  • 1. Data: 2013-01-08 20:25:01
    Temat: Gdzie(UE) oszczedzać bez podatku(Belki) - poszukuje normalnego kraju.
    Od: Tmavy <t...@g...com>

    Mam kilka zaskurniaków i chciałbym to zaoszczedzić i nie byc podwojnie opodatkowany,
    jak w naszym kraju gdzie uczciwie zarobione(podatek dochodowy zaplacony) pieniazki
    leza na moim oszczednosciowym i od tego marnego procentu od nich place kolejny
    podatek pana Marka vel Belki. do rzeczy czy jest taki krajw Unii europejskiej gdzie
    moge zalozyc konto i od zaoszczedzanych zaskurniakow nie placac dodatkowego podatku?

  • 2. Data: 2013-01-08 21:03:44
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 20:25:01 UTC+1 użytkownik Tmavy napisał:
> [...]
    europejskiej gdzie moge zalozyc konto i od zaoszczedzanych zaskurniakow nie placac

    Liechtenstein. Nie należy do Unii Europejskiej ale należy do Europejskiego Obszaru
    Gospodarczego. Chociaż nie wiem, dlaczego przynależność do UE miałaby stanowić
    kryterium.

  • 3. Data: 2013-01-09 08:53:47
    Od: Tmavy <t...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 21:03:44 UTC+1 użytkownik Piotr Hołda napisał:

> [...]
    Gospodarczego. Chociaż nie wiem, dlaczego przynależność do UE miałaby stanowić

    Właściwie racja przynaleznosc do UE to nie jest dla mnie kryterium. Chodzilo mi
    bardziej o bliskosc geograficzne od PL, zatem powiedzmy max 1,5h lotu z Polski w
    kazdym kierunku swiata.

  • 4. Data: 2013-01-09 10:15:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-09 08:53, Tmavy pisze:

> [...]
    bardziej o bliskosc geograficzne od PL, zatem powiedzmy max 1,5h lotu z Polski w

    I uważasz, że jak nie ma gdzieś Belki, to już nie musisz rozliczyć tych
    dochodów w Polsce? O, naiwny ;)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-01-09 10:48:42
    Od: Tmavy <t...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 10:15:06 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    kazdym kierunku swiata.

    > I uważasz, że jak nie ma gdzieś Belki, to już nie musisz rozliczyć tych

    No wlasnie dziwna to logika panstwa, bo kiedy juz zaoszczedzilem i uzyskalem zysk z
    pieniedzy z ktorych juz odprowadzilem podatek ponownie musze zaplacic podatek. Czyz
    to nie aby podwojne lub n-te opodatkowanie tego samego.

  • 6. Data: 2013-01-09 10:54:39
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 09.01.2013 10:48, Tmavy pisze:
> [...]
    pieniedzy z ktorych juz odprowadzilem podatek ponownie musze zaplacic podatek. Czyz
    to nie aby podwojne lub n-te opodatkowanie tego samego.

    Z grubsza, każdy zysk jest z pieniędzy z których już odprowadzono podatek.

    p. m.

  • 7. Data: 2013-01-09 11:09:13
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 01/09/2013 10:15 AM, Liwiusz wrote:

    > I uważasz, że jak nie ma gdzieś Belki, to już nie musisz rozliczyć tych
    > dochodów w Polsce? O, naiwny ;)

    Jak sie wyprowadzi na stale - raczej nie ;)

    Ba - nawet bedzie mogl ubiegac sie o zwolnienie z obelkowienia z
    jakichkolwiek lokat w Polsce.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2013-01-09 11:20:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 10:48:42 UTC+1 użytkownik Tmavy napisał:
    z pieniedzy z ktorych juz odprowadzilem podatek ponownie musze zaplacic podatek. Czyz
    to nie aby podwojne lub n-te opodatkowanie tego samego.

    Nie.
    Bo podatek odprowadziłes od kasy która zarobiłeś.
    Tzw "belka" to opadatkowanie odsetek- czyli Twojego DODATKOWEGO zarobku.;)

  • 9. Data: 2013-01-09 11:42:41
    Od: p...@g...com

> [...]
    europejskiej gdzie moge zalozyc konto i od zaoszczedzanych zaskurniakow nie placac

    Moze tu: http://www.se.pl/twoje-pieniadze/poradnik-se/ile-w-e
    uropie-pobiera-sie-podatku-od-zyskow-z-lokat_244466.
    html
    choc to dane z zeszlego roku.
    Wyglada na to, ze w PL nie jest jeszcze tak najgorzej w porownaniu np. ze Szwecja,
    gdzie biora 30% haracz.

  • 10. Data: 2013-01-09 15:47:07
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > Właściwie racja przynaleznosc do UE to nie jest dla mnie kryterium. Chodzilo mi
    bardziej o bliskosc geograficzne od PL, zatem powiedzmy max 1,5h lotu z Polski w
    kazdym kierunku swiata.

    Kiedyś mnie to zaciekawiło, zapytałem w Chorwacji i w Serbii, i podobno tam nie ma
    podatku od depozytów (jesli dobrze zrozumiałem).