  • 1. Data: 2013-07-24 20:05:41
    Temat: Eurasy - kantor, net, czy przewalutowanie?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Ehlo!
    No i mnie dopadł urlop. Na który muszę kupić trochę (jakieś 1-1,5k)
    euro. Jako że nie mam doświadczenia w tej branży, odwołuję się do
    Grupowej Mądrości: gdzie najlepiej (czytaj: szybko, solidnie, w dobrej
    cenie) dokonać zakupu? Czy po prostu wybrać jakiś kantor (z dobrym
    przelicznikiem), czy przy takich drobnych kwotach nie bujać się z
    kantorem i kupić w banku, czy może przez sieć - jeżeli tak, to w jakimś
    specjalnym e-kantorze? Czy np. może przewalutować w Aliorze i wypłacić
    sobie to w kasie?
    Acha, oczywiście chodzi o otrzymanie gotówki...
    Proszę o wskazówki i praktyczne porady
    pwz

  • 2. Data: 2013-07-24 21:38:41
    Temat: Re: Eurasy - kantor, net, czy przewalutowanie?
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > Proszę o wskazówki i praktyczne porady

    Nie wiem, jak kantory internetowe, ale pamietam, ze w Krakowie na Slawkowskiej byl
    normalny kantor ze spreadem 1 grosz niezaleznie od wymienianej sumy. Kawalek dalej
    byly ze dwa kantory ze spreadem dwa grosze. Jesli ktos nie ma pootwieranych kont
    pozwalajacych na korzystanie z kantorow on-line, to tradycyjne kantory wcale nie sa
    tak daleko w tyle. Do tego IMHO bardzo dobra oferta sprzedazy euro w bankomatach
    Euronetu w wojewodztwie mazowieckim.

  • 3. Data: 2013-07-24 23:51:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 24 Jul 2013 20:05:41 +0200, pwz napisał(a):

    > Ehlo!
    > No i mnie dopadł urlop. Na który muszę kupić trochę (jakieś 1-1,5k)
    > euro. (...)

    Skoro wspominasz o Aliorze to skorzystaj z jego kantoru. Jak założysz
    konto i weźmiesz kartę to jedną wypłatę masz w miesiącu gratis, więc
    zawsze jest w razie W plan B ;)

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2013-07-25 08:39:21
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Skoro wspominasz o Aliorze to skorzystaj z jego kantoru. Jak założysz
    > konto i weźmiesz kartę to jedną wypłatę masz w miesiącu gratis, więc
    > zawsze jest w razie W plan B ;)

    No i po takiej wyplacie karta staje sie darmowa -
    - za nieuzyta w ciagu 6 miesiecy od wydania placi sie
    (chyba 15zl jednorazowo...).

  • 5. Data: 2013-07-25 09:02:16
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > No i mnie dopadł urlop. Na który muszę kupić trochę (jakieś 1-1,5k)

    Policz (o ile nikt nie zrobi tu tego za Ciebie :) -
    - zobacz jaki kurs ma standardowy kantor, jaki alior kantor,
    jaki euronet a jaki np. walutomat (i jakie ma ew. oplaty za przelew).
    Policz (uwzgledniajac ew. oplaty), porownaj i podziel sie z nami :).

    Przy tej kwocie szalu nie bedzie, wiec jesli 100-150zl*
    nie robi dla Ciebie roznicy to bierz co popadnie.

    *100-150zl - zakladajac roznice 10gr. (na 1EUR),
    jaka to roznice czesto widze miedzy kantorem aliorowym
    a tym blisko domu.

    Jesli masz przynajmniej tydzien czasu do wyjazdu
    i masz blisko aliora, to zaloz alior kantor od razu zamawiajac karte.
    (uwaga: czekalem na karte ze 2 tygodnie :/)
    Jakby co moj aliorowo kantorowy kod
    rekomendacyjny / promocyjny: 3FNKV4X593C7.

    I sie ciesz, ze EUR spadlo w ostatnich 2 tygodniach
    o 10-15 groszy - czuj sie jakbys juz zaoszczedzil 200zl :).

  • 6. Data: 2013-07-25 09:07:41
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Jesli masz przynajmniej tydzien czasu do wyjazdu
    > i masz blisko aliora, to zaloz alior kantor od razu zamawiajac karte.

    I mala, ale istotna uwaga:
    alior kantor "spi" w weekendy,
    tzn. spready "dziwnie" wzrastaja w tym czasie,
    dlatego uzywaj go w dniach pn-pt.

    Zreszta spojrz na wykresy kursow - wnioski latwo wyciagnac.

  • 7. Data: 2013-07-25 09:32:43
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    Może jest już na to za późno dla Ciebie, nie wiem kiedy masz urlop, ale ja stosuję
    tandem:

    * konto walutowe (EUR i USD) w AliorSync. Jest bezpłatne w prowadzeniu, karta również
    za free. Wypłata z bankomatu za granicą 5zł.

    * internetowa platforma wymiany walut: walutomat, kantioria.com, cinkciarz,
    fritzexchange itp. Kursy są na prawdę atrakcyjne (dobrze jest sprawdzić kursy, bo
    liderzy często się zmieniają) a co ważniejsze często wprowadzają promocje pozwalające
    na przewalutowanie po kursie średnim: np ostatnio na kantoria gruperze: 3x500
    jednostek waluty.

    Na wszelki wypadek dobrze mieć zapasową kartę Visa na wypadek gdyby MC nie
    przechodził.

  • 8. Data: 2013-07-25 16:48:59
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-07-24 20:05, pwz pisze:
> [...]
    > sobie to w kasie?
    > Acha, oczywiście chodzi o otrzymanie gotówki...

    Pięknie dziękuję wszystkim w tym wątku za pomoc; dzięki Waszej pomocy
    poradziłem sobie i za dużo kasy nie straciłem (zyskując czas, który bym
    zmarnował na poszukiwania i przeliczenia). xcpy - użyłem kodu
    polecającego, dzięki :-)
    pwz

  • 9. Data: 2013-07-26 01:19:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 25 Jul 2013 00:32:43 -0700 (PDT), az.anonim napisał(a):

    > np ostatnio na kantoria gruperze: 3x500 jednostek waluty.

    Miałbym pewne opory przed korzystaniem z usług firmy nazywającej się
    "kantoria" ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl