  • 31. Data: 2019-02-03 20:12:49
    Temat: Re: DEBET a karta debetowa
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 18:44, z pisze:

    > TYLKO DEBIL posiada kartę kredytową jeśli nie musi brać kredytu ;-)

    Z kredytu nie musisz korzystać.
    Nie dostrzeżesz szczególnej różnicy w użytkowaniu,
    dopóki nie zetkniesz się z jakąś szczególną transakcją.
    No i trzeba umieć kontrolować wydatki,
    bo debetówką środki musisz zabezpieczyć przed transakcją
    a przy KK wydajesz z marszu i martwisz się jedynie spłatą.

  • 32. Data: 2019-02-03 20:37:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2019 20:06:26 +0100, cef napisał(a):

    > Od stycznia 2019 - wypłata tylko przelewem a gotówka jedynie na pisemny
    > wniosek pracownika każdorazowo.

    Ale przelewem to tylko czesc minimalna, reszta gotowka do reki bez
    papierow :-)

    J.

  • 33. Data: 2019-02-03 21:32:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 20:37, J.F. pisze:

    > Ale przelewem to tylko czesc minimalna, reszta gotowka do reki bez
    > papierow :-)

    Ta część nigdy nie była przelewem płacona.
    W sumie nakazu jako takiego wypłaty bezgotówkowej nie ma.
    Jak pracownik nie poda nr konta, to musisz wypłacić w gotówce.

  • 34. Data: 2019-02-04 09:06:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Właśnie wygląda na to, że jak nie poda numeru konta i na piśmie nie każe gotówką, to
    możesz nie płacić ;>

  • 35. Data: 2019-02-04 09:29:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 19:53, J.F. pisze:

    > Choc raz faktycznie wyszedlem na debila, nie doczytalem zmian cennika
    > :-(

    Ha... i doszliśmy do sedna programu :-)

  • 36. Data: 2019-02-04 09:30:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 20:12, cef pisze:
> [...]
    > bo debetówką środki musisz zabezpieczyć przed transakcją
    > a przy KK wydajesz z marszu i  martwisz się jedynie spłatą.

    Uspokoiłeś mnie. Dla mnie nie istnieje wydawanie cudzych pieniędzy na
    błahe cele. Co innego hipoteka :-)

  • 37. Data: 2019-02-04 10:31:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 19:44, J.F. pisze:

    > A dywersyfikacja dobra rzecz.
    > No i kto rozsadny daje zonie dostep do wszystkich pieniedzy ? :-)
    Przecież właśnie się przed tym bronię. Jak będzie karta (taka czy inna)
    to będzie miała dostęp. Teraz ja obsługuję konto, płacę rachunki,
    ustawiam polecenia zapłaty i kupuję przez net.
    JA
    I komu to przeszkadzało? ;-)

    > A w porftelu skad sie biora?

    Tu jest Polska i podobno nawet wg nowych przepisów nie ma obowiązku
    płacenia na konto. Pracownik musi się tylko zdeklarować.

  • 38. Data: 2019-02-04 10:32:24
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 20:06, cef pisze:

    > Od stycznia 2019 - wypłata tylko przelewem a gotówka jedynie na pisemny
    > wniosek pracownika każdorazowo.

    Masz podstawę prawną do tego "każdorazowo"?

  • 39. Data: 2019-02-04 10:57:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2019 09:30:42 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Uspokoiłeś mnie. Dla mnie nie istnieje wydawanie cudzych pieniędzy na
    > błahe cele. Co innego hipoteka :-)

    Jak tak bardzo chcesz, to nie musisz wydawać cudzych, możesz swoje - nawet kartą
    kredytową.
    Bierzesz minimalny limit - są i takie, co pozwalają na 500zł - nadpłacasz (tylko
    sprawdź, czy można) - i wydajesz swoją kasę, a mimo to masz "lepszą" kartę niż
    debetówka.
    Zaś rozsądny człowiek robi tak, że przelewa sumę miesięcznych wydatków (dla
    paranoików całą wysokość limitu - ale to nie ma żadnego innego sensu niż uspokojenie
    paranoi, bo albo blokuje kupę kasy albo implikuje niewielki limit - a na co komu KK z
    małym limitem?) na osobne konto oszczędnościowe i nie rusza tych pieniędzy.
    W ten sposób dalej wydajesz kasę, którą już masz - czyli swoją.
    A dodatkowo masz jeszcze procenty - marne bo marne, ale namiastka oscylatora jest ;P

    Żonie karty nie dawaj, po co?
    Choć to jest oczywiście niezgodne z kodeksem rodzinnym i opiekuńczym :P
    Ale przy KK łatwiej będzie wytłumaczyć, czemu tylko Ty masz kartę (póki co banki nie
    wpadły na pomysł wspólnych KK) - a sensownego argumentu, dlaczego nie może dostać
    debetówki do wspólnego konta, nie znajdziesz.

  • 40. Data: 2019-02-04 11:33:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Ha... i doszliśmy do sedna programu :-)

    Ale tu jest Polska i ja dostaje pensje na konto.

    Jak kiedys nie doczytalem zmian i pomylilem bankomaty, to mnie to
    wiecej kosztowalo :-(

    A 3 zl ... raz na 3 lata moge zaplacic, za wygode ... albo i za
    odsetki, ktore przybyly na oszczednosciowym :-)

    J.