  • 1. Data: 2002-02-13 10:46:33
    Temat: Doradzcie bank, aby kupowac, karta zagranica.
    Od: "Luki105" <l...@t...pl>

    Jade w czerwcu na 4 m-ce do USA i chce zalozyc sobie konto, by tam placic
    karta (po jak najlepszym przeliczniku), no i wplacac na konto zarobione
    pieniadze. Co polecacie.
    1) Slyszalem ze przelicznik zalezy od rodzaju karty, a nie od banku, wiec
    jaki rodzaj jest najlepszy i jaki banki go oferuja? (mBank ma tylko VISE?
    :((
    2) Aha i jak to sie ksztaltuje do przelcznika w kantorach polskich?
    3) Oprocz tego konto chce uzywac do oplacanie przelewem rachunkow, ale
    najwazniejszy dla mnie jest przelicznik w USA.

    Prosze doradzcie cos.

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2002-02-13 11:27:08
    Temat: Re: Doradzcie bank, aby kupowac, karta zagranica.
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Luki105" <l...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jaki rodzaj jest najlepszy i jaki banki go oferuja? (mBank ma tylko VISE?

    To akurat dobrze, ze ma VISE bo w Stanach to raczej tylko VISA zaplacisz (bo
    visa jest amerykanska).
    Co do innych kart to na pewno dobrze jest miec AmericanCard i DinnersClub,
    ale chyba niewiele bankow je wydaje
    (AE to chyba Citim a DC, ale nie jestem pewien jest w KB).
    A co do przeliczników, to sa dostepne na stronach www bankow.

    pozdr - J.

  • 3. Data: 2002-02-13 12:13:05
    Od: "alk" <s...@b...pl>

    Najlepiej to zalozyc konto oszczednosciowe na miejscu ale to wymaga troche
    chodzenia jezeli posiada sie tylko status "turysty"
    ale jezeli nie i masz SSN i GC i jakis rachunek na siebie to nie bedzie
    klopotu.
    Jezeli jestes w NY sprobuj jako "turysta" w Polsko-Slowianskiej Feeralnej
    Uni Kredytowej na Greenpoint'cie http://www.psfcu.com
    albo w Banku Ukrainskim na East Village (Manhattan).

    Pozdrawiam!
    alk

    Użytkownik Luki105 <l...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4dg52$dma$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-02-13 14:00:31
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > visa jest amerykanska).
    > Co do innych kart to na pewno dobrze jest miec AmericanCard i DinnersClub,

    Eeee. Glupoty. MasterCard tez jest wszedzie akceptowany.
    :-)

    Michal.

  • 5. Data: 2002-02-13 14:05:27
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    "Luki105" <l...@t...pl> wrote in message
    > Jade w czerwcu na 4 m-ce do USA i chce zalozyc sobie konto, by tam placic
    > karta (po jak najlepszym przeliczniku),

    Kazdy prawie bank.
    Ja polecam dolarowa ViseClassic Pekao (Choc dranie za drogo sobie licza!)
    Przelicznik - 1dolar w Polsce = 1 dolar w USA :-)

    >no i wplacac na konto zarobione
    > pieniadze.

    Zaden prawie z naszych bankow.
    Chcialbys zarabiac w Stanach pieniadze, i po pare dolarow wplacac je na
    konto prowadzone w Polsce? Nie bardzo da sie zrobic.

    > 3) Oprocz tego konto chce uzywac do oplacanie przelewem rachunkow, ale
    > najwazniejszy dla mnie jest przelicznik w USA.

    Rachunkow wystawionych w USA raczej nie zaplacisz.
    Chyba, ze masz na mysli rachunki w Polsce. To tez - prawie kazdy bank
    (Wiekszosc marmurow przyjmuje polecenie przelewu poczta)

    Michal

  • 6. Data: 2002-02-13 15:19:13
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3) Oprocz tego konto chce uzywac do oplacanie przelewem rachunkow, ale
    > najwazniejszy dla mnie jest przelicznik w USA.

    Visa jest dobra na wszystko.

  • 7. Data: 2002-02-13 15:23:03
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    >To akurat dobrze, ze ma VISE bo w Stanach to raczej tylko VISA zaplacisz (bo
    >visa jest amerykanska).

    Nieprawda. EC/MC działała mi jak złoto.

    >Co do innych kart to na pewno dobrze jest miec AmericanCard i DinnersClub,
    >ale chyba niewiele bankow je wydaje
    >(AE to chyba Citim a DC, ale nie jestem pewien jest w KB).

    American Express daje Millennium, Diners Club - Kredyt Bank.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2002-02-13 16:51:32
    Od: "Reaktorek" <r...@z...pl>

    > Jade w czerwcu na 4 m-ce do USA i chce zalozyc sobie konto, by tam placic
    > karta (po jak najlepszym przeliczniku), no i wplacac na konto zarobione
    > pieniadze. Co polecacie.

    Jezeli jedziesz tam w ramach wymiany studenckiej lub bedziesz podejmowal
    legalna prace to najlepiej otworzyc konto w lokalnym banku na miejscu,
    oferta jest bardzo bogata i obszerna.
    Bedziesz potrzebowal jedynie numeru Social Security, ktory zostanie ci
    przyznany o ile, jak wspomnialem, podejmiesz legalna prace.
    Sa jednak banki, czy moze inaczej, w niektorych bankach, sa pracownicy
    ktorzy "pomoga" zalozyc ci rachunek bankowy bez numeru SS.
    O ile bedziesz w NYC to po namiary do takich pracownikow zapraszam na priv.
    Najlepiej gdy znajdziesz bank, ktory bedzie prowadzil Checking acc gratis a
    przy okazji wyda Ci karte platnicza, najczesciej jest to embosowana VISA lub
    MasterCard, ktore to karty z powodzeniem mozna uzywac po powrocie w Polsce.
    W wiekszosci bankow wplaty gotowkowe na rachunek, depozyty w bankomatach czy
    tez przesylanie czekow poczta do banku jest bezplatne.
    Jako opcje mozesz wystapic rowniez o otwarcie savings acc do rachunku
    podstawowego, wtedy zawsze kilka dolarow zarobisz, chociaz nie spodziewaj
    sie fortuny.

    > 1) Slyszalem ze przelicznik zalezy od rodzaju karty, a nie od banku, wiec
    > jaki rodzaj jest najlepszy i jaki banki go oferuja? (mBank ma tylko VISE?

    VISA i EC/Mc sa w USA bardzo popularne, tylko raz , w biurze AmericanExpress
    w San Francisco odmowiono mi akceptacji EC/Mc.
    Jadac za wielka wode zapominj o Elektronach (VE i Maestro) poza bankomatami
    sa absolutnie nieprzydatne. Tylko w NYC znalazlem kilka sklepow gdzie
    akceptowano Maestro.
    Dobrym pomyslem jest AmEx ale trzymalbym sie daleko juz od DC, ktory jest
    karta droga i malo przydatna w USA, pomimo, iz to wlasnosc Citi.

    > 2) Aha i jak to sie ksztaltuje do przelcznika w kantorach polskich?

    > 3) Oprocz tego konto chce uzywac do oplacanie przelewem rachunkow, ale
    > najwazniejszy dla mnie jest przelicznik w USA.

    Sprecyzuj pytanie, oplacanie rachunkow w Polsce czy w USA?

  • 9. Data: 2002-02-13 17:38:29
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > w San Francisco odmowiono mi akceptacji EC/Mc.
    > Jadac za wielka wode zapominj o Elektronach (VE i Maestro) poza bankomatami

    Ciekawe ja chodziłem po całym dolnym manhatanie i zawsze płaciłęm VE i
    działała. (jeszcze się nie dorobiłem karty embosowanej (nie mam SSN)).

  • 10. Data: 2002-02-13 18:52:17
    Od: "Luki105" <l...@t...pl>

    W polsce, musze bedac w Stanach rachunki placic.