  • 1. Data: 2009-06-18 06:59:37
    Temat: Eurobank - podatek od odsetek inaczej...
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witam,

    Tak się zastanawiam, oszczędzamy na kontach z kapitalizacją dzienną,
    codziennie odsetki przelewamy na konto główne i co dalej - przecież w
    pewnym momencie dopadnie nas Belka na tym koncie, czy innym. A więc co
    - częste przelewy np. do mbanku na ekonto, gdzie oprocentowanie = 0?

    Michał

  • 2. Data: 2009-06-18 07:03:34
    Temat: Re: Eurobank - podatek od odsetek inaczej...
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Cze, 08:59, mic49 <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > pewnym momencie dopadnie nas Belka na tym koncie, czy innym. A więc co
    > - częste przelewy np. do mbanku na ekonto, gdzie oprocentowanie = 0?

    A nie lepiej do Aliora gdzie wyciagasz ponad 4% bez belki i masz
    dzienna kapitalizacje? :)
    Eurobank + Alior - i tu i tu kasa zarabia bez belki.

    Lepsze chyba to niz dac kase komus na 0%.

  • 3. Data: 2009-06-18 07:29:34
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    > A nie lepiej do Aliora gdzie wyciagasz ponad 4% bez belki i masz
    > dzienna kapitalizacje? :)
    > Eurobank + Alior - i tu i tu kasa zarabia bez belki.
    >
    > Lepsze chyba to niz dac kase komus na 0%.

    Wiesz, mnożenie kont nei jest dobrym pomysłem.

    Ale traktuję tę dyskusję czysto teoretycznie, co zrobić z zarobionymi
    pieniędzmy w Eurobanku na 6.06 procent netto. Trzymanie tego gdzie
    indziej po pewnym czasie i tak nie ma sensu, bo przecież w końcu
    będzie "obelkowione".

    W sumie to mam kredyt, więc może co tydzień - przelew na konto
    kredytowe? Tu Belka na pewno mnie już nie dopadnie i faktycznie będą
    to te pieniądze, które zarobiłem.

    Michał

  • 4. Data: 2009-06-18 07:38:59
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 18 Cze, 09:29, mic49 <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > pieniędzmy w Eurobanku na 6.06 procent netto. Trzymanie tego gdzie
    > indziej po pewnym czasie i tak nie ma sensu, bo przecież w końcu

    Ja robię tak, że na RO trzymam maksymalną kwotę, która pozwala
    zarabiać bez belki, następnie odsetki zleceniem stałym przelewam na
    KO.
    Następnie z KO otwieram lokatę 7 dniową oprocentowaną 6% - bez belki.
    Takich lokat można mieć dowolną ilość, a do kwoty około 2160 zł są
    także bezbelkowe. Mogą się same przedłużać, z odsetek można robić
    kolejne lokaty itd. Żyć nie umierać do czasu zmiany oprocentowania :)
    Wtedy kalkulacje będzie trzeba robić od nowa.

  • 5. Data: 2009-06-18 08:15:14
    Od: lichy <b...@w...pl>

    W dniu 2009-06-18 09:38, Tomek z Wawy pisze:

> [...]
    > kolejne lokaty itd. Żyć nie umierać do czasu zmiany oprocentowania :)
    > Wtedy kalkulacje będzie trzeba robić od nowa.

    Tam można mieć chyba 5 RO? Każdy jest traktowany osobno? Bo jeżeli tak
    to nie rozumiem tego przelewania. Na każdym można 15kzł trzymać, więc
    chyba musiałbym mieć 5 RO na full, to wtedy może by mi się chciało
    jeszcze z odbelkowaniem odsetek bawić ;)

    Pozdr!
    lichy

  • 6. Data: 2009-06-18 08:38:24
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 10:15:14 +0200, lichy napisał(a):

> [...]
    > chyba musiałbym mieć 5 RO na full, to wtedy może by mi się chciało
    > jeszcze z odbelkowaniem odsetek bawić ;)

    No właśnie. 5 x RO (na każdym można mieć około 15k) i do tego jeszcze ROR
    - ile Wy macie tych zaskórniaków ;)

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-06-18 10:02:48
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 18 Cze, 10:15, lichy <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > chyba musiałbym mieć 5 RO na full, to wtedy może by mi się chciało
    > jeszcze z odbelkowaniem odsetek bawić ;)

    Tak, można mieć 5 RO. Na każdym trzymam co do grosza dokładnie tyle by
    po zaokrągleniu mieć dokładnie 2,49 odsetek. Dzięki temu
    oprocentowanie jest wyższe niż 6,06% :) A przelewam zleceniem, bo
    pozostałe odsetki od razu trafiają na konto oprocentowane 5,05%, a po
    chwili na lokatę 6% (nie opłaca się ich trzymać dalej na RO, bo nie
    procentują wcale /zaokrąglenia/). Całkiem fajnie to działa wszystko
    razem i zajmuje mi czas tylko raz na 7 dni na dołożenie do lokaty tego
    co się uzbierało przez tydzień.

    Powiem tak, kiedyś w BZWBK ludzie otwierali po ileś set lokat po 200
    zł czy coś koło tego żeby ominąć belkę - zabawa w EuroBanku jest
    prostsza ;)

  • 8. Data: 2009-06-18 10:39:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 03:02:48 -0700, Tomek z Wawy napisał(a):

    > Powiem tak, kiedyś w BZWBK ludzie otwierali po ileś set lokat po 200 zł
    > czy coś koło tego żeby ominąć belkę - zabawa w EuroBanku jest prostsza
    > ;)

    No na pewno prostsza, tylko trzeba mieć jeszcze tyle aby wypełnić na maxa
    te 5 RO ;)

    Xenocide

  • 9. Data: 2009-06-18 15:01:53
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >pewnym momencie dopadnie nas Belka na tym koncie, czy innym. A więc co
    >- częste przelewy np. do mbanku na ekonto, gdzie oprocentowanie = 0?

    Ja nie rozumiem chyba. Przecież Belka dopadnie Cię od odsetek na danym
    koncie, a nie od tego, co wcześniej zarobiłeś na kontach z dzienną
    kapitalizacją. Więc o co chodzi? Lepiej mieć oprocentowanie 0 (bo Belka nie
    dopadnie) niż oprocentowanie 5,05% z Belką?
    A.

  • 10. Data: 2009-06-18 15:40:37
    Od: " " <u...@N...gazeta.pl>

    mic49 <m...@i...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Tak się zastanawiam, oszczędzamy na kontach z kapitalizacją dzienną
    > ,
    > codziennie odsetki przelewamy na konto główne

    Trochę to masochizm, nie wygodniej ustawić na każdym z oszczędnościowych
    kilkadziesiąt PLN mniej niż 15kPLN i odsetki przelewać raz na
    tydzień/miesiąc?

    > i co dalej - przecież w
    > pewnym momencie dopadnie nas Belka na tym koncie, czy innym. A więc co
    > - częste przelewy np. do mbanku na ekonto, gdzie oprocentowanie = 0?

    A to już zupełnie nie ma sensu, lepiej zostawić na online bo 5,05% - belka i
    tak przynosi większy zysk niż 0%.

    pozdrawiam