  • 1. Data: 2005-01-11 09:45:56
    Temat: DG a konto
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Czy jesli prowadzi sie 2miesiace/rok DG 1 osobowa to trzeba miec specjalne
    konto firmowe czy starczy osobiste? Wplacam tylko ZUS i podatek

    Adam

  • 2. Data: 2005-01-11 11:08:09
    Temat: Re: DG a konto
    Od: "ktr" <e...@n...dziala>

    > Czy jesli prowadzi sie 2miesiace/rok DG 1 osobowa to trzeba miec
    > specjalne konto firmowe czy starczy osobiste? Wplacam tylko ZUS i podatek

    Jesli prowadzisz dzialalnosc gosp, musisz miec oddzielny rachunek firmowy.

    --
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2005-01-11 12:20:30
    Od: SebCz <s...@k...pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2005 12:08:09 +0100, ktr <e...@n...dziala> napisał:

    > Jesli prowadzisz dzialalnosc gosp, musisz miec oddzielny rachunek
    > firmowy.

    Jednoosobową? Nie musisz. Starczy osobiste, tym bardziej do tego, zeby
    tylko wpłacić ZUS i NIP.

    --
    ---
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-01-11 15:00:22
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Czy jesli prowadzi sie 2miesiace/rok DG 1 osobowa to trzeba miec specjalne
    > konto firmowe czy starczy osobiste? Wplacam tylko ZUS i podatek

    Jeśli podatek tylko własny dochodowy a nie np. VAT to wystarczy.

    Napisz lepiej jak to robisz, że prowadzisz DG tylko 2-mce/rok,
    bo na pl.soc.prawo.podatki toczy się nieraz dyskusja o tym jak
    ZUS kasuje za niepłacone składki w okresie 'zawieszenia DG'...

  • 5. Data: 2005-01-11 16:00:58
    Od: SebCz <s...@k...pl>

    > .... i NIP.

    Miało być PIT.

    --
    S.

  • 6. Data: 2005-01-11 16:40:55
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Jeśli podatek tylko własny dochodowy a nie np. VAT to wystarczy.

    VATu nie place

    > Napisz lepiej jak to robisz, że prowadzisz DG tylko 2-mce/rok,
    > bo na pl.soc.prawo.podatki toczy się nieraz dyskusja o tym jak
    > ZUS kasuje za niepłacone składki w okresie 'zawieszenia DG'...
    mnie nie kasuje... Poza tym mam umowe o prace w innej firmie - moze dlatego
    ? Ale to juz OT tej grupy.

  • 7. Data: 2005-01-11 16:41:45
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Jednoosobową? Nie musisz. Starczy osobiste, tym bardziej do tego, zeby
    > tylko wpłacić ZUS i NIP.

    Tak tez mysle i robie, ale czasami zyje sie w nieswiadomosci (blogiej :-)

  • 8. Data: 2005-01-11 17:11:34
    Od: SebCz <s...@k...pl>

    > Tak tez mysle i robie, ale czasami zyje sie w nieswiadomosci (blogiej :-)

    Jak zanosiłem papiery rejestracyjne firmy (tez jednosobowej) to na wszelki
    wypadek wzialem dwie umowy o prowadzenie konta (mialem i firmowe i
    zwykle). Po zlozeniu zapytania, urzedniczka (US) poinformowala mnie, ze w
    zupelnosci mi wystarczy osobiste. No i tak zostalo.
    A ZUSy to sie powszechnie placi z osobistych. Po co bylby taki ficzer w
    niemal osobostym RORze, jakby to bylo sprzeczne z czymś tam? (to tak na
    chłopski rozum) Moja księgowa tez nie ma obiekcji - to chyba może być,
    nie?

    --
    ---
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-01-12 11:54:30
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik SebCz napisał:

> [...]
    > chłopski rozum) Moja księgowa tez nie ma obiekcji - to chyba może być, nie?

    Bo sa przypadki, kiedy rozne skladki ZUSowe (np. zdrowotna) placi sie
    dobrowolnie i bez zwiazku z jakakolwiek dzialalnoscia gospodarcza. Np.
    jesli zyjesz ze zgromadzonego kapitalu i nie jestes objety
    ubezpieczeniem ZUSowym (nie pracujesz, nie jestes na rencie lub
    emeryturze, nie prowadzisz DG), to mozesz podpisac umowe z NFZetem i
    oplacac ZUSowa skladke zdrowotna, zeby moc korzystac z "darmowych"
    uslug leczniczych. Jak ktos jest wariatem to moze sie jeszcze
    dobrowolnie ubezpieczyc w ZUSie emerytalnie i chyba nawet rentowo, ale
    tutaj pewien nie jestem.

    Swoja droga skladka zdrowotna dla dobrowolnych jest prawie dwukrotnie
    wyzsza niz dla przymusowych. Ciekawe nie? Na zdrowy komunistyczny rozum
    powinno byc odwrotnie.

    Bartol