  • 1. Data: 2003-02-18 19:36:47
    Temat: Fortisbank
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam kilka pytan dot. e-pakietu Fortisbanku:

    1. Czy istnieje mozliwosc posiadania subkonta? Ewentualnie jest jakas
    mozliwosc by nie trzymac calej ilosci gotowki na rachunku do ktorym podpieta
    jest karta (np. tak jak w MultiBanku z RO) ?

    2. Czy wydaja VC do e-pakietu?

    3. Czy mozna przez internet zlecac przelewy zagraniczne? Jakie sa koszta?

    4. Jakie wrazenia z uzytkowania e-pakietu? Jakies problemy?

    5. Wyplaty VE za granica rozliczane po duzo gorszych kursach od innych kart
    objetych prowizja?

    Szczerze, to kusi mnie ta bezprowizyjnosc wyplat na caly swiat ;-)

    Pozdrawiam i z gory serdeczne dzieki.
    Sebastian.

  • 2. Data: 2003-02-18 20:26:12
    Temat: Re: Fortisbank
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Stiwi"
    > 1. Czy istnieje mozliwosc posiadania subkonta?

    tak - prosisz o otwarcie subkonta dla karty VE - ma koncowke 145
    ale ma tez jeden feler - jest nieoprocentowane

    > 2. Czy wydaja VC do e-pakietu?

    mieli to robić ale na razie sie nie zdecydowali o co AMRA ma do nich
    pretensje

    > 3. Czy mozna przez internet zlecac przelewy zagraniczne?

    nie mozna - tylko w SOLO banku Nordea i w citi

    > 4. Jakie wrazenia z uzytkowania e-pakietu? Jakies problemy?

    zadnych - najbezpieczniejszy pakiet internetowy

    > 5. Wyplaty VE za granica rozliczane po duzo gorszych kursach od innych
    kart
    > objetych prowizja?
    > Szczerze, to kusi mnie ta bezprowizyjnosc wyplat na caly swiat ;-)

    to akurat lipa - prowizje ukryli w kursach. Normalne kursy maja przyzwoite -
    to widac ze strony www ale kursy do karty VE sa zbojcze.
    Za granica NIE WOLNO JEJ UZYWAC - chyba ze awaryjnie
    na pocieszenie masz darmowe wyplaty w Polsce
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-02-18 20:29:31
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > 1. Czy istnieje mozliwosc posiadania subkonta? Ewentualnie jest
    > jakas mozliwosc by nie trzymac calej ilosci gotowki na rachunku do
    > ktorym podpieta jest karta (np. tak jak w MultiBanku z RO) ?

    Chyba nie, aczkolwiek jesli ja zalozylem sobie subkonto dolarowe,m to
    byc moze da sie w oddziale cos takiego zalatwic?

    > 2. Czy wydaja VC do e-pakietu?

    Nie! A obiecywali, ba nawet jest w TOiP taka pozycja!

    > 3. Czy mozna przez internet zlecac przelewy zagraniczne? Jakie sa
    > koszta?

    Nie, nie mozna. Funcka dostepna w wiekszoscu systemow homebankingu
    (jest takowy w Fortisie ale nie do e-pakietu), oraz w Multibanku i
    Nordea- przez telefon w Citi

    > 4. Jakie wrazenia z uzytkowania e-pakietu? Jakies problemy?

    Calkiem przyjemne konto, jednak zwazywszy na przyklad na brak VC -
    raczej nie nadaje sie na konto docelowe.
    Swego czasu mialem czasami problemy z platnoscia w POSie i bankomatach
    (w okresie ostrego uzywanie tego konta, zeby dostac VC ;). Teraz
    jednak nie ma zadnergo problemu.

    > 5. Wyplaty VE za granica rozliczane po duzo gorszych kursach od
    > innych kart objetych prowizja?

    Tak. Jednak problem widoczny dopiero przy wikeszych kwotach. Da sie od
    biedy przezyc.
    JEdnak zwazywszy, ze to elektron ja bym nie ryzykowal wyjazdu tylko z
    plaska karta ;)

    > Szczerze, to kusi mnie ta bezprowizyjnosc wyplat na caly swiat ;-)

    Ao - calkiem ciekawy. Szkoda tylko, ze nie rozwijaja juz tego
    produktu... Ciekawe kiedy w koncu sie zdecyduja na cos ;) Czy
    sprzedawac bank, czy laczyc sie z kims, czy isc za ciosem. Ogolnie
    sama oferta Fortis robi sie coraz mniej konkurencyjna... (a to tylko
    ze wzgledu, ze inne banki ida do przodu, a Fortis zatrzymal sie w
    miejscu)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 4. Data: 2003-02-18 20:35:42
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"

    > Nie, nie mozna. Funcka dostepna w wiekszoscu systemow homebankingu
    > (jest takowy w Fortisie ale nie do e-pakietu), oraz w Multibanku i
    > Nordea- przez telefon w Citi

    mam przeciez planete do srebrnego pakietu i nie widzialem takiej opcji
    zeby zrobic przelew waluty do innego polskiego banku musialem przyjsc i
    zlecic osobiscie
    Na banki zagraniczne wchodza w gre dodatkowe pola i na 100% nic takiego w
    Forisie nie maja przez internet
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-02-18 20:39:53
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    blad wrote:
    > Na banki zagraniczne wchodza w gre dodatkowe pola i na 100% nic
    > takiego w Forisie nie maja przez internet

    :) No to przeciez pisze ze dostepne w praktycznie kazdym systemie
    homebankingu - a sam Fortis ma - ale musisz wykupic osobno a nie przez
    pl@nete.

    Przez Inet to tylko Multi i Nordea + telefon w Citi

  • 6. Data: 2003-02-19 07:27:23
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Stiwi napisał(a):

> [...]
    > mozliwosc by nie trzymac calej ilosci gotowki na rachunku do ktorym podpieta
    > jest karta (np. tak jak w MultiBanku z RO) ?
    tak

    > 2. Czy wydaja VC do e-pakietu?
    nie

    > 3. Czy mozna przez internet zlecac przelewy zagraniczne? Jakie sa koszta?
    nie

    > 4. Jakie wrazenia z uzytkowania e-pakietu? Jakies problemy?
    jak jest burza na budapesztem to nie dziala
    w zeszlym roku mialem z tym czasami problmy

    > 5. Wyplaty VE za granica rozliczane po duzo gorszych kursach od innych kart
    > objetych prowizja?
    po najgorszych

    > Szczerze, to kusi mnie ta bezprowizyjnosc wyplat na caly swiat ;-)
    imho to juz lepiej zainteresowac sie karta przedplacona z ing slaskiego
    biora 3% prowizji i daja dobry kurs
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 7. Data: 2003-02-19 10:29:21
    Od: p...@p...onet.pl

    > jak jest burza na budapesztem to nie dziala
    > w zeszlym roku mialem z tym czasami problmy

    Problemy miał Euronet (centralę mają w Budapeszcie), a nie Fortis.

    > po najgorszych

    > imho to juz lepiej zainteresowac sie karta przedplacona z ing slaskiego
    > biora 3% prowizji i daja dobry kurs

    Kupując kartę zwróć uwagę na to, aby była międzynarodowa. Mają już kilka
    typów, więc niedysponentka może się pomylić. I nie płacisz miesięcznego haraczu
    -).

    Piotrek

  • 8. Data: 2003-02-19 11:08:51
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    p...@p...onet.pl napisał(a):

    > Problemy miał Euronet (centralę mają w Budapeszcie), a nie Fortis.
    karty fortisa sa rozliczane przez euronet
    wiec problemy euronetu sa problemami fortisa

  • 9. Data: 2003-02-21 07:15:55
    Od: p...@p...onet.pl

    > karty fortisa sa rozliczane przez euronet
    > wiec problemy euronetu sa problemami fortisa

    Wczoraj odwiedziłem mojego doradcę z Fortis Banku i zweryfikowałem moją
    wiedzę. Doradca nie chcąc wprowadzić mnie w błąd zadzwonił do centrali.

    Okazuje się, że obaj mieliśmy rację. Autoryzacja i rozliczenie odbywa się w
    Fortis Banku, ale wcześniej wszystkie autoryzacje muszą przepłynąć przez
    Budapeszt.

    Piotrek

  • 10. Data: 2003-02-21 08:34:27
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    p...@p...onet.pl napisał(a):

    > Wczoraj odwiedziłem mojego doradcę z Fortis Banku i zweryfikowałem moją
    > wiedzę. Doradca nie chcąc wprowadzić mnie w błąd zadzwonił do centrali.
    wierzysz bardziej doradcy i jego centrali niz pbb? ;)

    > Okazuje się, że obaj mieliśmy rację. Autoryzacja i rozliczenie odbywa się w
    > Fortis Banku, ale wcześniej wszystkie autoryzacje muszą przepłynąć przez
    > Budapeszt.
    burza nad budapesztem i:
    ja pisalem ze problem mial fortis
    ty pisales ze problem mial euronet, a fortis problemu nie mial

    teraz piszesz, ze problem mial euronet i przez to fortis