  • 1. Data: 2013-07-24 08:58:05
    Temat: Oprocentowanie kredytów
    Od: s...@g...com

    Dzień Dobry,
    Oprocentowanie kredytów składa się w sumie z dwóch rzeczy;
    1.kosztu pieniądza, czyli tego ile bank musi "zapłacić" za pieniądz,
    2.marży banku

    1.Jeśli chodzi o kredyty w PLN to zazwyczaj bazą kosztów jest WIBOR, a najczęściej
    WIBOR3M?
    Czy da się jakoś bezpiecznie oprzeć kredyt o stopę EURIBOR na przykład?
    Jest teraz poniżej 0,5%

    2.Co do marży, to rozumiem, że;
    -im większa kwota kredytu, to marża może być niższa,
    -im większy bank, lepiej zorganizowany, tym marża niższa bo bank ma mniejsze koszty
    własne,
    -im zabezpieczanie mocniejsze i bardziej płynne/zbywalne, tym też niższe ryzyko i
    znowu marża może być niższa?

    Czy jest możliwe uzyskanie teraz kredytu oprocentowanego poniżej 5%(a może poniżej
    4%?), zakładając;
    -kwotę rzędu 1,5-2mln PLN
    -zabezpieczenie nieruchomościami x3?

  • 2. Data: 2013-07-24 09:00:08
    Temat: Re: Oprocentowanie kredytów
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 lipca 2013 08:58:05 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Czy jest możliwe uzyskanie teraz kredytu oprocentowanego poniżej 5%(a może poniżej
    4%?), zakładając;

    > -kwotę rzędu 1,5-2mln PLN
    >
    > -zabezpieczenie nieruchomościami x3?
    Zabezpieczenie to rzecz drugorzedna dla banku. Najwazniejsza jest tzw zdolnośc
    kredytowa.

  • 3. Data: 2013-07-24 12:09:52
    Od: s...@g...com

    > Zabezpieczenie to rzecz drugorzędna dla banku. Najważniejsza jest tzw zdolność
    kredytowa.

    Zdolność kredytowa jest/zapomniałem o tym punkcie w pierwszym poście;
    -ten kredyt ma stanowić po części konsolidację i umożliwić nowe inwestycje.
    -w tej chwili firma na obsługę kredytów wydaje około 250-300tyś rocznie,
    to jest bardzo bezpieczny poziom
    -a nowe inwestycje mają zwiększyć obroty o 40-70%; taka likwidacja wąskiego gardła.

  • 4. Data: 2013-07-24 18:47:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Oprocentowanie kredytów składa się w sumie z dwóch rzeczy;
    >1.kosztu pieniądza, czyli tego ile bank musi "zapłacić" za pieniądz,
    >2.marży banku

    No i dzis czynnik trzeci - oplaty dodatkowe, prowizje, ubezpieczenia.

> [...]
    >a najczęściej WIBOR3M?
    >Czy da się jakoś bezpiecznie oprzeć kredyt o stopę EURIBOR na

    wziac kredyt w Euro ? Ryzykujac ze jutro zlotowka moze byc po 6 zl.

    Tylko ze to sumarycznie wcale nie wychodzi tak rozowo, bo banki przy
    tej okazji kombinuja i obciazaja.
    Chyba ze masz spora produkcje eksportowa i euro bedzie wplywac na
    konto walutowe.

    >2.Co do marży, to rozumiem, że;
    >-im większa kwota kredytu, to marża może być niższa,

    tak co do zasady to niekoniecznie, ale powiedzmy ze im wiekszy kredyt
    tym bardziej klientowi sie oplaca poszukac lepszej marzy.

    >-im większy bank, lepiej zorganizowany, tym marża niższa bo bank ma
    >mniejsze koszty własne,

    Bardzo teoretycznie. Organizacja kosztuje, wielkosc kosztuje, a ryzyko
    kredytowe jest takie same - a straty trzeba z marzy i prowizji pokryc.

    >-im zabezpieczanie mocniejsze i bardziej płynne/zbywalne, tym też
    >niższe ryzyko i znowu marża może być niższa?

    Znow teoretycznie. Bank tez chce zarobic i woli wiecej niz mniej.

    >Czy jest możliwe uzyskanie teraz kredytu oprocentowanego poniżej 5%(a
    >może poniżej 4%?), zakładając;
    >-kwotę rzędu 1,5-2mln PLN
    >-zabezpieczenie nieruchomościami x3?

    I nieruchomosci to niby latwo zbywalne zabezpieczenie ?

    J.

  • 5. Data: 2013-07-24 22:26:02
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    WIBOR3M?
    > Czy da się jakoś bezpiecznie oprzeć kredyt o stopę EURIBOR na przykład?

    Wibor 3m występuje najczęściej, ale można też uzyskać wibor 6 lub 12
    m-cy (dobra opcja jak stopy % zaczną rosnć)

    > 2.Co do marży, to rozumiem, że;
    > -im większa kwota kredytu, to marża może być niższa,
    tak jest dość rzadko, najczęściej marża uzależniona jest od LTV

    > -im większy bank, lepiej zorganizowany, tym marża niższa bo bank ma mniejsze koszty
    własne,
    bzdura, w takim razie w PKO BP wszystko powinno być najtańsze, a
    zdecydowanie nie jest

    najbardziej opłaca się brać kredyty w bankach, które mają aktualnie
    promocję, zwykle trwa ona 1-2 m-ce a klient ma takie warunki np. przez
    30 lat

    > -im zabezpieczanie mocniejsze i bardziej płynne/zbywalne, tym też niższe ryzyko i
    znowu marża może być niższa?
    zabezpieczenia są albo standardowe albo takie, na których bank się nie
    zabezpieczy; nie chodzi o to, że kredyt będzie droższy tylko zwyczajnie
    zabezpieczenie nie zostanie zaakceptowane

    > Czy jest możliwe uzyskanie teraz kredytu oprocentowanego poniżej 5%(a może poniżej
    4%?), zakładając;
    > -kwotę rzędu 1,5-2mln PLN
    > -zabezpieczenie nieruchomościami x3?

    5%? przy wibor rzędu 2,7 to masakryczna oferta, można dostać
    oprocentowanie nawet poniżej 4%

    zabezpieczenie o wartości 3-5 mln będzie mało płynne, może się okazać że
    ceny rynkowa to np. 4 mln a bank przyjmie np. 2,5 mln

    zawodowo zajmuję się kredytami hipotecznymi, gdyby coś było niejasne to
    daj znać

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2013-07-24 22:54:54
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 24 lipca 2013 22:26:02 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    >
    > ceny rynkowa to np. 4 mln a bank przyjmie np. 2,5 mln
    >

    > zawodowo zajmuję się kredytami hipotecznymi, gdyby coś było niejasne to

    Oczywiście, że interesuje mnie to bardziej, bo faktycznie jeśli szansa była by na
    takie oprocentowanie, to było by bardzo dobrze.

  • 7. Data: 2013-07-24 23:13:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Oczywiście, że interesuje mnie to bardziej, bo faktycznie jeśli szansa była by na
    takie oprocentowanie, to było by bardzo dobrze.

    wszystko zależy od konkretnego przypadku...są banki, w których obecnie
    można uzyskać marżę <1,2% czyli po dodaniu wiboru wychodzi 3,9%

    wnioski warto złożyć do 3 banków i po uzyskaniu decyzji negocjować
    warunki, jak bank wie, że klient ma decyzję pozytywną również u
    konkurencji to znacznie łatwiej negocjować niż jak klient złożył tylko 1
    wniosek i ma "nóż na gardle", bo termin zapłaty za nieruchomość się
    zbliża i może stracić zadatek jak w terminie nie wypłaci...

    --
    pozdrawiam
    RobertS