    hm, moze to nie jest niebezpieczne ?

    J.

  • 12. Data: 2015-01-23 17:57:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Imka" napisał w wiadomości grup
    Dnia Fri, 23 Jan 2015 10:42:28 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    >Byłam pewna że zmyślasz ;)
    >W polu Kwota nie działają Home, End, Delete.
    >Jestem bardzo ciekawa uzasadnienia takiej blokady.

    Tu nie chodzi o blokade.
    Zamiast uzyc zwykle pole formularza, to obudowali je javascriptem.
    Nie wiem po co .. moze po to, zeby literki w pole kwoty nie wpisac ?

    No i pod IE ladnie dziala, a pod FF nie. Jakas niekompatybilnosc
    przegladarek.

    A co ciekawe to polu tytulu przelewu dziala i pod FF ... ale moze to
    logiczne, tekst dowolny, nie ma ambitnego skryptu, to nie ma gdzie
    klawiszy pomylic :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-01-23 18:20:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Nie wiem po co .. moze po to, zeby literki w pole kwoty nie wpisac ?
    >
    > No i pod IE ladnie dziala, a pod FF nie. Jakas niekompatybilnosc

    Może projekt niskobudżetowy i zabrakło pieniędzy na testy w różnych
    popularnych przeglądarkach ?
    P.G.

  • 14. Data: 2015-01-23 19:18:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

    >Może projekt niskobudżetowy i zabrakło pieniędzy na testy w różnych
    >popularnych przeglądarkach ?

    Niekoniecznie, moze byc:
    -my piszemy zgodnie z norma i prosze uzywac przegladarki zgodnej z
    norma,
    -my uzywamy standardowej biblioteki XXXX, ktora jest dobra i
    sprawdzona przez miliony.

    A tak sobie spogladam na smartfona ... tam przeciez backspace jest,
    ale na tym sie mozliwosci klawiatury koncza :-)
    Cza isc z czasem, postepem i osiagnieciami i przestawic sie na kafelki
    :-)

    P.S. Ktos mowil o optymalizacji ilosci danych ? zrzucilem na dysk,
    jeden plik js 931kB, AddressBook.js 446kB, css 200 i 360kB ...

    J.

  • 15. Data: 2015-01-23 19:59:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Imka s...@g...pl ...

    > No nie mów że może jeszcze Shift+Tab używasz... ;)

    Az wstyd sie przyznac... ale tak.

  • 16. Data: 2015-01-23 20:38:17
    Temat: [OT] Re: Głupi przelew a ile problemów.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-23 o 11:06, Imka pisze:
    Nie mogę znaleźć strony Imki z allegrowymi ciekawostkami. Istnieje jeszcze?
    Musiałem zapytać tutaj, bo inaczej się nie da. :(

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 17. Data: 2015-01-23 20:46:05
    Od: j...@t...pl

    Ja staram sie uzywac https://m.mbank.pl/ - serwis o ograniczonych mozliwosciach, ale
    "stare" przelewy zdefiniowane sa zachowane.
    A ostatnio dowiedzialem sie, ze abonament RTV mozna placic bezposrednio ze strony
    https://rtv.poczta-polska.pl/?action=Oplacenie i co istotne mozna placic przelewem z
    karty kredytowej (lub mtransferem z KK bez prowizji). - Leon

  • 18. Data: 2015-01-24 20:39:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" m9t51v$su7$...@s...chmurka.net

    > postanowiłem wykonać go tam, gdzie jest od lat zdefiniowany - mBank.

    A mnie jeno 5 minut zajęło odszukanie przelewu do Utylizatorni Składek.
    Płacę teraz te ,,powinności'' (i do Utylizatorni Składek, i do pokrewnej
    organizacji -- Zakładu Utylizacji Składek) z Krokodyla, ale dane musiałem
    zassać z mBanku.

    Z jednej strony prezydent RP, Komorowski podpisuje podniesienie składek
    ZUS (chyba od umowy o dzieło) aby opiekować się ;) Polakami a z przeciwnej
    strony premier Tusk podwyższa wiek emerytalny... Słowem -- równowaga jest
    zachowana.

    W ciągu 8 lat lekarze rodzinni leczyli mi antybiotykami astmę przez 3 lata.
    Jedna lekarka leczyła odciski na łokciach jako łuszczycę. :) (była świeżo
    zatrudniona i tylko na chwilę -- odeszła, aby zakładać własną przychodnię)
    Inna stwierdziła u mnie zawał serca, choć studziłem jej zapał informacją
    o astmie... (ta lekarka ponoć też już nie pracuje w tej przychodni)

    Wypisywali recepty, abym mógł dzięki temu kupić leki, które wg lekarzy
    (i Budzika także) nie są lekami. Kierowali do specjalistów (wskazanych
    przez mnie) i na badania krwi oraz moczu a także wystawiali różne
    wnioski... (przykładowo do NFZ zamiast do ZUS)

    W ciągu tych 8 lat tylko jeden lekarz wykazywał słuszną inicjatywę.
    Skierował mnie do neurologa, na rehabilitację, do pulmonologa i do
    alergologa... Wypisał mi słuszne leki (poniekąd wbrew prawu -- abym
    mógł przeżyć) i postawił słuszne diagnozy w sprawie mojej duszności...

    IMO ten lekarz by mi oddał połowę zapłaty, jaką NFZ zapłacił przychodni
    za ,,leczenie'' mnie, uważając, że połowa tej opłaty to niezły zarobek.
    Przy okazji bym zaoszczędził na kupowaniu leków niepotrzebnych...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'