  • 31. Data: 2009-05-06 22:17:48
    Temat: Re: Dlaczego WIBOR rosnie mimo niskich stop?
    Od: sorden <s...@w...pl>

    george wrote:

    > "money as debt" cos ściemnia przy pierwszym "stepie". Ze niby depozyt 1111
    > w banku centralnym uprawnia do emisji 9100 pożyczki, która jest z
    > "powietrza". Tutaj mam wątpliwość.
    > Wydaje mi sie że tu sie film "ślizga".

    Moment. Obecnie w PL obowiazuje obowiazkowy depozyt 3.5% pozyczanej kwoty
    (kredytu) do centralnego, zgadza sie ?

    --
    in

  • 32. Data: 2009-05-06 22:33:17
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "sorden" <s...@w...pl> wrote in message

    > Moment. Obecnie w PL obowiazuje obowiazkowy depozyt 3.5% pozyczanej kwoty
    > (kredytu) do centralnego, zgadza sie ?

    tak, zgadza sie, ale to jakby sprawa wtórna w temacie "inicjacyjnego
    depozytu" :).
    george

  • 33. Data: 2009-05-06 22:36:44
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:gtt011$aa1$1@news.wp.pl...
    > "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > Polecam bardziej wiarygodne zrodla... np.
    > http://www.nbportal.pl/pl/cw/nauka/kursy/najnowsze1/
    bankowosc

    > MK

    jakieś rejestracje, loginy, szmery bajery, mamo... totalna inwigilacja.
    anyway... żeby certyfikat im wygasł... to są jakieś jaja...
    george

  • 34. Data: 2009-05-06 22:47:37
    Od: "george" <g...@v...pl>

    bankowosc

    > jakieś rejestracje, loginy, szmery bajery, mamo... totalna inwigilacja.
    > anyway... żeby certyfikat im wygasł... to są jakieś jaja...
    > george

    masz tę prezentacje gdzieś lokalnie ?
    ten ich gówniany system nie za bardzo działa....

    george

  • 35. Data: 2009-05-07 03:04:00
    Od: sorden <s...@w...pl>

    george wrote:

    > tak, zgadza sie, ale to jakby sprawa wtórna w temacie "inicjacyjnego
    > depozytu" :).

    No tak. Kowalski odklada na lokacie 35pln. I bank dzieli ten depozyt na 10
    czesci. Kazda z nich odklada do centralnego, udzielajac przy tym do kazdej
    z nich kredytu 100pln. Kreacja pieniadz w czystej postaci. Zgadza sie ?

    --
    in

  • 36. Data: 2009-05-07 06:59:16
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > z nich kredytu 100pln. Kreacja pieniadz w czystej postaci. Zgadza sie ?

    no własnie nie bardzo...

    kowalski składa 35depoyzut.
    Bank w w centralnych trzyma 3,5% z tego czyli 1,225 a reszte
    może udzielić jako kredyt czyli 33,75.

    george

  • 37. Data: 2009-05-07 09:01:40
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > Polecam bardziej wiarygodne zrodla... np.

    które z tych szkoleń omawia zagadnienie kreacji pieniądza.(z powodu braku
    czasu nie moge przeczytać wszystkiego, a rozumiem że gdzieś to tam
    znalazłeś.) Dzieki za info.

    1. Uwarunkowania współczesnej bankowości

    1.1. Globalizacja. Międzynarodowe standardy

    1.2. Centra finansowe. Liberalizacja i konkurencja transgraniczna

    1.3. Dystrybucja usług bankowych

    1.4. Rywalizacja modeli systemów finansowych

    Test końcowy rozdziału 1

    2. System bankowy Stanów Zjednoczonych

    2.1. Struktura bankowa w USA

    2.2. Zjawisko upadłości banków

    2.3. Ewolucja regulacji bankowych - tworzenie oddziałów

    2.4. Ewolucja regulacji bankowych - zakres działalności

    2.5. Banki amerykańskie za granicą i banki zagraniczne w Stanach
    Zjednoczonych

    2.6. Niebankowe instytucje depozytowe

    Test końcowy rozdziału 2

    3. Japoński system bankowy

    3.1. Bank Japonii jako bank centralny

    3.2. Funkcjonowanie banków w Japonii

    3.3. Kryzys w systemie bankowym

    3.4. Działania państwa na rzecz uzdrowienia sektora bankowego

    3.5. Banki japońskie na rynkach zagranicznych

    Test końcowy rozdziału 3

    4. Systemy bankowe krajów Unii Europejskiej

    4.1. Zasady funkcjonowania jednolitego rynku finansowego Unii
    Europejskiej

    4.2. Systemy bankowe krajów unii gospodarczej i walutowej

    4.3. Kierunki zmian w bankowości krajów obszaru euro

    4.4. Struktura i sytuacja systemów bankowych w wybranych krajach UE -
    Niemcy

    4.5. Struktura i sytuacja systemów bankowych w wybranych krajach UE -
    Francja

    4.6. System bankowy Niemiec i Francji - porównanie

    4.7. System bankowy Wielkiej Brytanii

    4.8. Specyfika fuzji i przejęć w sektorze bankowym krajów UE. Rola
    kapitału zagranicznego

    Test końcowy rozdziału 4

    5. Tendencje rozwojowe na rynku usług bankowych

    5.1. Warunki powstania konkurencji w sektorze bankowym

    5.2. Rozwój i cechy konkurencji między bankami

    5.3. Strategie konkurencyjne

    5.4. Konsolidacja kapitałowa w sektorze bankowym

    5.5. Powstawanie placówek banków zagranicznych

    5.6. Postęp techniczny a działalność banków

    5.7. Segmentacja rynku

    5.8. Segmentacja rynku a postęp techniczny

    Test końcowy rozdziału 5

    6. Międzynarodowa współpraca w dziedzinie stabilizacji systemów bankowych

    6.1. Kryzysy i ich znaczenie - część pierwsza

    6.2. Kryzysy i ich znaczenie - część druga

    6.3. Współpraca międzynarodowa

    6.4. Współpraca międzynarodowa - część druga

    Test końcowy rozdziału 6

    7. System bankowy w Polsce w perspektywie porównawczej

    7.1. Cechy polskiego systemu bankowego. Dostosowywanie do standardów
    Unii Europejskiej

    7.2. Poszukiwanie tożsamości banków działających w Polsce

    Test końcowy rozdziału 7

    8. Bank centralny - Narodowy Bank Polski

    8.1. NBP jako bank centralny

    8.2. NBP jako podmiot polityki pieniężnej

    8.3. Polityka NBP w latach 1997 - 2000

    8.4. NBP jako bank banków

    8.5. NBP jako bank państwa

    8.6. Wejście do Unii Europejskiej

    Test końcowy rozdziału 8

    9. Banki komercyjne

    9.1. Rola banków komercyjnych - część pierwsza

    9.2. Rola banków komercyjnych - część druga

    9.3. Główne fazy rozwoju sektora bankowego w latach dziewięćdziesiątych

    9.4. Restrukturyzacja finansowa banków - część pierwsza

    9.5. Restrukturyzacja finansowa banków - część druga

    9.6. Sytuacja finansowa sektora bankowego

    Test końcowy rozdziału 9

    10. Wyzwania stojące przed polskim systemem bankowym w XXI wieku

    10.1. Polaryzacja w systemie bankowym - banki globalne i banki lokalne

    10.2. Zmiany w zarządzaniu

    10.3. Analiza wpływu euro na strategię zarządzania bankiem. Czas

    10.4. Holdingi finansowe

    10.5. Istota holdingów finansowych

    10.6. Szanse i zagrożenia dla polskiego systemu bankowego

    Test końcowy rozdziału 10

  • 38. Data: 2009-05-07 10:26:37
    Od: m...@i...pl

    On 7 Maj, 11:01, "george" <g...@v...pl> wrote:

    > które z tych szkoleń omawia zagadnienie kreacji pieniądza.(z powodu braku
    > czasu nie moge przeczytać wszystkiego, a rozumiem że gdzieś to tam
    > znalazłeś.) Dzieki za info.

    Sprobuj moze najpierw
    http://www.nbportal.pl/prezentacje/kreacja.html

    MK

  • 39. Data: 2009-05-07 11:24:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    sorden <s...@w...pl> writes:

> [...]
    > z nich kredytu 100pln. Kreacja pieniadz w czystej postaci. Zgadza sie ?

    A te 10 * 100 zl to wezmie z kosmosu chyba.

    Matematyka na tym poziomie to jest chyba na poczatku szkoly podstawowej?
    W zerowce chyba jeszcze sie nie dzieli na 10 czesci?

    Wyobrazmy sobie, ze nie ma zadnych rezerw w banku centralnym. I co,
    Kowalski przychodzi ze zlotowka depozytu i z tej zlotowki bank moze robi
    9999999999999999999999999999999999999999999999999999
    9999999999 kredytow?
    Nawet specjalisci od "Argentyny" byliby pod wrazeniem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 40. Data: 2009-05-07 11:33:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 May 2009 13:24:04 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > 9999999999999999999999999999999999999999999999999999
    9999999999 kredytow?
    > Nawet specjalisci od "Argentyny" byliby pod wrazeniem.

    Oczywiście ta afera rozmnożenia kredytów to bzdura, ale trzeba wreszcie
    napisać o co w tym chodzi. Rzeczywiście byłoby to
    9999999999999999999999999999999999999999999999999999
    9999999999 kredytow
    pod warunkiem, że w łańcuchu płatności za towary/usługi
    9999999999999999999999999999999999999999999999999999
    9999999999 podmiotów
    trzymało swoje pieniądze w bankach jako depozyty.

    Przykład:

    1. A wpłaca do banku 1 zł
    2. bank udziela B 1 zł kredytu
    3. B płaci C 1 zł za towar