  • 11. Data: 2007-10-19 09:19:24
    Temat: Re: Data obciążenia w mBanku do US
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 09:17:02 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Nie masz racji.

    Możliwe.
    Jak 1,5 roku temu robiłem przelewy ZUSowskie - to było tak jak opisałem.
    Możliwe że od tego czasu nastąpiły zmiany. Tylko dlaczego mBank w takim
    razie nie poprawił FAQu?
    Aha - ja mówię li tylko o przelewach do ZUS - zwykłe przelewy zakolejkowane
    po ostatniej sesji - faktycznie księgowane są z datą złożenia dyspozycji (i
    odejmowane od salda) jednak widoczne są w "oczekujących" do pierwszej sesji
    wychodzącej.

  • 12. Data: 2007-10-19 09:19:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.10.2007 Herald <h...@o...eu> napisał/a:

    > Jak się to ma do:
    > "Przelewy zewnętrzne zlecone z datą bieżącą, ale po ostatniej sesji
    > wychodzącej, są realizowane w najbliższym dniu roboczym."
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    11,1#174

    Chodzi o to, że zostaną wysłane elixirem w najbliższym dniu roboczym. Ale
    ustawa o SUS mówi, że nieistotne jest, kiedy zostaną wysłane i kiedy
    odebrane. Mogą nawet rok później, Ciebie to nie obchodzi. Ciebie obchodzi
    data obciążenia rachunku, bo z taką datą w ZUSie masz księgowany ten
    przelew.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 13. Data: 2007-10-19 09:20:09
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > W Twoim odczuciu US nie jest organem?
    > A co jest organem wobec powyższego Twojego twierdzenia? ;)

    Organem nazywam organ rentowy. Uważam że to bardziej adekwatna nazwa niż
    ZUS. :-) US jest owszem organem, ale podatkowym i nie zasłużył sobie na
    sróconą nazwę organ.

> [...]
    > "Przelewy zewnętrzne zlecone z datą bieżącą, ale po ostatniej sesji
    > wychodzącej, są realizowane w najbliższym dniu roboczym."

    A jak się ma mieć w Twoim odczuciu? Bo ma się nijak. Data faktycznej
    realizacji nie ma nic wspólnego z datą obciążenia rachunku. De facto bank ma
    na faktyczne wykonanie przelewu do organu bodajże 3 dni robocze od daty
    złożenia dyspozycji przez klienta.

    marekz

  • 14. Data: 2007-10-19 09:22:40
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Możliwe.
    > Jak 1,5 roku temu robiłem przelewy ZUSowskie - to było tak jak opisałem.
    > Możliwe że od tego czasu nastąpiły zmiany. Tylko dlaczego mBank w takim
    > razie nie poprawił FAQu?

    Z tym także pozwolę się sobie nie zgodzić. ;-) Nie było tak w mBanku półtora
    roku temu. Prawdopodobnie nie było tak w mbanku nigdy.

    marekz

  • 15. Data: 2007-10-19 09:33:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Herald pisze:

    > Eeee - http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    11,1#174
    > "Przelewy zewnętrzne zlecone z datą bieżącą, ale po ostatniej sesji
    > wychodzącej, są realizowane w najbliższym dniu roboczym."

    I co w związku z tym ?
    Nie chce mi się teraz grzebać w ordynacji podatkowej, ale tam jest
    istotna *data obciążenia* która będzie równa dacie zlecenia. To kiedy
    przelew wyjdzie do eliksiru nie ma większego znaczenia.
    KJ

  • 16. Data: 2007-10-19 10:12:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Herald pisze:
    [...]

    > Możliwe.
    > Jak 1,5 roku temu robiłem przelewy ZUSowskie - to było tak jak opisałem.
    Nie wierzę. Może ci się z Inteligo pomyliło ?

    KJ

  • 17. Data: 2007-10-19 21:56:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 06:27:09 +0000 (UTC), Kamil Jońca napisał(a):
    > Dnia Fri, 19 Oct 2007 06:17:17 +0000 (UTC),
    > osoba podpisana: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    > 22.10.2007, oczywiście zakładając, że zrobisz przelew "natychmiastowy"

    Hmm, ustawiłem parę dni temu przelewy do US na 20.10. I właśnie zauważyłem,
    że poszły dzisiaj - trochę nie bardzo rozumiem dlaczego, przecież powinny
    pójść pierwszą sesją w poniedziałek...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 18. Data: 2007-10-19 22:27:46
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 21:56:53 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    napisała:

    > Hmm, ustawiłem parę dni temu przelewy do US na 20.10. I właśnie zauważyłem,
    > że poszły dzisiaj - trochę nie bardzo rozumiem dlaczego, przecież powinny
    > pójść pierwszą sesją w poniedziałek...

    Bo, o ile wiem inaczej są traktowane przelewy przyszłe i zlecenia stałe,
    a inaczej natychmiatowe.

    1. przelewy natychmiastowe
    data obciążenia konta jest bieżąca, (nawet jeśli przelew do eliksiru
    zostanie skierowany za tydzień), co w przypadku normalnych
    kontrahentów nie ma znaczenia (bo patrzą kiedy kasa im wpłynie, a
    nie kiedy zostało obciążone konto), za to ma znaczenie przy US/ZUS
    bo tam się liczy data obciążenia.
    2. przelewy przyszłe - jeśli dzień wykonania jest roboczy to są
    wykonywane "normalnie" I sesją, jeśli nie to ostatniego dnia roboczego
    przed dniem wykonania.

    KJ
    PS. Jeśli coś pokręciłem, to prosze o korektę.

    > Pozdrawiam,

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 19. Data: 2007-10-20 10:28:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > AFAIK tak.

    niemniej ZUS przyjmie przelew dzien później, i w razie potrzeby bedziesz
    musiał to im wyjasniac przedstawiajac potwierdzenie przelewu. Niemniej
    termin zostanie dochowany.

    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert