  • 41. Data: 2019-02-04 12:12:55
    Temat: Re: DEBET a karta debetowa
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 11:33, J.F. pisze:
    > A 3 zl ... raz na 3 lata moge zaplacic, za wygode ... albo i za odsetki,
    > ktore przybyly na oszczednosciowym :-)

    A 30 czy 300 zł? Wszak marny grosz ale nie warto tracić ZA NIC :-)

  • 42. Data: 2019-02-04 12:30:40
    Od: z <...@...pl>

    > Jak tak bardzo chcesz, to nie musisz wydawać cudzych, możesz swoje - nawet kartą
    kredytową.
    > Bierzesz minimalny limit - są i takie, co pozwalają na 500zł - nadpłacasz (tylko
    sprawdź, czy można) - i wydajesz swoją kasę, a mimo to masz "lepszą" kartę niż
    debetówka.
    > Zaś rozsądny człowiek robi tak, że przelewa sumę miesięcznych wydatków (dla
    paranoików całą wysokość limitu - ale to nie ma żadnego innego sensu niż uspokojenie
    paranoi, bo albo blokuje kupę kasy albo implikuje niewielki limit - a na co komu KK z
    małym limitem?) na osobne konto oszczędnościowe i nie rusza tych pieniędzy.
    > W ten sposób dalej wydajesz kasę, którą już masz - czyli swoją.
    > A dodatkowo masz jeszcze procenty - marne bo marne, ale namiastka oscylatora jest
    ;P

    Niby racja ale to implikuje stratę mojego cennego czasu ;-)
    No dobra. Dam radę to poustawiać żeby było dobrze. Tyle potrafię.

    Martwi mnie tylko że bank (do którego nie mam większego zaufania niż do
    żula spod budki z piwem ;-) ) Któregoś pięknego dnia zmieni regulamin,
    zmieni limit, zmieni coś tam i znowu będę musiał się tym zajmować żeby
    to zgrać.

    Tak wiem. To niewielka robota ale jak się ma takich instytucji kilka
    kilkanaście to każda następna bezsensowna operacja WKU...A

  • 43. Data: 2019-02-04 15:22:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 10:32, z pisze:

    > Masz podstawę prawną do tego "każdorazowo"?

    No nie mam. Czytałem jakieś strony tematyczne
    a nie KP a u źródła tego "każdorazowo" nie widzę.
    Ale można przed każdą wypłatą zażądać
    oświadczenia :-)

  • 44. Data: 2019-02-04 15:33:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 09:30, z pisze:

    > Uspokoiłeś mnie. Dla mnie nie istnieje wydawanie cudzych pieniędzy na
    > błahe cele. Co innego hipoteka :-)

    Ideologicznie to nie będzie zgodne z Twoimi oczekiwaniami,
    bo korzystanie z kredytu to taki skrót myślowy.
    Napisałem, że nie musisz korzystać z kredytu w sensie zadłużać się
    czyli nie spłacać karty w terminie. Ale jeśli spłacisz
    w terminie to de facto korzystasz z kredytu tylko jest on bezkosztowy
    dla Ciebie.
    Jeśli jesteś ortodoksyjny, to nie zdzierżysz takiej sytuacji :-)

  • 45. Data: 2019-02-04 15:38:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 15:22, cef pisze:

    > No nie mam. Czytałem jakieś strony tematyczne
    > a nie KP a u źródła tego "każdorazowo" nie widzę.
    > Ale można przed każdą wypłatą zażądać
    > oświadczenia :-)

    Wydaje mi się, że "każdorazowo" może mieć zastosowanie w
    sytuacji gdy ktoś podał numer konta i ma wypłatę stale przelewaną,
    to regułą jest dla niego przelew i gdyby chciał dostać gotówkę,
    to praktycznie musiałby występować z takim żądaniem każdorazowo
    jeśli nie wycofa wcześniejszego oświadczenia o przelewaniu.

  • 46. Data: 2019-02-04 18:04:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 15:33, cef pisze:

> [...]
    > dla Ciebie.
    > Jeśli jesteś ortodoksyjny, to nie zdzierżysz takiej sytuacji :-)

    Ale branie kredytu który potencjalnie może być kosztowy z nadzieją że
    będzie bezkosztowy kłóci się z minimalizacją ryzyka utraty choćby małych
    ale jednak środków.
    Skoro można dziadować na promocjach i jest to tu chwalone pod niebiosa
    ;-) to można też mieć hobby (bo przecież o małych zyskach cały czas
    mówimy) i minimalizować tam gdzie się da ryzyko przegrania w nierównej
    walce ze specjalistami od marketingu a dokładniej "cfaniaczkami" od
    wyłudzania. :-)

    Z ostatnich kilku postów:
    - zmiana regulaminu - strata
    - podstępne okienko z domyślnie ustawioną niekorzystną walutą - strata
    - i najbardziej powszechne: nie spłacenie na czas - strata

    Przewrażliwienie, paranoja, podejrzliwa nieufność?

    Takie samo zboczenie jak dziadowanie na promocjach. :-) wszakże też
    podnoszące w końcowym rozrachunku stan konta.

    Nic na to nie poradzę.
    Domyślne ustawianie pobierania środków z kredytu jest tylko kolejnym
    przejawem pazerności banków i wmawiania klientom że kredyt jest dobry
    bez względu na okoliczności.

    Nie mam szacunku dla kogoś kto tak manipuluje.
    Nic na to nie poradzę.

  • 47. Data: 2019-02-04 18:09:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 15:38, cef pisze:
> [...]
    > to praktycznie musiałby występować z takim żądaniem każdorazowo
    > jeśli nie wycofa wcześniejszego oświadczenia o przelewaniu.

    Być może. Właśnie w praktyce pewna instytucja zażądała od pracowników
    deklaracji. Czyli jak dotychczas można chcieć gotóweczkę do końca świata...
    Znaczy do zmiany przepisów :-)

  • 48. Data: 2019-02-04 22:55:01
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Teraz jeszcze pytanie:
    > Czy domyślnie karta jest spłacana automatycznie ze środków na koncie
    > (jak mawia ładna pani z okienka) czy trzeba coś ustawiać, pamiętać,
    > doładowywać?

    A to zależy od banku - w niektórych jest taka opcja, w innych tylko
    przychodzi mailem lub sms-em przypomnienie, że zbliża się termin spłaty,
    a jeszcze w innych - nic. Czasami niezłą praktyką jest ustawienie
    automatycznej spłaty choćby minimum wymaganego w regulaminie.

    Dobrą praktyką jest, że jeśli masz w danym banku kartę kredytową, to
    raczej nie powinieneś trzymać tam innej kasy. W razie fraudu bank zawsze
    znajdzie jakiś ficzer, żeby twoją kasę z innych kont przeksięgować na
    poczet spłaty karty, a gdy tej kasy nie ma, to nie przeksięguje.

    --
    Grzexs

  • 49. Data: 2019-02-05 22:57:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." me36pn4r7eqe$....@4...net

    > Albo i nie upilnuje i bedziesz mial debet na koncie.

    Rajfi zezwala na debet w Lidlu; w aptece nie zezwala.

    --

  • 50. Data: 2019-02-06 08:55:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Na niedozwolony debet?
    To raczej lidl zezwala, a apteka nie (choć jeszcze zależy od sumy) - choć ogólna
    zgoda raifiego jest oczywiście warunkiem koniecznym.