  • 1. Data: 2015-02-19 23:07:23
    Temat: FLOTA
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Temat może specjalnie nie związany z grupa bankową,
    ale z ciekawości zapytam jaką prowizje może czesać od Orlenu firma
    lizingowa
    (rząd wielkości) wciskając lizingobiorcom przy umowie kartę paliwową floty ?

    Dla mnie to bezsens skoro mogę płacić kk z cofką 1% i jeszcze mieć
    'grace period'
    dlatego pytam z czystej ciekawości, no bo przecież obsługa tego ich kosztuje
    - choćby co miesięczne sporządzenie i wysłanie faktury do klienta
    a charytatywnie na bank nie działają ;)

    Pozdro

  • 2. Data: 2015-02-20 08:10:19
    Temat: Re: FLOTA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2015 23:07:23 +0100, Waldek napisał(a):
> [...]
    > lizingowa
    > (rząd wielkości) wciskając lizingobiorcom przy umowie kartę paliwową floty ?

    Patrzac na roznice cen miedzy stacjami ... nawet z 5% byloby do
    ugryzienia :-)
    Ale sa miejsca gdzie i Orlen musi zejsc z ceny, wiec moze mniej.
    A nawet te tanie stacje zarabiaja, wiec dla hurtowego odbiorcy jest
    dodatkowy upust :-)

    Tylko zobacz ze przez 100 tys km spalisz paliwa za jakies 40 tys zl
    ... cena podobna jak tanszego samochodu, wiec nawet 2% to istotny zysk
    dla "kredytodawcy"

    > Dla mnie to bezsens skoro mogę płacić kk z cofką 1% i jeszcze mieć
    > 'grace period'

    Ale tu tez masz tez "grace period" ?
    Poza tym myslisz chyba o sobie, przy zatrudnianiu pracownikow sprawa
    troche inaczej wyglada.

    > dlatego pytam z czystej ciekawości, no bo przecież obsługa tego ich kosztuje
    > - choćby co miesięczne sporządzenie i wysłanie faktury do klienta
    > a charytatywnie na bank nie działają ;)

    Tzn biora to na wlasna flote ?

    No coz, komputery to licza, koszta niezbyt duze, tylko leasing
    programu kosztuje :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-02-20 09:02:41
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    > Ale tu tez masz tez "grace period" ?

    Slusznie - zbiorcza faktura za paliwo raz w miesiacu
    wiec mozna to traktowac jako grace period ;)

    > Tzn biora to na wlasna flote ?

    Tak - na flote firmy lizingujacej
    uzytkownik koncowy dostaje karte z pinem
    i .... dodatkowa f-re raz w miesiacu od firmy lizingowej ;)

    - no jesli sa w stanie wyrwac 3-5 % od Orlenu, to nie dziwi mnie ze wciskaja na
    siłe ;)

    > No coz, komputery to licza, koszta niezbyt duze, tylko leasing
    > programu kosztuje :-)

    Ano jak to mowia - nie ma nic za darmo
    - co najwyzej zyski sa bardziej lub mniej "zakamuflowane" ;)

    Pozdro

  • 4. Data: 2015-02-20 11:15:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości

> [...]
    >i .... dodatkowa f-re raz w miesiacu od firmy lizingowej ;)

    >- no jesli sa w stanie wyrwac 3-5 % od Orlenu, to nie dziwi mnie ze

    Jak pisalem - sumaryczna kwota obrotu moze byc porownywalna z cena
    pojazdu.

    A wtedy nawet 1% istotnie podnosi zysk firmy ... kredytowej w sumie.

    A w sumie nie kosztuje ich to tak duzo. Faktury i tak wysylaja.

    A im wiecej wcisna, tym wieksza prowizje moga wycisnac :-)

    A zmian jakis w prawie nie bylo ?
    Moze teraz paliwo do nie swojego samochodu juz nie jest kosztem ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-02-20 14:28:29
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    > A zmian jakis w prawie nie bylo ?
    > Moze teraz paliwo do nie swojego samochodu juz nie jest kosztem ? :-)

    No .... nic mi na ten temat nie wiadomo
    ale moze trza by podszepnąć słówko gryzoniowi ? - ROTFL

    - jak pamietam ostatnio tylko było dość głosno
    na temat korzystania z aut sluzb. przez pracownikow
    i zryczałtowanej daninie z tym zwiazanej

    Pozdro