  • 1. Data: 2005-10-01 11:04:53
    Temat: Re: Gdzie znaleźć przepis?
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    janek wrote:
    > Mam pytanie: w jakim akcie prawnym można znaleźć wszystko na temat
    > płacenia lub unikania płacenia od czynności cywilno prawnych?

    Metoda jest prosta - niech ten podatek zapłaci zamiast Ciebie sprzedający.
    Tak też można, tylko jak go do tego przekonać to nie wiem.
    Zdaje się że kupujesz nieruchomość: zostały ci jeszcze do uniknięcia opłata
    notarialna i za wpis do księgi wieczystej - życzę powodzenia.

    Bogdan B.

  • 2. Data: 2005-10-01 11:13:40
    Temat: Gdzie znaleźć przepis?
    Od: "janek" <2...@v...pl>

  • 3. Data: 2005-10-01 11:21:49
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    janek napisał(a):
    > Mam pytanie: w jakim akcie prawnym można znaleźć wszystko na temat płacenia
    > lub unikania płacenia od czynności cywilno prawnych?

    zgadnijmy...
    w ustawie o podatku od czynności cywilnoprawnych?
    :)

    KG

  • 4. Data: 2005-10-01 11:37:10
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik kam napisal dnia 2005-10-01 13:21:

    > zgadnijmy...
    > w ustawie o podatku od czynności cywilnoprawnych?
    > :)

    ...oraz w rozporządzeniach jej towarzyszących.

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 5. Data: 2005-10-01 11:42:18
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Mam pytanie: w jakim akcie prawnym można znaleźć wszystko na temat
    > płacenia lub unikania płacenia od czynności cywilno prawnych?

    Ustawa z dnia 09.09.2000r. o podatku od czynności cywilno-prawnych - Tekst
    jednolity: Dz. U. Nr 41 z 15.03.2005 r. poz. 399.
    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 grudnia 2000 r. w sprawie
    szczegółowych zasad poboru podatku od czynności cywilnoprawnych (
    Dz.U. 2000 nr 108 poz. 1153). Ostatnia zmiana tego rozporządzenia 10 marca
    2004 roku (Dz.U. 2004 nr 47 poz. 453). Nie ogłoszono aktu jednolitego.

  • 6. Data: 2005-10-01 13:44:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Bogdan B. napisał(a):
> [...]
    > Zdaje się że kupujesz nieruchomość: zostały ci jeszcze do uniknięcia opłata
    > notarialna i za wpis do księgi wieczystej - życzę powodzenia.

    cóż, instytucja zwolnienia od kosztów sądowych i notarialnych jak
    najbardziej istnieje ;)

    KG

  • 7. Data: 2005-10-01 16:28:15
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    kam wrote:

    > cóż, instytucja zwolnienia od kosztów sądowych i notarialnych jak
    > najbardziej istnieje ;)

    Ale do tego AFAIR trzeba przekonać notariusza i sąd że jest się ubogim.
    Przy zakupie nieruchomości może to być kłopot :-)

  • 8. Data: 2005-10-01 21:48:20
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Bogdan B. napisał(a):
    > Ale do tego AFAIR trzeba przekonać notariusza i sąd że jest się ubogim.

    od notarialnych też zwalnia sąd

    > Przy zakupie nieruchomości może to być kłopot :-)

    może :)

    KG

  • 9. Data: 2005-10-02 10:49:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    opłata
    > notarialna i za wpis do księgi wieczystej - życzę powodzenia.

    Nie tylko. Najwazniejsze zeby uniknac zaplacenia sprzedajacemu... tu mozna
    najwiecej zaoszczedzic ;).

    MK

  • 10. Data: 2005-10-02 11:21:41
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhlr3e$gbi$1@nemesis.news.tpi.pl>, janek wrote:
    > Mam pytanie: w jakim akcie prawnym można znaleźć wszystko na temat płacenia
    > lub unikania płacenia od czynności cywilno prawnych?

    Zapłacić część pod stołem, ale to raczej nie jest dobry pomysł, choć
    podobno popularny we Francji.

    Renata