  • 1. Data: 2005-10-01 09:14:50
    Temat: expander + GE
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam. Dzisiaj w expanderze polecono mi bank GE jako kredy mieszkaniowy
    (150tyś+60tyś na wykup mieszkania) we frankach szwajcarskich. Czy już ktoś ma
    doświadczenia z GE i expanderem?

  • 2. Data: 2005-10-03 10:25:24
    Temat: Re: expander + GE
    Od: e-radek <e...@w...pl.USUN.TO.PL>

    l...@p...onet.pl wrote:
    > Witam. Dzisiaj w expanderze polecono mi bank GE jako kredy mieszkaniowy
    > (150tyś+60tyś na wykup mieszkania) we frankach szwajcarskich. Czy już ktoś ma
    > doświadczenia z GE i expanderem?

    z expanderem tak

    bralem kredyt w millenium
    expander powiedzial ze musze zlikwidowac karte kredytowa + linie
    debetowa w rachunku bo takie sa wymagania.

    Na szczescie poszedlem zweryfikowac te informacje bezposrednio w banku
    okazalo sie ze nie musze niczego likwidowac. Co wiecej, do ustalania
    zdolnosci kredytowej nie bylo brane cale zadluzenie a jedynie 10%.
    Co wiecej jezli karty kredytowe splacam w calosci caly wyciag czyli KK
    sluzy mi jedynie jako wirtualny portfel to nawet tych 10% nie uwzgledniali.

    Moim znajomym expander kazal zamknac i linie i KK co poslusznie zrobili.
    Expander nier powiedzial moim znajomym ze tylko PKO BP ( + jeszcze jeden
    bank ) wyplaca kredyt w ilosci zlotowek wg kursu chf na dzien wyplaty i
    od razu dostali 5.000 zl mniej .

    Expander kazal mi zalatwic wszelkie dokumenty zwiazane z prowadzona
    dzialalnoscia gospodarcza, choc z samej umowy o prace mam wystarczajaca
    zdolnosc. Latalem po Urzedach skarbowych, ZUSAch, sciagalem opinie
    bankowe i historie rachunkow z DG ( w ilosci 4 szt. rachunkow )

    Bank nawet na to nie spojrzal jak zobaczyl ze mam zdolnosc z samej umowy
    o prace.

    Przez panienke w expanderze stracilem kupe czasu + kasy ( oplaty
    skarbowe w US za wnioski, zaswiadczenia, oplaty za historie i opinie
    bankowe )

    EXPANDEROWI mowie NIE.

    Zalatwilem wszystko w oddziale banku.
    Przynajmnjej nie bylo gadania w stulu ze bank nagle zazyczyl sobie
    jeszcze jakies dokumenty. Swoja niekompetencje mogliby zrzucic na nagle,
    dodatkowe wymagania banku.

    Poszedlem do banku, dowiedzialem sie jakie dokumenty potrzebuje,
    dostarczylem je i ciesze sie uruchomionym kredytem.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-10-04 09:54:54
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 03 Oct 2005 12:25:24 +0200, e-radek <e...@w...pl.USUN.TO.PL> wrote:

    >Expander nie powiedzial moim znajomym ze tylko PKO BP ( + jeszcze jeden
    >bank ) wyplaca kredyt w ilosci zlotowek wg kursu chf na dzien wyplaty i
    >od razu dostali 5.000 zl mniej .

    Tu coś masz złe informacje. Może powiedz, który bank tak _nie_ robi ?

    >EXPANDEROWI mowie NIE.
    >Poszedlem do banku, dowiedzialem sie jakie dokumenty potrzebuje,
    >dostarczylem je i ciesze sie uruchomionym kredytem.

    Ja mam podobne doświadczenia. Pracownik expandera wymyślał różne trudności
    (których nie potwierdzili bezpośrednio w banku), oraz próbował wcisnąć kredyt w
    GE o mocno niekonkurencyjnym oprocentowaniu. Kredyt (na znacznie lepszych
    warunkach) załatwiłem sobie sam, szybko, sprawnie i bezboleśnie.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 4. Data: 2005-10-04 12:28:28
    Od: e-radek <e...@w...pl.USUN.TO.PL>

    McMac wrote:

    > Tu coś masz złe informacje. Może powiedz, który bank tak _nie_ robi ?

    Millenium tak nie robi
    wzialem kredyt na 100.000 i dostalem 100.000.

    Wnioskowana kwota zostala przewalutowana na chf w dniu wyplaty wg kursu
    z tego dnia
    Zreszta tak mialem zapisane w akcie notarialnym, ze 40 tys juz
    przelalem, a pozostale 100.000 pojdzie z kredytu.
    Nie wiem jak mialbym to inaczej zapisac?? ze zbywca dostanie 100.000 ale
    nie 100 tylko moze wiecej, moze mniej??!!

    Wg goscia z Open finance tylko 2 banki tak robia ( ze wyplacaja inna
    kwote niz wnioskowana - chyba ze ktos trafi takie same kursy)

    pozdr
    e-r

  • 5. Data: 2005-10-05 09:16:22
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Tue, 04 Oct 2005 14:28:28 +0200, e-radek <e...@w...pl.USUN.TO.PL> wrote:

    >Millenium tak nie robi
    >wzialem kredyt na 100.000 i dostalem 100.000.
    >Wnioskowana kwota zostala przewalutowana na chf w dniu wyplaty wg kursu
    >z tego dnia

    Czyli jeśli kredyt jest wypłacany w transzach, to do momentu wypłaty ostatniej
    transzy, nie wiesz ile tego kredytu tak naprawdę weźmiesz??? A jeśli w końcu
    kwota w walucie przekroczy twoją zdolność kredytową???

> [...]
    >Nie wiem jak mialbym to inaczej zapisac?? ze zbywca dostanie 100.000 ale
    >nie 100 tylko moze wiecej, moze mniej??!!

    To nie zbywca ma problem, tylko ty. Jak wyjdzie więcej, to się cieszysz, a jak
    mniej, to dopłacasz z własnej kieszeni. Czasami można o brakującą kwotę podnieść
    wysokość kredytu. Jest to zresztą standardowe ryzyko kredytów w walucie.

    >Wg goscia z Open finance tylko 2 banki tak robia ( ze wyplacaja inna
    >kwote niz wnioskowana - chyba ze ktos trafi takie same kursy)

    To gościu się myli, bo znacznie więcej niż dwa. Na pewno PKO i Nordea. Chyba
    również GE, BOŚ. A to Millenium to sprawdzę z ciekawości.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 6. Data: 2005-10-05 11:57:50
    Od: e-radek <e...@w...pl.USUN.TO.PL>

    > Czyli jeśli kredyt jest wypłacany w transzach, to do momentu wypłaty ostatniej
    > transzy, nie wiesz ile tego kredytu tak naprawdę weźmiesz??? A jeśli w końcu
    > kwota w walucie przekroczy twoją zdolność kredytową???

    nie wiem jak w transzach, ja bralem mieszkaniowy - jednorazowa wyplata

> [...]
    > wysokość kredytu. Jest to zresztą standardowe ryzyko kredytów w walucie.

    tzn. co?? aneks do umowy kredytowej?? zmiana wszystkich papieruchow??
    ustanowienie hipoteki, poddanie sie egzekucji itp, itd??
    To chyba bez sensu

    A ja nie mowie ze zbywca ma problem.

    ryzyko OK, roznice kursowe jasna rzecz. Tylko jak mialbym to po ludzku
    zapisac w akcie notarialnym?? np. kupuje mieszkanie za 100 tys. W
    momencie podpisywania aktu notraialnego mam przekazane juz powiedzmy
    50.000 zl. Pozostalo 50.000 z kredytu. Tylko jak to zapisac.. ze co ze
    zbywca dostanie ~ 20.000 CHF po przeliczeniu wg kursu z dnia
    uruchomienia??!!
    Millenium przekazuje pieniazki bezposrednio na rachunek zbywcy (
    technicznie tylko przechodza przez moj rachunek).
    Wiec moze sie okazac ze zbyca nagle dostanie 5000 zl wiecej a ja potem
    ma sie z nim szarpac zeby oddal, czy jak??

    > To gościu się myli, bo znacznie więcej niż dwa. Na pewno PKO i Nordea. Chyba
    > również GE, BOŚ. A to Millenium to sprawdzę z ciekawości.

    uwazaj bo moze jednak ty sie mylisz ;)))
    pozdrufko

  • 7. Data: 2005-10-07 11:07:49
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 05 Oct 2005 13:57:50 +0200, e-radek <e...@w...pl.USUN.TO.PL> wrote:

    >nie wiem jak w transzach, ja bralem mieszkaniowy - jednorazowa wyplata

    To może opisz jak to wyglądało:
    Podpisałeś umowę na kredyt na jaką kwotę (w złotówkach czy chf)?
    Wypłata nastąpiła parę dni później wg. kursu z tego dnia?

    >tzn. co?? aneks do umowy kredytowej?? zmiana wszystkich papieruchow??
    >ustanowienie hipoteki, poddanie sie egzekucji itp, itd??

    Nie wiem dokładnie. Aneks na pewno.

> [...]
    >50.000 zl. Pozostalo 50.000 z kredytu. Tylko jak to zapisac.. ze co ze
    >zbywca dostanie ~ 20.000 CHF po przeliczeniu wg kursu z dnia

    Ale wymyślasz. W akcie napisane że do zapłaty jeszcze 50.000zł.

> [...]
    >Wiec moze sie okazac ze zbyca nagle dostanie 5000 zl wiecej a ja potem
    >ma sie z nim szarpac zeby oddal, czy jak??

    Jejku, nie. Jeśli kurs wzrósł: bank przekazuje na konto kupującego 50.000zł a
    nadwyżkę dla ciebie. Jeśli kurs zmalał, bank przekazuje całość na konto
    kupującego a brakującą kwotę musisz mu (kupującemu) dopłacić.
    Normalna rzecz.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 8. Data: 2005-10-07 11:37:28
    Od: wlo <w...@w...wlo>

    > To może opisz jak to wyglądało:
    > Podpisałeś umowę na kredyt na jaką kwotę (w złotówkach czy chf)?
    > Wypłata nastąpiła parę dni później wg. kursu z tego dnia?

    umowa na 100.000
    w moim przypadku wyplata byla po 1,5 tygodniu, ale mialem 60 dni na
    uruchomienie

    dyspozycja wyplaty na rachunek zbywcy ( nie mozna inaczej - przynajmniej
    w przypadku mille ) na okreslony dzien

    w dniu wyplaty kurs chf kupno byl np. 2,5316 wiec sie okazalo ze mam
    39.500,71 CHF kredytu do splaty
    bo to jest kredyt w pln, denominowany w chf.

    I dla mnie tak jest jasno i czytelnie.
    notariusz zapisal w akcie ze zbywca juz dostal czesc kasy, a pozostale
    100 tys otrzyma z srodkow pochodzacych z kredytu ( umowa nr, bank, z dnia )

    to tyle
    wlo

  • 9. Data: 2005-10-09 15:44:52
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    GE ma w tej chwili promocję. Bardzo atrakcyjnie prezentuje się kredyt prosty. W
    expanderze mozna spotkac tek jak wszedzie lepszych i gorszych doradcow. Osoba z
    ktora rozmawiałem była kompetenta pokazała mi wahania kursowe, wzór umowy i
    przedstawiła parę innych zagrożeń. GE ma bardzo konkurencyjne oprocentowanie,
    nie wymaga często wyceny i jest szansa w tzw. trudniejszych przypadkach.