  • 1. Data: 2002-05-21 14:02:54
    Temat: Dyspozycja na wypadek smierci
    Od: "minik" <m...@m...net>

    Zlozylem w listopadzie dyspozycje na wypadek smierci w banku A.
    Dzisiaj zlozylem podobna dyspozycje w banku B, aczkolwiek zapomnialem podac
    w oswiadczeniu, ze zlozylem w A.

    Czy ma to jakies znaczenie? Jesli tak to jakie znaczenie i jakie skutki?

  • 2. Data: 2002-05-21 14:09:57
    Temat: Re: Dyspozycja na wypadek smierci
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, May 21, 2002 at 04:02:54PM +0200, minik wrote:

> [...]
    > w oswiadczeniu, ze zlozylem w A.
    >
    > Czy ma to jakies znaczenie? Jesli tak to jakie znaczenie i jakie skutki?

    Rozumiem ze A != B, tak? Nawet pietro wyzej (w sensie ze to nei sa
    oddzialy tego samego banku).

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-05-21 14:16:32
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Rozumiem ze A != B, tak? Nawet pietro wyzej (w sensie ze to nei sa
    > oddzialy tego samego banku).

    To sa 2 rozne banki.

  • 4. Data: 2002-05-21 14:26:17
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, May 21, 2002 at 04:16:32PM +0200, minik wrote:

    > To sa 2 rozne banki.

    To IMO wie widze tutaj zadnego problemu.

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-05-21 15:15:22
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Wojtek Piecek wrote:

    > To IMO wie widze tutaj zadnego problemu.

    a nie bedzie problemu gdy suma obu dyspozycji bedzie wieksza od
    maksymalnej
    kwoty dyspozycji (aktualnie cos kolo 42 kzl)? przeciez ta kwota chyba
    nie jest
    pomyslem banku, wydaje mi sie ze chodzi tu o przepisy spadkowe?

    jesli wskazana w dyspozycji osoba podejmie z obu bankow calosc (42k) to
    w sumie przejmnie 84 k to moze wywolac burze ze strony reszty
    spadkobiercow

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 6. Data: 2002-05-21 15:21:18
    Temat: OT: Dyspozycja na wypadek smierci
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Co sadzicie o zastapieniu dyspozycji (w przypadku zaufanej osoby)
    przez przekazanie tej osobie kart(z duzym limitem dziennych wyplat) z
    pinami
    i "w razie czego" wyplacania gotowki z bankomatow.
    Taki sposob raczej jest nie do wysledzenia a banku chyba nie bedzie
    obchodzic
    to ze ktos posluzyl sie karta z pinem (znane mi regulaminy kart mowia
    o braku odpowiedzialnosci banku w przypadku transakcji pinowych).

  • 7. Data: 2002-05-21 18:44:59
    Temat: Re: OT: Dyspozycja na wypadek smierci
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > pinami
    > i "w razie czego" wyplacania gotowki z bankomatow.

    Sposob skuteczny. Niedawno odszedl moj Tato. Mial do mnie zaufanie i przekazal
    mi swoje karty (wraz z pinami), hasla do bankow internetowych i pelnomocnictwa
    do innych kont. Jego zyczceniem bylo, by pieniadze dostala Mama. W dniu jego
    smierci zdolalem wykonac przelewy i powybierac z bankomatow co sie dalo. Mama
    dostala wszystkie pieniadze bez postepowania spadkowego.

    MaciejK

  • 8. Data: 2002-05-21 21:04:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    <m...@p...onet.pl> writes:

    > do innych kont. Jego zyczceniem bylo, by pieniadze dostala Mama. W dniu jego
    > smierci zdolalem wykonac przelewy i powybierac z bankomatow co sie dalo. Mama
    > dostala wszystkie pieniadze bez postepowania spadkowego.

    Uwazaj, bo jak ktos na ciebie doniesie, to lezysz.

    MJ

  • 9. Data: 2002-05-21 21:16:16
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Uwazaj, bo jak ktos na ciebie doniesie, to lezysz.

    bank moze sie chyba tylko doczepic do operacji z wykorzystaniem
    niewaznego pelnomocnictwa, a robi to chyba tylko
    gdy w ten sposob spadkobiercy zostaja pozbawieni kasy
    i robia awanture

  • 10. Data: 2002-05-22 05:58:34
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Uwazaj, bo jak ktos na ciebie doniesie, to lezysz.

    Otóż nie. Wszystkie operacje były wykonywane w dniu śmierci Taty. Na akcie
    zgonu nie ma godziny śmierci. Pełnomocnictwo zostaje odwołane z chwilą śmierci
    właściciela konta. Ponieważ operacje były wykonywane, gdy Tato jeszcze żył,
    wszystko było zgodne z prawem. Wiedziałem, że stan jest krytyczny i najgorsze
    mogło się stać w każdej chwili, więc realizowałem wszystkie operacje zgodnie z
    wolą Taty. Krótko po całej akcji otrzymałem telefon ze szpitala.
    Masą spadkową jest saldo konta na koniec dnia smierci właściciela konta (czyli
    0,53 PLN). No dobrze, podziele się... Jakieś roszczenia? :))

    MaciejK