  • 1. Data: 2002-04-20 13:38:53
    Temat: [Fortis Bank] - E-pakiet
    Od: "Seba " <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Cześć,

    Co sądzicie na temat ROR-u w Fortis Banku, a szczególności o E-Pakiecie?
    Jak działa przez internet, telefon, inne....?

    Dzieki

  • 2. Data: 2002-04-20 13:48:33
    Temat: Re: [Fortis Bank] - E-pakiet
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Co sądzicie na temat ROR-u w Fortis Banku, a szczególności o E-Pakiecie?
    > Jak działa przez internet, telefon, inne....?

    Super sprawa, niestety chyba go juz dalej nie beda rozwijac - czyli masz
    tylko VE...
    Niestety jesli chcesz VC - muszisz isc do innego banku.
    A tak polecam

  • 3. Data: 2002-04-20 19:14:32
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "AMRA"
> [...]
    >
    > Super sprawa, niestety chyba go juz dalej nie beda
    rozwijac - czyli masz
    > tylko VE... Niestety jesli chcesz VC - muszisz isc do

    ale np. portal bankier nie poleca ;-)))
    http://www.bankier.pl/produkty/konta/ABC.html?id=256
    &part=1

    na 16 bankow internetowych przyznali e-pakietowi Fortisa
    zaszczytne 16 miejsce
    dajac np 0 pkt za brak tokena,
    najnizsza punktacje za zabezpieczenia czyli tyle ile citi
    ;-))
    druga najwyzsza oplata za konta (e-pko zajelo ostatnie
    miejsce)
    no i blisko konca za oferte karciana - TYLKO VE a inne banki
    dają Goldy ;-)))

    Taki majstersztyk sie rzadko widzi - warto sie pośmiać
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-04-20 19:43:51
    Od: <t...@p...onet.pl>

    [..]

> [...]
    > dają Goldy ;-)))
    >
    > Taki majstersztyk sie rzadko widzi - warto sie pośmiać

    Ale na przykład ww ankietka w zakresie bezpieczeństwa pomija kilka istotnych
    aspektów bezpieczeństwa Fortisa min certyfikaty i klucze. Więc jest wyjątkowo
    nie na miejscu cytować ją w tym względzie. Moim zdaniem bezpieczeństwo Fortisa
    jest jednym z leszych rozwiązań w Polsce. A jeśli token uznaje się za szczyt
    zabezpieczeń, no cóż...
    Co do opłat i kart są drodzy i mają małą ofertę. Ale jak ktoś dużo korzysta z
    gotówki w różnych miejscach to może warto. W BSK taka przyjemność kosztuje 20
    zł.

    TM

  • 5. Data: 2002-04-20 20:35:43
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl>
> [...]

    (...) bezpieczeństwo Fortisa
    > jest jednym z leszych rozwiązań w Polsce. A jeśli token

    tak samo zawsze twierdzilem - znajac moj login i haslo nie
    wejdziesz na moj rachunek bez certyfikatu ktory dostalem z
    Fortisa

    Ja porownuje token do normalnego kluczyka otwierającego
    drzwi i takich kluczyków moze byc kilka, po czym nie da sie
    udowodnic czyim kluczem otworzono drzwi. Obliczenia tokena
    musza byc w banku powtorzone - jest w nim zaszyty klucz
    symetryczny ktory zna bank
    Natomiast podpis prywatny i publiczny oraz certyfikat,
    mozna porownac do otwierania drzwi po identyfikacji linii
    papilarnych. W takim domu tradycyjny klucz jest zbedny

    Ocena zabezpieczen Fortisa na poziomie citi to szczyt
    glupoty - redakcja bankiera sie nie zna na zabezpieczeniach
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-04-20 23:40:32
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    korzysta z
    > gotówki w różnych miejscach to może warto. W BSK taka przyjemność kosztuje

    Ano. I niestety nie wyglada to na oferte ktora maja rozwijac.
    to stanowisko w e-bankowosci na 200 ofert wygral ktos juz z gory ustalony
    (wiec jak zwykle farsa z konkursem z dawno wyznaczonym zwyciezca :) wiec
    moze cos tam sie rusza,....
    A jak nie to chyba jednak sie pozegnam z tym kontem..

  • 7. Data: 2002-04-22 07:05:45
    Od: Robert <r...@g...pl>

    blad napisał(a):
> [...]
    > mozna porownac do otwierania drzwi po identyfikacji linii
    > papilarnych. W takim domu tradycyjny klucz jest zbedny

    tylko skad wiadomo jakie klucze generuje www fortisa?
    a jesli podczas tworzenia klucza jest on wysylany tez do banku?

    robert

  • 8. Data: 2002-04-22 08:40:39
    Od: "Stefan" <stefanUSUNTO@ito_tez.interia.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > tylko skad wiadomo jakie klucze generuje www fortisa?
    > a jesli podczas tworzenia klucza jest on wysylany tez do banku?
    Rozróżnij klucz prywatny na dyskietce od certyfikatu, którego używasz w
    przeglądarce. To są dwie różne rzeczy. Klucz w przeglądarce generowany jest
    przez mechanizmy IE czy NN i jako takie nigdy nie opuszczają twojego
    komputera (o to dba już MS i Netscape). Opuszcza tylko wniosek o certyfikat
    (format chyba PKCS #7). Potem go importujesz do swojej przeglądarki i możesz
    używać banku. Zauważ, że otrzymany certyfikat musisz zaimportować w tej
    samej przeglądarce, w której generowałeś klucze (jak np. w między czasie
    przeinstalujesz system do dupa zbita i musisz generować ponownie). Co innego
    klucze do podpisywanie przelewów itp, tu generowane są przez aplecik, ale
    myślę, że tu można zaufać bankowi (mieli by naprawdę duże kłopoty, gdyby
    było inaczej i to ktoś wykorzystał!)

  • 9. Data: 2002-04-22 17:58:19
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Stefan" <stefanUSUNTO@ito_tez.interia.pl> wrote in message
> [...]

    > samej przeglądarce, w której generowałeś klucze (jak np. w między czasie
    > przeinstalujesz system do dupa zbita i musisz generować ponownie).

    bullshit. mozesz sobie ten certyfikat zainstalowac gdzie chcesz i bedzie
    dzialal.

    rafal

  • 10. Data: 2002-04-22 18:22:11
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Rafal Deptula"
    w między czasie

    > bullshit. mozesz sobie ten certyfikat zainstalowac gdzie
    chcesz i bedzie
    > dzialal.

    potwierdzam, ja mam wczytany na dwoch komputerach a ktory
    generowal nie ma znaczenia
    *** blad ***