  • 1. Data: 2010-02-23 09:27:33
    Temat: Pomożecie ?.
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    JAK DOBRZE NIE MIEĆ EURO, KTÓRE CORAZ BARDZIEJ "PACHNIE INACZEJ"
    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=737

    "[...] Już chciałem napisać: "a nie mówiłem, że to dobrze, że nie jesteśmy w
    euro", bo nie będziemy musieli brać udziału w tej "zrzutce" (zwłaszcza, że
    po niej będą musiały pójść następne - jeszcze większe) ale dziś czytam, że .
    "w niemieckich kręgach politycznych pojawił się pomysł na ratowanie strefy
    euro i rozszerzenie jej o "zdrowsze" kraje Europy Środkowej i Wschodniej" A
    takim krajem jest Polska! Ale jest nim nie dzięki jakimś szczególnym
    osiągnięciom jej premiera, czy "Najlepszego Ministra Finansów w Europie",
    czy nawet dzięki zbiorowej mądrości całego rządu, tylko dzięki ciężkiej
    pracy milionów Polaków i dzięki temu, że nie mają oni, na razie, tego
    wątpliwego szczęścia, żeby mieć euro! [...]

    [...] Bo stwierdzenie Sorosa, że przyszłość euro stoi pod znakiem zapytania
    w przypadku niepewności co do przyszłości Grecji, jest de faco dla polityków
    europejskich zakochanych w euro wezwaniem do ratowania Grecji w imię
    ratowania euro i w konsekwencji wynagrodzenia dla Goldmana.[...]".

    No to co panowie, w imię przyjmowania EURO robimy zrzutę na Grecję i Goldman
    Sachs?.

    Goldman Sachs pomógł Grecji ukryć długi przed UE
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Goldman-Sachs-pomogl
    -Grecji-ukryc-dlugi-przed-UE-2093007.html

    "[...] Dzięki temu Grecja została dopuszczona do strefy euro. Dziś wszyscy z
    wyjątkiem bankierów Goldmana tego żałują.
    Według gazety transakcje, które pomógł zaaranżować Goldman Sachs, umożliwiły
    redukcję długów Grecji (przynajmniej na papierze wysłanym do Brukseli) o
    kilka miliardów euro. "New York Times", powołując się na anonimowych
    bankierów pisze, że grecki dług potajemnie zamieniono na swoiste transakcje
    swapowe, w ramach których w zamian za gotówkę rząd Grecji zrzekał się
    kilkuletnich przyszłych wpływów parapodatkowych (chodzi o dochody czerpane z
    lotnisk, autostrad i tamtejszego lotto). Według informacji NYT Goldman Sachs
    na prowizjach od transakcji z roku 2001 miał zarobić 300 mln $. [...]"

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2010-02-23 10:07:58
    Temat: Re: Pomożecie ?
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Jak można wywnioskować z art. R.Gwiazdowskiego Polska ma dużo szczęścia bo
    póki co nie jest w strefie EURO.
    Nie wspomniał ani słowem, że Anglia która nie przyjęła EURO ma ogromne
    problemy budżetowe.
    Nie wspomniał też, że do tej pory Polska na przystąpieniu do UE zyskała 20 mld
    EUR na czysto.

  • 3. Data: 2010-02-23 10:23:12
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > problemy budżetowe.
    > Nie wspomniał też, że do tej pory Polska na przystąpieniu do UE zyskała 20

    Zaraz je będzie trzeba będzie ładnie oddać Szwabom pod pretekstem niesienia
    pomocy Grekom i innnym "narodom europejskim"...:

    http://plockaprawica.net/print.php?type=N&item_id=33
    82

    "[...] Na razie wiadomo tylko, że banki niemieckie ulokowały w obligacjach
    czterech wysoko zadłużonych krajów ponad 0,5 bln dol. Od Greków kupiły
    obligacje za 43 mld euro, od Portugalii za 47 mld, a od Irlandii aż za 193
    mld dol., od Hiszpanii jeszcze więcej - 240 mld. [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2010-02-23 10:32:42
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > obligacje za 43 mld euro, od Portugalii za 47 mld, a od Irlandii aż za 193
    > mld dol., od Hiszpanii jeszcze więcej - 240 mld. [...]".

    I złolżymy się na Szkopów wszyscy ładnie, wspólnie :

    JAK DOBRZE NIE MIEĆ EURO, KTÓRE CORAZ BARDZIEJ "PACHNIE INACZEJ"
    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=737

    "[...] Wczoraj (21.02) znalazłem w sieci informację, że zdaniem sobotniego
    (20.02) Der Spigel, powołującego się na źródła w niemieckim Ministerstwie
    Finansów "kraje używające euro zapewnią Grecji pomoc w wysokości od 20 do 25
    miliardów euro"
    Cytując "wstępne rozważania" niemieckiego MF, Spigel napisał, że "udział w
    pomocy finansowej dla Grecji będzie obliczany na podstawie proporcji
    kapitału, który każdy z krajów posiada w Europejskim Banku Centralnym.
    [...] "

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 5. Data: 2010-02-23 13:24:28
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Czy wiesz jaka jest wysokość długu publicznego USA?
    Zbliża się szybkimi krokami do 100% PKB i wynosi, o ile dobrze pamiętam ok.
    12 bilionów USD.
    USA zbankrutowały by szybko gdyby inne kraje przestały kupować obligacje
    skarbowe tego kraju.

    p.s. Piszę to dlatego, że robi się z igły (czyli z problemów Grecji) widły a
    pomija się milczeniem prawdziwy problem jakim jest gigantyczny i wciąż szybko
    rosnący dług publiczny USA.
    A swego czasu UPR domagała się aby Polska nie wstępowała do UE tylko do NAFTA.
    Ładnie byśmy teraz wyglądali !!!

  • 6. Data: 2010-02-23 14:12:09
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik " XXL" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szybko
    > rosnący dług publiczny USA.
    > A swego czasu UPR domagała się aby Polska nie wstępowała do UE tylko do

    Ale tez swego czasu zadala aby wpisac do konstytucji zakaz dla rzadu
    uchwalania budzetu z deficytem!!!
    I ladnie teraz przez brak tego wygladamy!!

  • 7. Data: 2010-02-24 08:15:53
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Wiem, że konstytucyjny zakaz uchwalania budżetu z deficytem był jednym z
    punktów programu UPR.
    Na pozór postulat ten wydaje się jak najbardziej słuszny ale....to tylko teoria.

    Nawet gdyby zrobić taki zapis w konstytucji to byłby to zapis martwy.
    Każdy rząd działający w systemie demokratycznym znajduje się pod ogromną
    presją opinii publicznej.
    A przeciętnego obywatela albo gospodynię domową kompletnie nie interesuje jaki
    jest dług publiczny Polski albo deficyt budżetowy.
    Ludzie mają to gdzieś bo interesuje ich głównie budżet domowy a nie budżet
    państwa.

    Było tutaj mówione już wielokrotnie, że program UPR choć wydaje się bardzo
    pragmatyczny jest w rzeczywistości jedną wielką fikcją bo funkcjonuje
    wyłącznie w publicystyce i felietonach Korwina-Mikke, Michalkiewicza i innych.

    Ma swoich zagorzałych zwolenników jak Endriu czy niżej podpisany dwadzieścia
    lat temu, ale poparcie społeczne dla tak radykalnego programu nie przekracza 1%.
    To po prostu polityczny folklor i tak pozostanie choćby Endriu codziennie
    zamieszczał felietony S.Michalkiewicza, R.Gwiazdowskiego itp.

  • 8. Data: 2010-02-24 09:38:14
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > Endriu codziennie zamieszczał felietony S.Michalkiewicza, R.Gwiazdowskiego

    Ekonomiczna słuszność rozwiązań, a poparcie dla tych rozwiązań to dwie różne
    sprawy. W Polsce zdarzały się sytuacje, że posłowie przez głosowanie
    ustalali jakie są fakty. Gdyby brak deficytu był zapisany w konstytucji to
    musiałby mieć odpowiednie poparcie społeczne. Poparcie dużej większości
    aktywnych wyborców. Argument o braku zrozumienia czy zainteresowania upada
    wtedy. Problem UPR to nie szkodliwe postulaty tylko brak wskazania
    akceptowalnej ścieżki dojścia do słusznych rozwiązań oraz zrozumiałe
    wykazanie przewagi proponowanych rozwiązań nad istniejącymi. Dobrym
    przykładem są opinie o euro. Z opinii przeciwnych przyjęcia euro w Polsce
    jednoznacznie wynika, ze gdyby każde polskie województwo miało swoją walutę
    to byłoby dużo lepiej, a jeszcze lepiej by było gdyby każda gmina miała
    swoją walutę. Wspólna waluta na jakimś obszarze to wzrost cen, blokada
    konkurencji i wykorzystywanie jednych przez drugich. Oczywistym jest, że
    jeżeli to prawda, wystarczy wprowadzić waluty wojewódzkie by obniżyć ceny w
    Polsce, odblokować konkurencyjność i itd. Wystarczy się zastanowić kto
    zarabia gdy jest dużo walut i kto zarabia gdy jest jedna waluta. Następnie
    kto jest lepiej zorganizowany logistycznie i finansowo do obrony własnego
    stanowiska. No i na koniec w której z tych grup jest każdy z nas. Np
    utrzymujący się z handlu walutami będą za tym by każda ulica miała swoją
    walutę. Nie ma takich rozwiązań ekonomicznych na których wszyscy tracą albo
    wszyscy zarabiają. Zawsze są przeciwstawne grupy interesów. Wystarczy umieć
    dobrze określić własną przynależność. Podobnie jest z deficytem. Jest duża
    grupa, która zarabia na tym, że jest deficyt i inna, która na tym traci.
    Teraz deficyt jest, bo ta pierwsza ma wyraźną przewagę polityczną i
    logistyczną. Ja chciałbym by deficytu nie było bo muszę płacić za obsługę
    długu, a nic nie mam i nie miałem z samego długi i jego obsługi. Ale wszyscy
    żyjący z budżetu państwa i posiadacze obligacji państwowych są odmiennego
    zdania. Teraz to bardziej wpływowa grupa obywateli, od tej do której ja
    należę. Ekonomia to nie religia, w ekonomii nie ma jedynie słusznych prawd
    objawionych.

  • 9. Data: 2010-02-24 15:02:07
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

    XXL <d...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > To po prostu polityczny folklor i tak pozostanie choćby Endriu codziennie
    > zamieszczał felietony S.Michalkiewicza, R.Gwiazdowskiego itp

    A ten sondaż widziałeś?

    http://polskie-partie-polityczne.appspot.com/

    Zeby zobaczyć wyniki musisz zagłosować (pal sześć, że pogorszysz sprawę,
    korzyścią jest to, że się trochę wyedukujesz i przestaniesz pisać bzdury).
    Tu twoja Platforma wygląda folklorowato. Wierzę, że taka właśnie jest
    rzeczywistość, a nie wirtualne sondaże, którymi jesteśmy codziennie karmieni
    (co ciekawe - Rzepa nie odbiega za daleko od poprawnych politycznie
    sondaży). Daje do myślenia.

    pozdrawiam

    kc

  • 10. Data: 2010-02-24 15:43:54
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

    kc <k...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    >Daje do myślenia.

    Muszę rozwinąć, bo może nie wszystkim daje. Gramy w jednej drużynie, wy
    atakujecie, wy się bronicie - mówi kapitan. Quiz dla myślących - kim jest
    kapitan drużyny?

    kc