  • 1. Data: 2004-04-21 08:41:00
    Temat: Kredyt hipoteczny w MultiBanku
    Od: "Demian" <t...@p...onet.pl>

    Jestem w przeddzień podpisania umowy z MultiBankiem kredytu hipotecznego w
    zł "MultiPlan".
    Czy ma ktoś może jakieś doświadczenie, ma kredyt tamże i może się podzielić
    ze mną swoimi opiniami.
    Czy można z nimi próbować naegocjować warunki umowy, wielkość prowizji,
    oprocentowanie (bo jest dość wysokie - oczywiście nie uwzględniając
    mechanizmu "bilansującego")?
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2004-04-21 10:35:58
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w MultiBanku
    Od: "Tomek B" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy można z nimi próbować naegocjować warunki umowy, wielkość prowizji,
    > oprocentowanie (bo jest dość wysokie - oczywiście nie uwzględniając

    Oj, dosc pozno chyba na dzielenie sie uwagami... Chociaz powiem tak - przed
    podpisywaniem umowy wypytalem o wszystko (tak mi sie wydaje). Nie bede
    opisywal swoich przejsc w etapie przygotowawczym (zaznacze tylko, ze
    obiecywane 7 do 14 dni rozpatrywania wniosku trwalo ponad 2 miesiace). A co
    mi sie udalo... Obnizone oprocentowanie o 0,2 punktu, obnizona prowizja. Ale
    to nie bylo negocjowane tylko chyba przyznane dla swietego spokoju po
    awanturach o czas rozpatrywania wniosku.
    Teraz (po pol roku splacania kredytu) znowu mam przewalki z bankiem....
    Olewaja mnie jak moga. Ech, ponarzekalem sobie... Generalnie kazde moje
    pismo rozpatruja po 2 miesiace, jakis taki slimaczy ten bank.

    Tomek

  • 3. Data: 2004-04-21 11:45:00
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Tomek B" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Teraz (po pol roku splacania kredytu) znowu mam przewalki z bankiem....
    > Olewaja mnie jak moga. Ech, ponarzekalem sobie... Generalnie kazde moje
    > pismo rozpatruja po 2 miesiace, jakis taki slimaczy ten bank.

    A co takiego jest nie tak, że musisz im pisma wysyłać?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-04-21 11:50:48
    Od: "Demian" <t...@p...onet.pl>

    Dzięki, co czasu jaki mam, to jestem w dość komfortowej sytuacji, do końca
    czerwca mam czas na zgromadzenie środków z kredytu;
    Jeżeli chodzi o "moje" dotychczasowe doświadczenia to wszystko byłosuper.
    Decyzję miałem już po ok. 2 tygodniach. Odpowiada mi doradca mailem z banku
    dość szybko, więc i tu nie narzekam.
    Bardzie mnie wkurza prowizja (ale ona jest w większości banków) no i dość
    wysokie oprocentowanie. Czy Twoje doświadczenia z machanizmem bilansującym
    oceniasz pozytywnie?

  • 5. Data: 2004-04-21 12:46:17
    Od: "Tomek B" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Bardzie mnie wkurza prowizja (ale ona jest w większości banków) no i dość
    > wysokie oprocentowanie. Czy Twoje doświadczenia z machanizmem

    Odpowiem na Twoj i Tomka Waszczynskiego post jednym tekstem.
    Nie mam mechanizmu bilansujacego - mam kredyt w CHF. Prowizja u mnie: 1%. Mi
    tez doradca w baku odpowiada mailem (o ile sie mu zachce -
    Warszawa/Senatorska).
    A co musze zalatwiac pismami? Kredyt zostal przyznany dla mnie i moich
    rodzicow, malzonka za krotko pracowala w nowym miejscu pracy i jej zarobkow
    nie chcieli uwzglednic. OK, niech im bedzie, nie mam o to pretensji. Z tego
    powodu kredyt zostal przyznany na okres dwukrotnie nizszy niz wnioskowany (z
    powodu "dojrzalego" wieku moich rodzicow). "Doradca" uspokoil - mina trzy
    miesiace pracy mojej zony i wtedy jej zarobki zostana uwzglednione. Tylko
    napisac wniosek, 7 do 10 dni na rozpatrzenie i decyzja. Wedlug niego prosta
    formalnosc (jak z przewalutowaniem - okreslenia "doradcy"). Po trzech
    miesiacach: "ja mowilem, ze po trzech...? nie.... po szesciu....". OK, po
    szesciu miesiacach napisalismy wniosek o zwolnienie moich rodzicow z
    obowiazkow kredytobiorcow i wciagniecie na liste mojej zony. Wniosek jest
    juz rozpatrywany 2 miesiace, jak sie wyrazil doradca: "pismo do pana poszlo
    od analityka, nie moge powiedziec co jest w pismie, sprawa jest bardzo
    niestandardowa, musial sie wypowiedziec radca prawny banku".
    Zreszta na poczatku mowil mi, ze zarobki zony zostana uwzglednione, poniewaz
    ma dlugi staz pracy (zmienila firme bez przerwy w zatrudnieniu), ktory (wraz
    z zarobkami) zostanie policzony na podstawie swiadectw pracy (dostarczylem
    je).

    Generalnie: facet nic nigdy nie wie, wciska kit. Jak juz cos od niego
    naprawde mocno chce to mnie po prostu unika. I co z tego, ze podczas "sondy
    telefonicznej klientow Aquarius" podalem nazwisko "doradcy" i powody
    niezadowolenia, co z tego, ze zlozylem reklamacje, rowniez podajac przebieg
    korespondencji i nazwisko "doradcy".... a nic to...

    Ech, rozpisalem sie... ale przeciez sam chcialem w TYM banku wziac
    kredyt....... Moze gdzie indziej jest tak samo ale biorac baaaardzo duzo
    kasy od takiej instytucji chyba powienienem byc rzetelnie obslugiwany...

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2004-04-22 22:06:49
    Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl>

    "Demian" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Czy można z nimi próbować naegocjować warunki umowy, wielkość prowizji,
    > oprocentowanie (bo jest dość wysokie - oczywiście nie uwzględniając

    Można - od jakiegoś czasu są elastyczniejsi. Spróbuj pomęczyć :)))

    pzdr
    KK

  • 7. Data: 2004-04-22 22:16:14
    Od: "LUZYTA" <l...@g...pl>

    > Można - od jakiegoś czasu są elastyczniejsi. Spróbuj pomęczyć :)))

    Taaa, a w ogóle to najlepiej _wymusić_ na doradcy - szczególnie 'zewnętrznym',
    by "zszedł z prowizji" ;-))
    --
    luzyta