  • 11. Data: 2005-05-17 11:36:39
    Temat: Re: Dlaczego kredyt w PLN a nie CHF ?!?!
    Od: "tiaaaaaaaaaaaaaa" <d...@o...pl>

    chlopie nie rob ludziom gowna z mozgu ha ha , wykopsalo ciebie z onetu to
    teraz tutaj szalejeszzzzzzzzzz?

  • 12. Data: 2005-05-17 11:41:01
    Od: p...@p...fm.no-spam.invalid

    On Tue, 17 May 2005 11:26:40 +0200, Robert Wicik wrote:

    > Użytkownik <p...@p...fm.no-spam.invalid> napisał w wiadomości

    > Ano ryzyko kursowe ponosisz TY.
    > Masz do spłacenia kwotę w np. w CHF, to jeśli kurs CHF/PLN wzrośnie, to masz
    > więcej do spłacenia w PLN, może też być odwrotnie.

    Czyli jak 2-3 miesiące temu był "dołek" CHF to był to najlepszy okres
    na wzięcie kredytu w CHF ?

    p.

  • 13. Data: 2005-05-17 11:46:01
    Od: p...@p...fm.no-spam.invalid

    On Tue, 17 May 2005 11:26:40 +0200, Robert Wicik wrote:

    > Użytkownik <p...@p...fm.no-spam.invalid> napisał w wiadomości

    > Ano ryzyko kursowe ponosisz TY.

    A kiedy najlepiej przewalutowywać (np. "przeskakujemy" pomiędzy
    CHF <-> PLN) ?
    Z CHF na PLN:
    - kiedy kurs CHF jest wysoki (handlując walutą tak bym zrobił ale przy
    kredycie nie wiem ...)
    Z PLN na CHF:
    - kiedy kurs PLN jest wysoki

    Czy mylę się ?

    p.

  • 14. Data: 2005-05-17 11:46:55
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    > Czyli jak 2-3 miesiące temu był "dołek" CHF to był to najlepszy okres
    > na wzięcie kredytu w CHF ?

    poprawiłem swoją wypowiedź, a z poprawki wynika ze nie dołek a górka :)

  • 15. Data: 2005-05-17 11:58:42
    Od: p...@p...fm.no-spam.invalid

    On Tue, 17 May 2005 12:06:21 +0200, Jacek Maliszewski EFIX Polska wrote:

    > A ja polecam CHF. Wlasnie przewalutuje swoj kredyt z PLN na CHF. Idealny
    > moment mamy ku temu. Kredyt w PLN byl dobry od grudnia do teraz. Dlatego
    > wlasnie w grudniu przewalutowalem z USD na PLN. Ale teraz bedzie to CHF. A
    > potem sie zobaczy. Podstawa, to korzystac ze zmian trendow.

    Tzn. kiedy jest dobrze przewalutować kredyt z waluty A na B ?
    Kiedy kurs A w stosunku do B rośnie ? Czy odwrotnie ?

    Przed chwilą spojrzałem na historię kursu USD i widzę, że w grudniu
    USD spadł w stosunku do PLN.

    Czyli kiedy waluta w której mam kredyt jest w "dołku" w stosunku
    do waluty, na którą chcę przewalutować to wtedy powinienem
    przewalutowywać ? Czy mylę sie ?

    p.

  • 16. Data: 2005-05-17 12:07:13
    Od: "Spawacz Domokrążca" <j...@f...id.pl>

    lecz sie mily czlowieku i wracaj do piaskownicy ;) caluski ;*

  • 17. Data: 2005-05-17 12:19:34
    Od: "wolim" <w...@i...pl>

    A ja mam jeszcze inną teorię;)

    Jeżeli kredyt jest na długi okres czasu, to nie ma się co przejmować
    ryzykiem kursowym, poziomem WIBORu itp. To są naturalne wahania. Raz jest
    lepiej, raz jest gorzej, ale zawsze wychodzi, mniej więcej, na to samo.

    Oczywiście w długim okresie...

  • 18. Data: 2005-05-17 13:42:53
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    > CHF <-> PLN) ?
    > Z CHF na PLN:
    > - kiedy kurs CHF jest wysoki (handlując walutą tak bym zrobił ale przy

    Zaciagasz kredyt w CHF gdy kurs 2,75
    Przewalutowujesz na PLN gdy kurs 2,20
    Ponownie przeskakujesz na CHF, gdy kurs 2,60
    Splacasz calosc, gdy kurs CHD spada do 2,00 :)

    Malin

  • 19. Data: 2005-05-17 15:30:17
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    wolim napisał(a):
> [...]
    > ryzykiem kursowym, poziomem WIBORu itp. To są naturalne wahania. Raz jest
    > lepiej, raz jest gorzej, ale zawsze wychodzi, mniej więcej, na to samo.

    Oj chyba nie

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 20. Data: 2005-05-17 21:36:02
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    > Zaciagasz kredyt w CHF gdy kurs 2,75
    > Przewalutowujesz na PLN gdy kurs 2,20
    > Ponownie przeskakujesz na CHF, gdy kurs 2,60
    > Splacasz calosc, gdy kurs CHD spada do 2,00 :)

    Ale czy na ludzi, ktorzy licza, że historai sie tak ulozy nie mowia "lapacze
    nozy"?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia