  • 1. Data: 2004-04-21 09:08:46
    Temat: Faktura z terminem platnosci 1.05.2004
    Od: "Misiek" <g...@...pl>

    Witam,

    Dostałem fakturę za rozmowy tel. komórkowego z datą płatności 1.05.2004. Czy z
    uwagi na fakt, że jest to święto, termin przesuwa się na 4.05.2004?
    Według prawa jeśli termin zapłaty wypada w sobotę (a tak jest w tym przypadku),
    należy zapłacić w piątek. Ale ta konkretna sobota to także święto ustawowe,
    więc jest traktowana jako dzień ustawowo wolny od pracy.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2004-04-21 09:17:58
    Temat: Re: Faktura z terminem platnosci 1.05.2004
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Misiek wrote:
> [...]
    > Według prawa jeśli termin zapłaty wypada w sobotę (a tak jest w tym przypadku),
    Nie.
    Wg prawa, jeśli termin przypada w _dzień_wolny_od_pracy_ to się przesuwa
    na następny.
    To że sobotnie płtnosci należy płacić w piątek wynika z praktyki - nie
    dizała wtedy KIR i nie wyjdzie przelew.
    > należy zapłacić w piątek. Ale ta konkretna sobota to także święto ustawowe,
    > więc jest traktowana jako dzień ustawowo wolny od pracy.
    No i masz odpowiedź.
    Stosujesz rekurencyjnie przepis i dochodzisz do wtorku :-)

    KJ

    --
    JID: kjonca_at_jabber.wp.pl GG: (brak :-P)

  • 3. Data: 2004-04-21 09:19:48
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "Misiek" <g...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ustawowe,
    > więc jest traktowana jako dzień ustawowo wolny od pracy.

    a co Ci szkodzi zaplacic 2 dni wczesniej
    dla 2 groszy odsetek chcesz sobie narobic u operatora klopotow ?

    Piotr

  • 4. Data: 2004-04-21 09:42:59
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Apr 2004 11:19:48 +0200, "PiotR" <p...@p...com>
    napisał(a):

> [...]
    >ustawowe,

    >a co Ci szkodzi zaplacic 2 dni wczesniej
    >dla 2 groszy odsetek chcesz sobie narobic u operatora klopotow ?

    Sport, moj drogi.

    A po drugie primo, ja na przyklad mam wiekszosc platnosci jako
    zlecenia stale. W mBanku (o ile dobrze pamietam) przelew z data
    przyszla byl wysylany wczesniej o ile wypadl dzien bez KIRu; teraz
    jestem w VW i oni sie nie martwia czy jest sobota, niedziela czy tez
    sw. Jozefa Robotnika. Wysylaja jak w zleceniu, czyli praktycznie i
    tak mi nie dodaja odsetek i tak, realnie wysylaja oczywiscie po
    szabasie, ja mialbym sie jeszcze meczyc i wypisywac nowe zlecenie?

    Po trzecie primo, nie bardzo rozumiem zwrotu "narobic u operatora
    klopotow". Ty chyba zaspales, juz mamy szczesliwy, konkurencyjny
    kapitalizm, z rynkiem konsumenta a nie producenta (operatora).
    Operator wypisujac nieprzemyslana fakture sam daje dupy a nie stawia
    na bacznosc klienta.

    --
    Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
    do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}

  • 5. Data: 2004-04-21 10:12:20
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na następny.
    > To że sobotnie płtnosci należy płacić w piątek wynika z praktyki - nie

    Chwila. Jesteś pewien, że to, co ma sobotni termin płatności - musi być
    opłacone w piątek ??? Nie czasem w poniedziałek ? Dlaczego wydawało mi się,
    że już od lat iluś mamy 'wolne' soboty ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara,
    usenet (at) nawara.info

  • 6. Data: 2004-04-21 10:21:42
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Wojciech Nawara wrote:

> [...]
    > być opłacone w piątek ??? Nie czasem w poniedziałek ? Dlaczego
    > wydawało mi się, że już od lat iluś mamy 'wolne' soboty ?

    Termin zapłaty z soboty przesuwa się na poniedziałek tylko w wypadku
    wpłat ZUS i podatków, a nie w prawie cywilnym

  • 7. Data: 2004-04-21 10:30:05
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

    > Operator wypisujac nieprzemyslana fakture sam daje dupy a nie stawia
    > na bacznosc klienta.

    A co jest niemyślącego w tej frze? Pieniądze mają być w sobotę na koncie. To
    twoja brocha żeby tam były. Powinieneś wysłac na tyle wcześnie np. 3 dni,
    żeby tam doszły. O ile nie chcesz się spóźnić, bo jak chcesz to wyślij
    kiedykolwiek ...

    MOnt

  • 8. Data: 2004-04-21 11:04:44
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Apr 2004 12:21:42 +0200, jureq
    <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał(a):

    >Termin zapłaty z soboty przesuwa się na poniedziałek tylko w wypadku
    >wpłat ZUS i podatków, a nie w prawie cywilnym

    Mylisz sie, ach mylisz... Bo termin platnosci to jedno, a umowne dni,
    ktore moga/musza uplynac od dnia wystawienia faktury - to drugie
    zagadnienie. Sprzedawca nie spelnil po prostu drugiego, umownego
    warunku, wiec moze co najwyzej rznac glupa a nie skladac na karb
    klienta troske o wlasna kieszen. Co wiecej, ten drugi warunek czyli
    dzien zaplaty wynika b e z p o s r e d n i o z warunku pierwszego.
    Po prostu, wszystkie tego rodzaju umowy maja domyslny termin
    platnosci dni czternascie; skoro wiadomo, ze sprzedawca 'niby' terminu
    dotrzymal, to i platnik moze go tez 'niby' dotrzymac.

    Do tanca trzeba dwoje, niestety, a nie jak inny odpowiadacz mi
    napisal, ze to moja brocha. Wspolna, moj drogi, kazdy ma prawa
    i obowiazki.

    Inna sprawa, ze sprzedawca wystawi odsetki groszy dwa, zas kupujacy
    straci wiecej czasu i nerwow na droge reklamacyjna, pozniej sadowa.
    Choc raczej nie spotykam sie dotad z taka praktyka, moze jeden raz ale
    nie chcialo mi sie sprawdzac, gdy gazownia mi doliczyla jeden grosz za
    odsetki nieterminowe. Po prostu nie chcialo mi sie sprawdzac, czy to
    platnosc wypadla w dzien wolny, czy tez ja recznie placac przez
    internet (a nie zleceniem z data przyszla) nie zlecilem po ostatniej
    sesji KIRu.

  • 9. Data: 2004-04-21 11:11:01
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

> [...]
    > opłacone w piątek ??? Nie czasem w poniedziałek ? Dlaczego wydawało mi się,
    > że już od lat iluś mamy 'wolne' soboty ?
    Mi też sie tak wydawało.
    Niestety. Tu jest subtelność
    Dzień "wolny od pracy" to co innego niż dzień nie -"roboczy"
    Dni wolne od pracy to (z grubsza) niedziele + parę świąt.
    Dni robocze (o ile jest to gdzieś zdefiniowane) to poniedziałek-piątek.
    Sobota niestety nie jest dniem roboczym, ale nie jest też dniem "wolnym
    od pracy".

    KJ

    --
    JID: kjonca_at_jabber.wp.pl GG: (brak :-P)

  • 10. Data: 2004-04-21 11:40:27
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    A_Zet wrote:

> [...]
    > platnosci dni czternascie; skoro wiadomo, ze sprzedawca 'niby' terminu
    > dotrzymal, to i platnik moze go tez 'niby' dotrzymac.

    Proszę o artykuł KC w którym pisze, że termin płatności to 14 dni. Nie
    podasz bo go nie ma. Akurat w wypadku opłat za telefon te 14 dni mogą
    wynikać z regulaminu tepsy lub innej firmy, ale wypadku ogólnym to
    mogą ci wystawić nawet z terminem płatności "dziś" i jedyny wybór jaki
    masz to zawrzeć umowę (np umowę sprzedaży) lub nie zawrzeć. Jeśli się
    zgodzisz to twoja sprawy żeby te pieniądze znalazły się na koncie
    wierzyciela tego samego dnia.