  • 1. Data: 2009-06-17 18:20:14
    Temat: kredyt na remont mieszkania
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...pl.zx>

    Witam serdecznie,

    Wiem, że temat był wałkowany ale jakoś wątki szybko umierały w tym
    temacie i nie było wiele konkretnych informacji. Jaką formę kredytu
    wybrać na remont mieszkania? Pewnie było by to coś w okolicach 50-60k
    złotych. Może nieco mniej. Mieszkanie własne, bez księgi wieczystej
    (jeszcze).

    Niestety, potrzebowałbym środków w miarę w jednym kawałku, a nie w
    transzach. Kredyt hipoteczny bądź pożyczka hipoteczna wchodzi w grę,
    tylko kto teraz na rynku udziela czegoś w miarę rozsądnego, dla dość
    niskich kwot? Okres kredytowania to max 10 lat. Fajnie, jakby ilość
    ograniczeń i formalności była jak najmniejsza (np. informacje o postępie
    prac, faktury za materiały itp. itd.)

    Czy lepiej postarać się o jakieś większe limity na KK i kredyt
    odnawialny i tak próbować? Wolałbym jednak płacić konkretne, stałe raty
    i już....

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-06-18 09:36:40
    Temat: Re: kredyt na remont mieszkania
    Od: "michal_sz" <michas007@WYTNIJ_TOgazeta.pl>

    Najtaniej remont sfinansujesz kredytem hipotecznym. Banków do wyboru sporo. Co do
    udokumentowania przeprowadzonych prac remontowych banki mają różne wymagania -
    dokumentacja zdjęciowa lub przedstawienie rachunków/faktur (np. na 50%).

  • 3. Data: 2009-06-18 12:05:36
    Od: Ra <a...@a...com>

    Tomek Głowacki pisze:
> [...]
    >
    > Czy lepiej postarać się o jakieś większe limity na KK i kredyt
    > odnawialny i tak próbować? Wolałbym jednak płacić konkretne, stałe raty

    Najtaniej do kredyt hipoteczny, pożyczka jest już dość droga
    Możesz też starać się o refinansowanie poniesionych wydatków, faktury
    czy zdjęcia musisz mieć bank zabezpiecza się żeby nie traktować tego
    jako tani kredyt konsumpcyjny. Kiedyś dobre oferty miało mille

  • 4. Data: 2009-06-18 13:34:46
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...pl.zx>

    Ra pisze:

> [...]
    > czy zdjęcia musisz mieć bank zabezpiecza się żeby nie traktować tego
    > jako tani kredyt konsumpcyjny. Kiedyś dobre oferty miało mille

    Ok, ale czy wtedy nie jest to trochę skórka za wyprawkę (kredyt 50k
    zabezpieczony mieszkaniem za 400k ;) ) i zbyt dużo ograniczeń jakie ta
    forma narzuca? Chciałbym z tych pieniędzy sfinansować remont ale też i
    adaptację pomieszczeń (meble, sprzęt elektroniczny).

    Dlatego zastanawiam się, czy faktycznie wyjdzie aż tak dużo taniej
    kredyt hipoteczny, jeśli uwzględnię wszelkie niedogodności, konieczność
    założenia księgi wieczystej itp. itd.

    Co do faktur, zdjęć - jasne, faktycznie tego nie uniknę.

    Pozdr,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-06-18 14:11:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <t...@t...pl.zx> napisał w
    wiadomości news:h1dfpl$5l9$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > założenia księgi wieczystej itp. itd.
    >
    > Co do faktur, zdjęć - jasne, faktycznie tego nie uniknę.

    Chyba nie zrozumiałes:
    Weżmiesz kredyt hipoteczny będzie taniej ale zdjęcia , faktury itp
    Wezmiesz pożyczkę hipoteczną- zapłacisz drożej ale nikt nie zapyta na co
    kasa itp
    Księgę w obu przypadkach musisz założyć i hipoteke ustanowić
    A 40-50tys możesz również dostać bez hipoteki- jak masz wysokie stabilne
    dochody to dostaniesz na 13-16% ale na max 5 lat. To bedzie najszybsze ale
    najdroższe rozwiązanie.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-06-18 15:16:16
    Od: Ra <a...@a...com>

    Tomek Głowacki pisze:

> [...]
    > forma narzuca? Chciałbym z tych pieniędzy sfinansować remont ale też i
    > adaptację pomieszczeń (meble, sprzęt elektroniczny).
    kredytu na to nie weźmiesz

    > Dlatego zastanawiam się, czy faktycznie wyjdzie aż tak dużo taniej
    > kredyt hipoteczny, jeśli uwzględnię wszelkie niedogodności, konieczność
    > założenia księgi wieczystej itp. itd.
    przecież formalności są te same, musisz iść do oddziału po konkrety albo
    na forum gazety siedzi masa pośredników to ci dadzą więcej szczegółów
    Powiem tak za dobrych czasów kolega brał pożyczkę w chf na 6% gdzie
    kredyty były na 3%. A ko w pln na 9-10%.

    > Co do faktur, zdjęć - jasne, faktycznie tego nie uniknę.

    Przy pożyczce możesz tego uniknać bo cel jest dowolny. Przy kredycie
    bank zakłada że "elementy stałe" podwyższą wartość mieszkania i chce na
    to dowodów