  • 1. Data: 2011-03-07 12:29:55
    Temat: Opcja biura maklerskiego
    Od: "Gizayer" <g...@n...pl>

    Witam,

    Kupiłem dzisiaj akcje o czym dowiedziałem się 20 minut po.
    Zgodnie z moim planem ustawiłem ich sprzedaż.
    Gdybym jednak dał zlecenie sprzedaży natychmiast po zakupie to byłbym wyżej
    w kolejce sprzedających.

    Naszło mnie więc pytanie czy jest jakieś biuro maklerskie które by mi to
    umożliwiło?

    Pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2011-03-07 12:35:24
    Temat: Re: Opcja biura maklerskiego
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Gizayer" <g...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyżej w kolejce sprzedających.
    >
    > Naszło mnie więc pytanie czy jest jakieś biuro maklerskie które by mi to

    Nie bardzo konkretnie wiadomo, o co pytasz.
    Czy BM ma uożliwić natychmiastowe złożenie zlecenia, czy "wskoczenie" do
    środka kolejki?
    1) tak
    2) teoretycznie to mozliwe ale wątpię żeby ktoś oferował taki myk

  • 3. Data: 2011-03-07 12:39:55
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > 2) teoretycznie to mozliwe ale wątpię żeby ktoś oferował taki myk

    tzn słyszałem o takich mykach ale to mogą być plotki więc nie rozwijam

  • 4. Data: 2011-03-07 12:43:59
    Od: "Gizayer" <g...@n...pl>

> [...]
    > środka kolejki?
    > 1) tak
    > 2) teoretycznie to mozliwe ale wątpię żeby ktoś oferował taki myk

    nie miałem na myśli skoku do środka kolejki ale to pierwsze.
    Po prostu automatyczne zlecenie sprzedaży uwarunkowane wczesniejszym
    zakupieniem akcji.

    Pozdrawiam
    G.

  • 5. Data: 2011-03-07 12:56:20
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > nie miałem na myśli skoku do środka kolejki ale to pierwsze.
    > Po prostu automatyczne zlecenie sprzedaży uwarunkowane wczesniejszym
> [...]

    Nie mam pewności, ale chyba w BOS zlecenie DDM+ by było odpowiednie.
    Nigdy go nie próbowałem, ale z opisu wynika, że sprawdzenie zabezpieczenia
    wśrodki odbywa się dopiero w momencie jego uaktywnienia.
    http://bossa.pl/index.jsp?layout=2&page=0&news_cat_i
    d=439

    Tak więc gdyby postawić zwykłe zlecenie na K i DDM+ na S, to jeśli nie
    wejdzie K a kurs dojdzie do S, to DDM+ powinno zostać po prostu odrzucone.
    Jeśli K wejdzie, powinno wskoczyć.
    Problem powstanie gdy kurs dojdzie do S, zlecenie zostanie odrzucone, kurs
    wróci do K i znowu do S ale tu już nic nie będzie czekało.

    No i te zlecenia nie leżą w Warsecie ale na serwerze DM, więc w przypadku
    kłopotów łączności DM z GPW może nastąpić zamieszanie w tego typu zlecenich.
    A takie pasztety się zdarzają.

  • 6. Data: 2011-03-07 14:43:00
    Od: "Gizayer" <g...@n...pl>

> [...]
    >
    > No i te zlecenia nie leżą w Warsecie ale na serwerze DM, więc w przypadku
    > kłopotów łączności DM z GPW może nastąpić zamieszanie w tego typu

    ok dzięki
    sprawdze tam.

    Pozdr.
    G.

  • 7. Data: 2011-03-07 18:16:34
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-03-07 13:43, Gizayer wrote:

    > Po prostu automatyczne zlecenie sprzedaży uwarunkowane wczesniejszym
    > zakupieniem akcji.

    Zakładam, że program oparty o bossaAPI by dał radę, ale to trzeba umieć
    kodować (albo znać kogoś kto umie :P)

    Mroziu

  • 8. Data: 2011-03-07 19:23:48
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Zakładam, że program oparty o bossaAPI by dał radę, ale to trzeba umieć
    > kodować (albo znać kogoś kto umie :P)

    Bossa API w obecnym stadium rozwoju to tylko zabawka nie nadająca się do
    rozwiązań profesjonalnych.
    Dokąd wymaga pośrednictwa NOL3, zapomnij o tym wynalazku.
    Jak zrobią logowanie bezpośrednie to już znacznie lepiej, ale nadal to samo
    ryzyko w postaci niemożności realizacji zleceń w razie awarii łącz DM<>GPW a
    takie ryzyko istnieje, nawet niedawno tego typu długotrwału pad jeden z DM
    zaliczył.

  • 9. Data: 2011-03-07 19:50:40
    Od: "Loser" <l...@g...pl>

    Ciao

    Kiedys w CDM Pekao mozna bylo skladac zlecenie S mimo iz nie bylo akcji na
    rachunku

    Jak tylko zlecenie K sie realizowalo zleconko S wskakiwalo w kolejke

    Niestety zlikwidowano te opcje, a szkoda, bp np dla mnie i na niektorych
    akcjach bylo wygodne

    Pozdrowko

    Loser