  • 1. Data: 2010-05-25 19:20:27
    Temat: EURO-kołchoz zwala giełdy na całym świecie.
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    Wystarczyło bankructwo jednego małego kraju, żeby ten współczesny
    rubel transferowy zachwiał się w posadach i pociągnął za sobą resztę
    świata. Czy naprawdę warto się pchać do tego "raju" ..?

  • 2. Data: 2010-05-26 05:50:09
    Temat: Re: EURO-kołchoz zwala giełdy na całym świecie.
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 25 May 2010 12:20:27 -0700, szczurwa napisał(a):

    > Wystarczyło bankructwo jednego małego kraju, żeby ten współczesny rubel
    > transferowy zachwiał się w posadach i pociągnął za sobą resztę świata.
    > Czy naprawdę warto się pchać do tego "raju" ..?

    Hmmm to chyba nic takiego, po prostu kolejny powód do zmiany trendu, a GS
    zarabia zarówno na L jaki i S, trzeba wiedzieć tylko kiedy zmienić swoją
    pozycję a jak wiem oni zawsze wiedzą hłe hłe i gdzieś ostatnio czytałem,
    że od początku roku jeszcze ani razu nie umoczyli. Dziwne? Skądże znowu ;)

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2010-05-26 06:40:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 25.05.2010 21:20, szczurwa wrote:
    > Wystarczyło bankructwo jednego małego kraju, żeby ten współczesny
    > rubel transferowy zachwiał się w posadach i pociągnął za sobą resztę
    > świata. Czy naprawdę warto się pchać do tego "raju" ..?

    Tak dla tych, ktorzy maja skleroze:

    Wystarczylo nie-wiadomo-w-zasadzie-co, aby zlotowka zachwiala sie w
    posadach i euro zrobilo skok z 3 zl do 5 zl, i zadne zaklinanie i
    modlitwy obywateli Polski nic tu nie mogly zmienic.

    Wystarczylo bankructwo jednego banku w US&A, zeby ten wspolczesny zelony
    rubel transferowy zachwial sie w posadach i pociagnal za soba reszte swiata.

    Wczesniej, wystarczyl spory atak terrorystyczny w US&A, zeby ten
    wspolczesny zelony rubel transferowy zachwial sie w posadach i pociagnal
    za soba reszte swiata.

    Jeszcze wczesniej, wystarczyl kryzys w Tajlandii, a potem kolejne klocki
    domina w Azji, aby baht, rupia czy peso, nie bedace wspolczesnym rublem
    transferowym, zachwialy sie w posadach i pociagnely za soba reszte swiata.

    Na starcie, euro kosztowalo 0.8 dolara ("wg analitykow, kurs swiadczy o
    fatalnej kondycji euro i zlych prognozach gospodarczych"), aby potem
    kosztowac ~1.5 dolara ("wg analitykow, kurs swiadczy o fatalnej kondycji
    euro i zlych prognozach gospodarczych"), by teraz kosztowac ~1.2 dolara
    ("wg analitykow, kurs swiadczy o fatalnej kondycji euro i zlych
    prognozach gospodarczych").

    A kto zazwyczaj kupuje akcje w srodku "kryzysu" (bo jak wiadomo, kryzysy
    od jakiegos czasu mierzy sie spadkami/wzrostami na gieldach), ten je
    pozniej moze drogo sprzedac...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2010-05-26 11:44:45
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:8...@m...uni-berlin.de...

> [...]
    [...]
    > Jeszcze wczesniej, wystarczyl kryzys w Tajlandii, a potem kolejne klocki

    Oczywiście. :)

    Wszyscy mądrzy ludzie rozumieją, że to nie wina istnienia EUR, tylko jakichś
    niesamowitych i wręcz nieprzewidywalnych zbiegów okoliczności. Takich jak na
    przykład w tym przypadku:

    http://stooq.pl/q/?s=sax&d=20100525&c=1y&t=l&a=ln&b=
    1&r=px50+wig

    Linia niebieska, słowacki SAX (EUR od 2009 roku)
    Linia amarantowa - czeski PX50 (CZK)
    Linia pomarańczowa - polski WIG (PLN)

    Rzeczywiście być może i pojawiły się jakieś przejściowe kłopoty i trudności.
    Ale jak tylko usunięte zostaną do końca ostatnie pozostałości błędów i
    wypaczeń, będzie już całkiem wspaniale. A kto tak nie uważa, i chciałby rękę
    podnosić na wspólną walutę, niech pamięta, że mu się tę rękę utnie! Naprzód
    młodzieży świata!

    :)

  • 5. Data: 2010-05-26 11:59:37
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 26 Maj, 08:40, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Wystarczylo bankructwo jednego banku w US&A, zeby ten wspolczesny zelony
    > rubel transferowy zachwial sie w posadach i pociagnal za soba reszte swiata.

    Jak na razie, to ten zielony "rubel" wyciąga z dołka i eurokołchoz i
    dalekowschodnie "tygrysy". Greenback, we salute you !

    > A kto zazwyczaj kupuje akcje w srodku "kryzysu" (bo jak wiadomo, kryzysy
    > od jakiegos czasu mierzy sie spadkami/wzrostami na gieldach), ten je
    > pozniej moze drogo sprzedac...

    A to prawda.

  • 7. Data: 2010-05-26 12:00:49
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 26.05.2010 13:44, MarekZ wrote:
> [...]
    >
    > http://stooq.pl/q/?s=sax&d=20100525&c=1y&t=l&a=ln&b=
    1&r=px50+wig

    > Linia niebieska, słowacki SAX (EUR od 2009 roku)

    Dorzuc do tego Wegry i Bulgarie, ktore euro nie mialy - im tez sie
    wiedzie ostatnio gorzej na gieldzie i jakos dziwnie podobnie do trendu
    Slowackiego.

    Albo cofnijmy sie 5 lat w tyl:

    http://stooq.pl/q/?s=sax&d=20100525&c=5y&t=l&a=ln&b=
    1&r=px50+wig

    Od 2005 - stagnacja na Slowackiej gieldzie, mimo ze euro nie mieli.
    Spisek panie, spisek!

    W zasadzie to co chciales wykazac?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 6. Data: 2010-05-26 12:00:49
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 26 Maj, 13:44, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > podnosić na wspólną walutę, niech pamięta, że mu się tę rękę utnie! Naprzód

    Amen !

  • 8. Data: 2010-05-26 12:08:13
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 26 Maj, 14:00, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > http://stooq.pl/q/?s=sax&d=20100525&c=5y&t=l&a=ln&b=
    1&r=px50+wig

    > Od 2005 - stagnacja na Slowackiej gieldzie, mimo ze euro nie mieli.
    > Spisek panie, spisek!

    Teraz będzie jeszcze gorzej, bo biedna Slowacja przymusowo uczestniczy
    w zrzutce na bogatych Greków. Ironia i chichot historii..;-)

    Samuel Huntington miał rację, twierdząc, że wszelkie byty oparte
    wyłącznie na dekrecie politycznym a nie faktorze wspólnej tożsamości
    kulturowej skazane są na zagładę.

  • 9. Data: 2010-05-26 12:09:51
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 26.05.2010 14:08, szczurwa wrote:

> [...]
    >
    > Samuel Huntington miał rację, twierdząc, że wszelkie byty oparte
    > wyłącznie na dekrecie politycznym a nie faktorze wspólnej tożsamości

    A tak naprawde, to zobaczymy za 5-15 lat.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 10. Data: 2010-05-26 12:10:54
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 26.05.2010 13:59, szczurwa wrote:

    > Jak na razie, to ten zielony "rubel" wyciąga z dołka i eurokołchoz i
    > dalekowschodnie "tygrysy". Greenback, we salute you !

    A pol roku temu wciagal wszystkich w dolek, i nikt mu nie salutowal.
    Coz, pamiec jest ulotna, i to szybko.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org