  • 1. Data: 2015-01-23 10:42:28
    Temat: Głupi przelew a ile problemów.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Taka prosta sprawa - zapłacenie abonamentu RTV.
    Nie miałem jeszcze czasu aby sobie podefiniować przelewy gdzie indziej więc
    postanowiłem wykonać go tam, gdzie jest od lat zdefiniowany - mBank.

    Kolejne problemy:
    1. Nie wiem gdzie alfabetycznie ułożyło się RTV - na szczęście niedaleko bo
    pod P (lista na P akurat długa, bo wszystkie Meritum Piotr, Meritum Piotr
    Oszcz, Meritum Wsp, Meritum Wsp Oszcz, itd. (kolejne banki) nazywają się
    teraz na P).
    Pamiętam, że wpłacało się od zawsze na Poczcie, ale myślałem, że adresatem
    nie jest Poczta, tylko coś od Radia, czy Telewizji.
    2. Jak już go znalazłem, to strzałka po prawej wcale nie oznacza wykonaj.
    Za drugim podejściem kliknąłem w nr rachunku i jestem gdzie trzeba, ale mam
    wpisaną starą kwotę - trzeba ją zmienić i tu seria problemów.
    3. Normalnie stara powinna być zaznaczona i po wpisywaniu nowej zniknąć -
    ale gdzie tam - byłoby za łatwo.
    Czyli po wpisaniu nowej mam teraz dwie kwoty ciurkiem.
    4. No to próbuję usunąć starą klawiszem Del - to działa we wszystkich
    okienkach edycyjnych jakie znam, ale nowy mBank jest wyjątkowy - nie działa!
    Sprawdzam, czy chociaż backspace działa (kasując sobie to co wpisałem) -
    działa. Hura! Jesteśmy w domu - będzie prosto - End na koniec tekstu i parę
    backspace-ów załatwi sprawę.
    5. No tak nie przewidziałem, że klawisza End mBank też nie lubi.
    Ponieważ używam komputera od czasów gdy jeszcze nie było klawiatur AT więc
    przyzwyczaiłem się używać do tego celu klawiszy klawiatury numerycznej.
    Próbując rozwiązać ten skomplikowany problem edycyjny przyszło mi do głowy,
    że może nowy mBank już nie pamięta, że kiedyś były inne klawiatury i na
    sztywno przypina się do tych nowych klawiszy.
    6. Sprawdzam Del i End z tych klawiszy - też nie działają.

    Nie wiem co myśleć. Może innowacyjność jest teraz aż tak ważna, że tak
    przestarzałe rzeczy jak klawisze Del i End nie pasują do obrazka i ich
    miejsce wg. programistów mBanku jest raczej w muzeum niż w nowoczesnej
    aplikacji.
    A może to tylko mój mBank tak działa, a Wy macie normalniej?
    P.G.

  • 2. Data: 2015-01-23 10:49:22
    Temat: Re: Głupi przelew a ile problemów.
    Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:m9t51v$su7$1@srv.chmurka.net...

> [...]
    > parę backspace-ów załatwi sprawę.
    > 5. No tak nie przewidziałem, że klawisza End mBank też nie lubi.

    Spórbuj Ctrl+A i Backspace. Będzie prościej i nawet zadziała ;-)

    Agnieszka

  • 3. Data: 2015-01-23 10:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > przestarzałe rzeczy jak klawisze Del i End nie pasują do obrazka i ich
    > miejsce wg. programistów mBanku jest raczej w muzeum niż w nowoczesnej

    Ogólnie (bo nie sprawdzałem Twojej konkretnej sytuacji) - obecnie rosnie
    pokolenie klikaczy a obsługa z klawiatury zostaje przez programistów
    pominieta nie wiem czy z koniecznosci czy z lenistwa.

    Ja tez pokolenia klawiaturowców...
    Jak gdzies nie działa odpowiednio TAB to jestem bliski rzucania kompem...

  • 4. Data: 2015-01-23 11:06:01
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2015 10:42:28 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > 6. Sprawdzam Del i End z tych klawiszy - też nie działają.

    Byłam pewna że zmyślasz ;)

    W polu Kwota nie działają Home, End, Delete.
    Jestem bardzo ciekawa uzasadnienia takiej blokady.

    Aczkolwiek - na kilkadziesiąt prób DWA razy Delete mi zadziałało. Jak
    ktoś ma czas i cierpliwość, to może się pokusić o poszukanie klucza...
    znalazłam, jeśli wpiszesz kwotę i jeszcze nie wyjdziesz z pola tylko
    cofniesz się kursorem, to wtedy Delete istnieje.
    Jeśli opuścisz pole Kwota to mogiła, tylko backspace.

    A przy wpisaniu wartości 0,00 wyskakuje napis "Błędny format kwoty" ;-P
    --
    Imka

  • 5. Data: 2015-01-23 11:10:47
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia 23 Jan 2015 09:59:44 GMT, Budzik napisał(a):

    > Ja tez pokolenia klawiaturowców...
    > Jak gdzies nie działa odpowiednio TAB to jestem bliski rzucania kompem...

    No nie mów że może jeszcze Shift+Tab używasz... ;)

    --
    Imka

  • 6. Data: 2015-01-23 11:29:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jaki system i jaka przeglądarka?

    Mam wrażenie, że nie w każdej jest tak samo.

  • 7. Data: 2015-01-23 13:11:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Jaki system i jaka przeglądarka?
    >
    > Mam wrażenie, że nie w każdej jest tak samo.

    XP,Firefox.
    P.G.

  • 8. Data: 2015-01-23 13:48:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Imka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W polu Kwota nie działają Home, End, Delete.
    > Jestem bardzo ciekawa uzasadnienia takiej blokady.
    > Aczkolwiek - na kilkadziesiąt prób DWA razy Delete mi zadziałało.

    Aż taki cierpliwy nie byłem.
    Chciałem po prostu szybko użyć podstawowej funkcji interfejsu banku -
    wykonać zdefiniowany przelew.
    Napisałem, bo zaskoczyła mnie ilość kłód rzucanych pod nogi.

    Moja poprzednia operacja w mBanku to zapłacenie ZUSów. No i nie wiem
    dlaczego ten nowy nie pamięta zawartości okienek (już nie oczekuję aby umiał
    wykorzystać dane zapamiętane dla starego). Stary pamiętał NIPy i kwoty
    wszystkich okienek i po wpisaniu pierwszej cyfry już mogłem przechodzić do
    kolejnego pola ten mnie zmusza do wpisywania z palca. To z kolei prowadzi do
    dokładnego sprawdzania przeze mnie każdej cyfry dwa razy.
    W grudniu jak płaciłem za siebie myślałem, że się uczy. Jak płaciłem za żonę
    się zdziwiłem, że kwot nie zna, no ale może kto inny zalogowany. Ale teraz w
    styczniu już wiem - nie ma zamiaru mi pomagać - taki wredny.
    Będę musiał to jakoś przeżyć bo pasuje mi płacenie ZUSów przelewem z KK.

> [...]
    > znalazłam, jeśli wpiszesz kwotę i jeszcze nie wyjdziesz z pola tylko
    > cofniesz się kursorem, to wtedy Delete istnieje.

    Na to bym nie wpadł. To musi być jakiś nowoczesny, nadzwyczaj zaawansowany
    algorytm obsługi pól edycyjnych ;)
    P.G.

  • 9. Data: 2015-01-23 13:59:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No nie mów że może jeszcze Shift+Tab używasz... ;)

    A ja właśnie od tygodnia się uczę używać, ale nie do tego co masz na myśli.
    Przesiadam się z Buildera 5 na Buildera 2010 i zamiast dla zaznaczonego
    bloku kodu stosować Ctrl Shift I (że Indent) i Ctrl Shift U (że UnIndent)
    mogę w nim stosować Tab i Shift+Tab (tamte stare też działają).
    P.G.

  • 10. Data: 2015-01-23 17:21:40
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 23.01.2015 o 10:42, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > aplikacji.
    > A może to tylko mój mBank tak działa, a Wy macie normalniej?

    Teraz to musisz sobie zainstalować 'apkę mobilną' i działać palcami w
    smartfonie ;) Klawiatura na komputerze? Nie słyszałeś że już jakiś czas
    temu Apple ogłosiło, że jesteśmy w erze post-pc he he.
    Ja też głównie klawiatury używam i to jeszcze pod Linuxem ale na
    szczęście mBąk leży u mnie totalnie odłogiem, więc nawet się nie zagłębiam.

    Xenocide