  • 1. Data: 2010-02-23 11:46:57
    Temat: strategia inwestowania w fundusze
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    od początku roku postanowiłem poczynić jakiś systematyczny plan
    oszczędzania, wybrałem fundusze, otworzyłem SFI w mbanku, no i...
    nic :-), pusto, nie wydałem ani złotówki...
    codziennie szukam w necie info o inwestowaniu w fundusze, ale już mózg
    paruje... jakie fundusze, pod parasolem czy nie, kiedy kupować, kiedy
    sprzedawać... a może "gotowce" z miesięcznym abonamentem, dostajesz
    sms: "sprzedaj to, a kup tamto", a może po prostu kopiować najlepszych
    obserwując ich ruchy...
    wiem, że temat złożony i nie ma jednej recepty, ale może macie zestaw
    konkretnych i wartościowych linków do poczytania dla rozpoczynających
    inwestycje, rozmawiałem z różnymi doradcami, ale każdy oferuje,
    zgadnijcie co?... tak, to na czym ma aktualnie największą
    prowizję... :-(
    założenia: środki do zainwestowania 500 PLN, czas inwestycji 4 lata,
    umiarkowana ochrona kapitału i związany z tym tylko umiarkowany zysk,
    mała obsługowość, nie chcę spędzać każdego dnia na analizach i
    śledzeniu trendów, wolę w tym czasie zarabiać (i wydawać)
    pieniądze :-), tak raz w tygodniu usiąśc wieczorem i uporządkować
    inwestycje, to wydaje się optymalnie, cel edukacyjny, przez te 4 lata
    chciałbym nauczyć się poruszania w temacie, bo chce potem inwestować
    trochę więcej i na dłużej (emerytura), więc raczej wolna amerykanka
    odpada...
    będę wdzięczny za wszelkie rady, tropy, sugestie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-02-23 12:46:17
    Temat: Re: strategia inwestowania w fundusze
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Feb 23, 12:46 pm, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > odpada...
    > będę wdzięczny za wszelkie rady, tropy, sugestie...

    Granie z trendem na HSBC, fundusze odzwierciedlają to co się dzieje z
    indeksami więc na rynku szukaj informacji. Generalnie giełda lepsza
    przynajmniej odpowiadasz za swoje decyzje a nie pozostawiasz ich
    genialnym zarządzającym. Warto też grać na funduszach obligacji USD i
    obserwować kurs dolca. Albo wydajesz albo zarabiasz :d ustaw sobie
    gola, jak zarobisz 30% wydaj 5% ;).

  • 3. Data: 2010-02-23 13:07:24
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    >Użytkownik "Pr0NET" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    vbr.googlegroups.com...
    >On Feb 23, 12:46 pm, s_13 <s...@i...pl> wrote:
    >
    >Granie z trendem na HSBC,
    hsbc.co.uk ? Maja jakies instrumenty pochodne do indeksu gieldy? Ale to
    chyba nie polskiej gieldy?

  • 4. Data: 2010-02-23 17:30:50
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Z funduszami jest tak, ze za Twoja kase bedzie placony prezes, jego zus,
    samochod, sprzataczki, jej zus, kochanki, wynajem biura, reklamy w tv,
    zysk udzialowcow, a na koncu jak cos zostanie to Ty.

  • 5. Data: 2010-02-23 18:07:28
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 23 Feb 2010 17:30:50 +0000, Gonzo napisał(a):

    > Z funduszami jest tak, ze za Twoja kase bedzie placony prezes, jego zus,
    > samochod, sprzataczki, jej zus, kochanki, wynajem biura, reklamy w tv,
    > zysk udzialowcow, a na koncu jak cos zostanie to Ty.

    Gdzieś jest inaczej? Są jakieś bezprowizyjne instrumenty finansowe?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2010-02-23 18:11:37
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Kapsel wrote:
    > Gdzieś jest inaczej? Są jakieś bezprowizyjne instrumenty finansowe?
    O... sprzedawca fundow sie odezwal :-)

  • 7. Data: 2010-02-23 19:40:37
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 23 Feb 2010 18:11:37 +0000, Gonzo napisał(a):

    > O... sprzedawca fundow sie odezwal :-)

    Oj, tak specjalnie zaczepnie piszę, żeby wiedzę wyciągnąć ;)
    Interesuję się inwestowaniem od paru miesięcy i w zasadzie gdzie się nie
    obrócić to są prowizje, a na koniec jeszcze na koniec belka. Fundusze nie
    brylują pod kątem wysokości samych prowizji, ale besztanie ich za to że ją
    pobierają jest IMO trochę infantylne.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2010-02-24 09:22:54
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Feb 23, 2:07 pm, "marek" <m...@N...pl> wrote:
> [...]
    _n#9g02mG7!__...__END_MASK_i?a63jfAD$z__@c10g2000vbr
    .googlegroups.com...

    > hsbc.co.uk ? Maja jakies instrumenty pochodne do indeksu gieldy? Ale to
    > chyba nie polskiej gieldy?>fundusze odzwierciedlaj to co si dzieje z
    >
    > gdzie mozna na tym grac?

    Pochodne ;/ miałem na myśli trend wzrostowy :D. Obligacje USD miał
    kiedyś np. Uni. Na przełomie poprzedniego roku dało się nawet dobrze
    zarobić. Generalnie mnie wkurza w funduszach mała płynność trudno
    łapać mniejsze doły i góry ;d. Średnia długoterminowa jest kiepska.
    Jak ma się fuksa i trochę rozumu to da się kupić tanio i sprzedać z
    założonym zyskiem, większość ludków jednak traktuje to jak inwestycję
    długoterminową i patrzą jak jednostki tracą wartość ;d prawie jak z
    naszymi emeryturami z OFE.

  • 9. Data: 2010-02-24 10:14:58
    Temat: [FUT]Re: strategia inwestowania w fundusze
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.02.2010 10:22), Pr0NET wrote:
> [...]
    > założonym zyskiem, większość ludków jednak traktuje to jak inwestycję
    > długoterminową i patrzą jak jednostki tracą wartość ;d prawie jak z

    Tak na chłopski rozum - fundusz jest po to żebyś ty komuś płacił za to
    że on łapie za ciebie te "mniejsze doły i góry".

    Jak chcesz sam łapać - to chyba giełda jest odpowiedniejsza.

    p. m.

  • 10. Data: 2010-02-24 10:36:59
    Temat: Re: [FUT]Re: strategia inwestowania w fundusze
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    mvoicem wrote:

    > (24.02.2010 10:22), Pr0NET wrote:
    > [...]Generalnie mnie wkurza w funduszach mała płynność trudno
    >
    > Tak na chłopski rozum - fundusz jest po to żebyś ty komuś płacił za to
    > że on łapie za ciebie te "mniejsze doły i góry".

    Skąd Ci przyszło do głowy, ze fundusz będzie łapał za Ciebie górki i dołki?
    Czytałeś statut jakiegoś funduszu akcji? Fundusz akcji musi trzymać 90%
    pieniędzy w akcjach czy rośnie czy spada. Fundusz pieniężny trzyma 90% na
    lokatach. Nikt nie ma oczekiwań żeby fundusz pieniężny przyniósł 50%
    rocznie. Występuje jakaś powszechna schizofrenia w myśleniu o funduszach.
    Fundusz akcji ma przynieść 50% rocznie i nie może być na minusie bo wtedy to
    złodziejstwo zaś fundusz pieniężny jak przyniesie 4% rocznie to jest
    wszystko w porządku. Jest pytanie po co powstają fundusze akcji? Odpowiedź
    jest jedna. Po to by zarobili właściciele, jak w każdym przedsięwzięciu.
    Trzyma się to kupy bo jest popyt na tego rodzaju usługi. Dlaczego jest
    popyt? Tego nie wiem. Nie ma na świecie organizacji ani osoby, która za 5%
    wpisowego i 5% rocznie od aktywów zarządzałaby aktywnie portfelem.
    Oczekiwanie tego od funduszu jest mało rozsądne oględnie mówiąc.