  • 11. Data: 2013-01-09 17:45:18
    Temat: Re: Gdzie(UE) oszczedzać bez podatku(Belki) - poszukuje normalnego kraju.
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Tue, 8 Jan 2013 11:25:01 -0800 (PST)
    Tmavy <t...@g...com> wrote:

    > czy jest taki krajw Unii europejskiej gdzie moge zalozyc konto i od
    zaoszczedzanych zaskurniakow nie placac dodatkowego podatku?

    Holandia - rachunki lokacyjne oprocentowane na ok. 1.8%, lokaty chyba niewiele
    więcej, wszystko <2%. Brak podatku od odsetek ale uwaga - jeszcze większy absurd i
    złodziejstwo niż u nas - podatek od kwoty depozytu (!) powyżej EUR21000 czy coś koło
    tego. Tak że imigranci tutaj jeśli odłożą cokolwiek więcej, to raczej przelewają to
    do Polski nawet kosztem zerowego czy symbolicznego oprocentowania.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-01-09 17:46:37
    Od: Tmavy <t...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 11:09:13 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    > Jak sie wyprowadzi na stale - raczej nie ;)
    >

    > Ba - nawet bedzie mogl ubiegac sie o zwolnienie z obelkowienia z
    >
    > jakichkolwiek lokat w Polsce.
    >

    > --
    >
    > Tomasz Chmielewski
    To ciekawe co napisal przedmowca, czyli w jakis sposob musialbym udowdnic ze nie
    mieszkalem w PL przez dluzszy czas i w panstwie X zarobkowalem(legalnie) czy wymagane
    jest zrzeczenie obywatelstwa?

  • 13. Data: 2013-01-09 18:01:51
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 01/09/2013 05:46 PM, Tmavy wrote:

    > To ciekawe co napisal przedmowca, czyli w jakis sposob musialbym
    > udowdnic ze nie mieszkalem w PL przez dluzszy czas i w panstwie X
    > zarobkowalem(legalnie) czy wymagane jest zrzeczenie obywatelstwa?

    Procedura pewnie bedzie rozna w zaleznosci od banku.

    Generalnie musisu miec adres zamieszkania za granica i podac bankowi
    numer podatkowy z tamtego kraju (i co za tym idzie - odprowadzic
    odpowiedni podatek wlasnie tam; w zaleznosci od kraju i dochodow,
    podatek moze wyniesc 0).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 14. Data: 2013-01-09 21:15:46
    Od: t...@g...com

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 18:01:51 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
> [...]

    Nie jest wymagane zrzeczenie sie obywatelstwa. Wystarczy, ze masz tu adres
    zameldowania i jestes zarejestrowany w urzedzie podatkowym. Lokat w SE przynajmniej
    jednak nie polecam - jak na dzis najwyzej 3-3,5% i od tego 30% podatku.